ביה"ד לעבודה: ההסתדרות אינה מוסמכת לייצג את טכנאֵי "הוט"

ביה"ד לעבודה: ההסתדרות אינה מוסמכת לייצג את טכנאֵי "הוט"

המשמעות היא שחברת הכבלים אינה מחויבת לנהל עם ההסתדרות מו"מ קיבוצי, והארגון אינו מוסמך לייצג את עובדיה

שיתוף
ההסתדרות לא תייצג את הוט

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה את בקשת ההסתדרות להכיר בה כארגון עובדים יציג של עובדי מערך השירות הטכני בחברת הכבלים הוט (HOT). משמעות ההחלטה היא, כי האחרונה לא מחויבת לנהל עם ההסתדרות מו"מ קיבוצי, והארגון אינו מוסמך לייצג את עובדיה.

במרוצת החודשים האחרונים, פעלו בהסתדרות לצירוף טכנאי הוט לשורותיהם. בשלב מסוים טענו בוועד הפועל, כי הם ארגון עובדים יציג בקרב הטכנאים המועסקים באחת מחברות הקבוצה (הוט טלקום") וכי לאור מעמדה, מחויבת הוט לנהל אתה מו"מ קיבוצי בנוגע לזכויות הטכנאים. בהמשך הכריזה ההסתדרות שביתה על רקע סירובה של הוט להכיר בה כארגון יציג. 

בדצמבר האחרון הגישה ההסתדרות בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, להכיר בה כארגון יציג של עובדי השירות הטכני בהוט טלקום, המהווה לשיטתה יחידת מיקוח נפרדת. ההסתדרות טענה כי יש מקום להקל בהתארגנות ראשונית בהגדרת יחידת המיקוח, על מנת לאפשר פעילות של מה שהגדירה כ"ארגונים פורצים".

חברת התקשורת והכבלים, באמצעות עורכי הדין גדעון רובין, דפנה שמואלביץ ואורי כץ ממשרד רובין-שמואלביץ, כפרה בטענה והבהירה שההסתדרות חסרת מעמד בקרב עובדי הוט משום שכל עובדי הקבוצה (כ- 5,000 במספר) הם יחידת מיקוח אחת, ולכן 340 טכנאים אינם מהווים שליש מכלל עובדי הקבוצה או אפילו שליש מכלל עובדי הוט טלקום. עוד טענה הוט, כי הניסיון להפריד את הטכנאים משאר העובדים הוא מלאכותי.

 

מבחן הייחודיות

השופטת הדס יהלום דחתה את בקשת ההסתדרות ופסקה, כי גם אם יש מקום להגמשה בדרישות היציגות בשלב ההתארגנות הראשונית, לא הוכיחה ההסתדרות כל ייחודיות של קבוצת הטכנאים בהוט, המצדיקה הפרדתה משאר העובדים בקבוצה.

בנוסף מצאה השופטת, כי במערך השירות הטכני בהוט מועסקים עובדים המשתייכים לחברות שונות בקבוצה ולאו דווקא להוט טלקום. עוד נמצא, כי בתוך מערך השירות הטכני קיימת שונות בין העובדים המיוצגים על ידי ההסתדרות – חלקם עובדי שטח וחלקם עובדי משרדים, חלקם עוברים הכשרה טכנית וחלקם לא, וכי שיטת תשלום השכר לא אחידה וכך גם התנאים הנלווים. בנוסף, נפסק שעובדי מערך השירות הטכני מצויים בקשרי עבודה יומיומיים עם שאר עובדי הקבוצה, כמו עובדי המוקד הטלפוני וסוכני המכירות, כך שלמעשה לא מדובר בקבוצה בפני עצמה.

על אף כל זאת, העירה השופטת כי היא אינה פוסל אפשרות שבעתיד יצטרפו לשורותיה עובדים נוספים, שיאפשרו השגת היציגות. בית הדין אף הוסיף, כי יתכן שיש מקום לקבוע מבחנים פחות נוקשים ליציגות בשלב ההתארגנות הראשונית, אלא שתנאי ליישומם של מבחנים כאלו הוא הוכחת ייחודיות של הקבוצה המבקשת לבדל עצמה משאר העובדים במקום העבודה. התנאי הזה לא התקיים במקרה של טכנאי הוט – ועל כן נדחתה הבקשה.

בתגובה על הדברים אמרו מקורות בהסתדרות: "בקרוב נגייס עוד 100 חתימות של עובדים הדרושות לנו לצורך הכרה בנו כארגון יציג של טכנאי HOT טלקום. במקביל, אנו שוקלים לערער על ההחלטה בפני בית הדין הארצי לעבודה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה