בית הדין לעבודה יכריע בעוד כ-10 ימים בבקשת ההסתדרות להשבית את המשק

בית הדין לעבודה יכריע בעוד כ-10 ימים בבקשת ההסתדרות להשבית את המשק

עופר עיני: רק שביתה אפקטיבית תביא לשינו בעמדתם של האוצר והמעסיקים

שיתוף
השופטת נילי ארד - נשיאת בית הדין הארצי לעבודה

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, תקיים בעוד כ-10 ימים, ביום א' ה-8 בינואר, דיון מכריע בבקשת ההסתדרות לחדש את השביתה במשק, במהלכו היא צפויה להודיע על החלטתה בנושא.

נציגי ההסתדרות הגישו היום (יום ה') לבית הדין, את תשובתם בנוגע להיקף השביתה הצפוי והדגישו כי הארגון לא נדוג מבקשתו להכריז על שביתה כללית במשק ללא הגבלת זמן. עם זאת, ארגון העובדים יאפשר לחברות האוטובוסים אגד ודן לנהל פעילות בנפח מסוים על מנת לאפשר לציבור נגישות תחבורתית.
 
"רק סיר לחץ אפקטיבי בדמות שביתה כללית חזקה ללא הגבלת זמן, יכולה להניע את משרד האוצר והמעסיקים להתקדם במו"מ ולהגיע לפריצת דרך", אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אשר ציין כי המשא ומתן עם המעסיקים ומשרד האוצר בנושא עובדי הקבלן הגיע, לדבריו, "למבוי סתום".

עיני הוסיף כי הפערים בין הצדדים "גדולים מאוד, והם נובעים מתפיסות עולם שונות".

"אין לנו שום עניין לשבש את החיים במדינה ולהזיק לציבור, אולם נראה כי אי אפשר לקדם כרגע בצורה משמעותית את עובדי הקבלן ללא שביתה חזקה", הוסיף עיני.

במקרה ששביתה כללית אכן תאושר, השביתה תכלול את הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה ומוסדות ממלכתיים, בתי החולים (יעבדו במתכונת שבת), וכן את שדות התעופה, הנמלים, הרכבות, במוסדות להשכלה גבוהה ישבות הסגל המנהלי, ישבתו גם הבנקים, הבורסה ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה