אתר לגיוס עובדים יפים

אתר לגיוס עובדים יפים

אתר היכרויות שמיועד לאנשים יפים בלבד הוסיף קטגוריה שפונה למנהלים המעוניינים לגייס עובדים ועובדות טובי מראה. בינתיים במחלקות משאבי האנוש מעדיפים גברים נאים, אך לאו דווקא נשים נאות

שיתוף
גיוס עובדים יפים

גיוס עובדים יפים

אחד מאתרי ההיכרויות המדוברים בעולם הוא BeautifulPeople.com. האתר כשמו כן הוא – מיועד רק לאנשים יפים. על מנת להתקבל כמנוי רשום באתר צריך לעבור אישור על ידי אלה שכבר הצליחו לעבור את הדלת. במסגרת התהליך, מי שמעוניין להתקבל שולח תמונה שלו שאותה המנויים מדרגים על סולם מ-1 עד ארבע (שאפשר לתרגמו למשהו כמו עובר, עובר איכשהו, לא ממש עובר, נכשל). גברים מדורגים על ידי נשים ונשים מדורגות על ידי גברים. למועמדים יש 48 שעות מתוחות שמהלכן חברי האתר מדרגים אותם. לבסוף, אם קיבלו מספיק קולות בעד – בהצבעה "הוגנת ודמוקרטית" כפי שמבטיח האתר – הוא או היא יזכו להתקבל למועדון הנחשק.

אז מה לזה ולמשאבי אנוש? כבר סיפרנו לכם שלחפש עבודה זה כמו דייטינג. אתר ההיכרויות הנודע eHarmony הגיע לתובנה שיש הרבה מהמשותף לשאלונים שעליהם עונים מחפשי הזוגיות ולשאלות שיש לשאול מועמדים לעבודה, וכי ניתן להשתמש באלגוריתם דומה להתאמת בני זוג כמו גם לשידוך בין מעסיק למועסק. אתר ההיכרויות לאנשים היפים לקח את התובנה הזאת צעד אחד קדימה. אם תיכנסו אליו תראו שיש בו קטגוריה חדשה: שירות חינמי לגיוס עובדים לעסקים. "מעסיקים, גייסו עובדים יפים!" אומרת הכותרת.

 באתר, שפונה אל מנוייו בתריסר שפות שונות, ביניהן פורטוגזית, פולנית ויפנית, מסבירים: "פנים מושכות הן תמיד רושם ראשוני מצוין עבור עסק מכל סוג. כאשר האבטלה שוברת שיאים בצפון אמריקה, בבריטניה ובאירופה, BeautifulPeople השיק שירות הרשמה לחיפוש עבודה שהוא בלעדי לחברי BeautifulPeople."

יתרון לגברים נאים

מחקר שבוצע בישראל ובאירופה מראה שהם צודקים, אבל רק במידה חלקית. העבודה שבוצעה על ידי ברדלי ג'. ראפל מאוניברסיטת בן גוריון וזאב שטודינר ממכללת אריאל מתבסס על התופעה ההולכת ומתפשטת שבה מועמדים לעבודה מצרפים תצלום של פניהם למסמך קורות החיים שהם שולחים למעסיקים הפוטנציאליים. החוקרים השוו בין אחוזי הקבלה של עובדים בעלי תמונה מושכת לבין אלה שהתמונה שלהם מציגה אדם בעל מראה פשוט או כאלה שלא צירפו תמונה כלל. הם השתמשו ב-5,312 מסמכי קורות חיים שנשלחו ל-2,656 מודעות דרושים. התברר שכאשר מדבור במועמדים גברים, היה יתרון מובהק לנאים שביניהם – הנאים זכו בכמעט פי שניים פניות לעומת הנאים פחות ואלה שלא צירפו תמונה. אצל נשים המצב היה שונה: לנשים שלא צירפו תמונה היה סיכוי רב יותר לקבל פנייה חוזרת מהמעסיק. החוקרים ניסו לבדוק את הסיבות ל"הענשת" הנשים היפות ומצאו שהסינון מבוצע על פי רוב על ידי נשים רווקות בנות פחות מ-34, שפשוט מקנאות בנשים היפות וכי קיימת תפיסה שלילית של נשים שמצרפות את תמונתן לקובץ קורות החיים.

מצד שני, עבור מעסיקים שבוחרים לגייס את עובדיהם באמצעות אתר שמבטיח מראש עובדים ועובדות יפים מהממוצע, ככל שהמועמד או המועמדת יפים יותר, כך יתחזקו סיכוייהם להתקבל לעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה