בג"צ אישר את קיום השביתה מחר: "אין עילה להתערבות"

בג"צ אישר את קיום השביתה מחר: "אין עילה להתערבות"

"נזקי השביתה אינם מבוטלים", כתבו השופטים בתשובתם לעותרים מאיגוד לשכות המסחר, "אך זו מהותה של שביתה לגיטימית"

שיתוף
בחירות לראשות ההסתדרות

רוח גבית משמעותית לדרישת ההסתדרות לשבות מחר: בג"צ דחה בצהריים את עתירתו של איגוד לשכות המסחר מתחילת השבוע ואישר חוקית למעשה את קיומה של "שביתת עובדי הקבלן" במשק.

"דין העתירה להידחות על הסף", ציינו שלושת שופטי העליון בפסק הדין שנמנעו למעשה להתערב בפועל בהחלטת בית הדין הארצי לעבודה להסיר את צו המניעה הזמני. "בית המשפט נוהג ריסון בהתערבותו בהכרעות בית הדין הארצי לעבודה… לא מצאנו כי העותרת הצביעה על טעות מהותית, מהסוג המצדיק את התערבות בית משפט זה בשבתו כבית משפט גבוה לצדק…

"גם קביעת בית הדין הארצי כי הליכי המשא ומתן נקלעו למבוי סתום, לאחר שההסתדרות ניהלה משא ומתן בתום לב, אינה מגלה עילה להתערבות".

עם זאת, הדגישו השופטים את הנזק שעלולה לגרום השביתה והגדירו אותם "בלתי מבוטלים", אך הוסיפו ש"בית הדין הארצי לא התעלם מכך בציינו כי 'זו מהותה של שביתה שעילתה לגיטימית, שהיא גורמת למעסיק נזק, שמטרתו לשכנעו להגמיש את עמדותיו במשא ומתן הקיבוצי".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כינה בתגובה את ההחלטה "בלתי נכונה". לדבריו, "בג"צ לא שם אל ליבו כי אין מדובר במאבק על שיפור תנאי העבודה שהוא מאבק לגיטימי אלא מדובר במאבק לשינוי כל מבנה התעסוקה במשק, ומתן כוח לארגון עובדים לנהל את כלכלת המדינה, דבר שאסור שיהיה לו על פי שיטתנו הדמוקרטית. בג"צ גם התעלם מכך שיש בין מטרות השביתה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של המעסיקים ובכך נכשל בג"צ במציאת האיזון הנכון בין זכות השביתה לזכויות היסוד של המעסיקים. אם אכן בסיום מאבק זה תתקבל עמדת ההסתדרות, שיש לעבור לרוחב כל המשק – המגזר הציבורי והמגזר העסקי הפרטי – להעסקה ישירה , עתיד הכלכלה הישראלית בסכנה ואנו נחזור למה שהתרחש בשנות ה-80 , כאשר 30 חברות של חברת העובדים קרסו ופשטו את הרגל".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה