כשכל העולם הוא מחלקת משאבי אנוש

כשכל העולם הוא מחלקת משאבי אנוש

אתר חדש מציע קונספט מיוחד לסינון מועמדים: הם מעלים סרטונים לרשת ומשכנעים את העולם כולו למה דווקא הם צריכים לקבל את התפקיד

שיתוף
גיוס עובדים

האם מחפשי עבודה היו רוצים שהראיונות שלהם יצולמו ויפורסמו באינטרנט להנאתו של הציבור? סביר להניח שלא. אבל ייתכן בהחלט שאנשים היו נהנים לצפות בראיונות של אנשים אחרים ולהצביע מי לדעתם צריך לקבל את התפקיד, כך כותבת קלסי מנינג מאתר Levo League.

אתר DreamJobbing הוא חלוץ בקונספט מהפכני בעולם של הצעות עבודה והגשת מועמדות. הם מפרסמים הצעות ייחודיות לתפקידים יוצאי דופן וחווייתיים שכולם יכולים להגיש מועמדות אליהם באמצעות שליחת סרטון וידאו. ההצעות האלה יכולות להיות כל דבר – החל מכתיבת מערכונים לתכנית בידור דרך התנדבות בשמורת טבע בתאילנד ועד לתפקידה של זמרת רקע של מייקל בולטון לשבוע. המועמדים מתבקשים להירשם לאתר, לשלוח וידאו של הגשת מועמדות, ואז לקדם את הסרטון ברשתות החברתיות שלהם. אז מתחיל הכיף.

שאר המשתמשים ברשת יכולים עכשיו לשחק במשאבי אנוש, לצפות בכל קטעי הווידאו שמועמדים שלחו ולהצביע למועמדים המועדפים עליהם. הקבוצה תדולל ל-50 מועמדים בסבב השני, 20 בשלישי, ואז אפשר יהיה לבחור במנצח או במנצחת. בהמשך אפשר יהיה לעקוב אחרי המנחים בהרפתקה של פעם בחיים, למשל מפלורנטין לשמורות הטבע של תאילנד.

שבוע באפריקה ואז לקורות החיים
חשוב לציין שמדובר בתפקידים לא שגרתיים, למשל להיות מפיק או מפיקה ב-CBS; לסקר במשך שבוע סיוע הומניטרי לקהילות באפריקה שאין להן גישה למים נקיים, מזון ובטיחות; או להיות הכתב או הכתבת שמסקרים את מופע ספורט האקסטרים Nitro Circus. מדובר במשימות קצרות טווח ובעלות אופי שמסביר את ההיגיון בשיטת המיון יוצאת הדופן.

מי שמרגיש שאינו מוכן עדיין לשלוח סרטון, יכול לקבל השראה מראיונות מצולמים שהועלו לאתר ומופיעים בהם אנשים מרחבי העולם שלכל אחד מהם קריירה שונה. כך אפשר לגלות איך זה להיות שף סלבריטי, כותב קומדיות, בעלים של בר, רב חובל, במאי ועוד.

DreamJobbing אינו מיועד כמובן למחפשי העבודה מהסוג הרגיל. הוא מתאים לאנשים שיש להם זמן לקחת חופש של שבוע לנסיעה לחו"ל (לא על חשבונם) ויכולת לייצר סרטון שייצג אותם בכבוד מול הרבה מאוד זוגות עיניים. לאנשים מתחום המדיה או מאחד העולמות הספציפיים שבמסגרתם מוצעים התפקידים, ההרפתקה הזאת יכולה להפוך למקפצה בקריירה ולסעיף חשוב בקורות החיים.

אולי יש משהו בשיטה של DreamJobbing שניתן לאמץ גם במחלקות משאבי האנוש הרגילות, בתצורה מעט שונה. הרעיון שההתאמה לתפקיד נשפטת לא רק על ידי המראיינים אלא על ידי קהל גדול יותר, נניח העובדים במחלקה, לא נשמע רע כל כך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה