בהסתדרות מאוכזבים: ביה"ד לעבודה דחה את בקשת השביתה במשק

בהסתדרות מאוכזבים: ביה"ד לעבודה דחה את בקשת השביתה במשק

השופטת נילי ארד שלחה את נציגי ההסתדרות, המעסיקים והאוצר לשלושה שבועות נוספים של מו"מ מואץ. עיני: "ידינו קשורות"

שיתוף
הסכם עבודה קיבוצי

בית הדין הארצי לעבודה דחה אמש (יום ג') את בקשת ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית בשל תנאי העסקת עובדי הקבלן במגזר הציבורי, ושלח את הצדדים להמשיך במשא ומתן ביניהם.

נשיאת בית הדין הארצי, השופטת נילי ארד, הותירה בתוקפו את צו המניעה הזמני שהוציא בית הדין בעבר. בהחלטתה מאמש קבעה כי הדיונים בין הצדדים עוד לא מוצו באופן מעשי. "לעת הזו טרם הגיעה השעה לחרוץ את הדין בקביעת סיווג השביתה המתוכננת, זכות ההסתדרות לשבות, מידתיותה והיקפה של השביתה", כתבה השופטת ארד בהחלטה והוסיפה כי "על הצדדים להוסיף ולמצות את מהלכי המשא ומתן באופן אפקטיבי ומעשי בפיקוחו של בית דין זה".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, התקשה להסתיר את מורת רוחו בתום הדיון. "החלטת בית הדין מקשה עלינו", אמר, "ברור שעתה נאלץ לנהל משא ומתן כשידינו קשורות ללא יכולת ליצור לחץ אמתי על הממשלה והמעסיקים. חשבנו שבית הדין ישכיל להבין שישנה היום הזדמנות בלתי חוזרת להתחיל ולצמצם את תופעת עובדי הקבלן, שהפכה לסמל של ניצול שיטתי של העובדים המוחלשים ביותר. אולם ההבנה הזאת כנראה עדיין לא חלחלה. במידה ולא תהיה התקדמות במו"מ, נחזור לבית הדין ונבקש שוב לממש את זכות השביתה שאין צודקת ממנה".

בית הדין הורה לצדדים להמשיך לקיים שיחות במשך שלושה שבועות נוספים ודרש שהמשא ומתן יהיה "מאומץ ואינטנסיבי". נציגי הצדדים אמורים להתייצב בלשכת השופטת כבר ביום ראשון הקרוב ולעדכנה על ההתקדמות במגעים. אם תוך שלושה שבועות לא יגיעו הצדדים להסכמה, על ההסתדרות להודיע לבית הדין, שבוע מראש, על מועד השביתה מתוכננת ועל היקפה ובית הדין ידרש שוב להכריע בנושא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה