אמצעי הגיוס של היום ושל המחר

אמצעי הגיוס של היום ושל המחר

מורית רוזן הציגה בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR את הכלים לגיוס עובדים ברשתות החברתיות ואיך להשתמש בהם ביעילות

שיתוף
גיוס עובדים
מורית רוזן

העובדות כיום הן שגיוס עובדים בימינו הופך להיות לקשה ומורכב יותר לעומת פעם. אם פעם היה פשוט לפרסם מודעה בעיתון ואפילו בלוחות הדרושים באינטרנט, ומייד היו מתקבלים קורות חיים רלוונטיים, היום העבודה הזאת היא מורכבת בהרבה, הקלות והנגישות לשליחת קורות חיים גדולה, ומציאת עובד מתאים משולה למציאת מחט בערימת שחת.

מורית רוזן ,מנכ"לית HRD, הרצתה בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR על שיטות גיוס עובדים ברשתות החברתיות, כאשר הציגה את אחת השאלות החוזרות בנושא: באיזה ערוץ ברשתות החברתיות לבחור, והאם יש ערך לגיוס בכלים האלה? כדי להשיב על השאלה הזאת, ממליצה רוזן לבדוק שני פרמטרים: הראשון הוא בדיקה של כמות העובדים שזמינים עבורנו, ושל רמת האקטיביות שלהם – הכין המועמדים מבלים ולא רק במקום אחד. השני הוא לבדוק מהו המקום האפקטיבי ביותר לחפש בו מועמדים לכל פרופיל משרה. כלומר לכל מגייס צריכה להיות מטריצה מורכבת הכוללת את הפרופילים השונים של המשרות, את כמות המועמדים הזמינים לכל פרופיל, ועליו להבין היכן הם נמצאים במגוון מקומות. ואז לפנות למקומות האפקטיביים ביותר לגיוס.

 נדבקים להרגלים ישנים

בהמשך הציגה רוזן מספר טעויות גדולות ונפוצות שנעשות על ידי מגייסי עובדים:

הראשונה היא שמועמדים ועובדים אינם נשאלים באילו מקומות בחוץ ואתרי אינטרנט הם משוטטים. במקום לפרסם מודעות במקומות שבהם יש מועמדים פוטנציאליים, ישנם תאגידים שממשיכים לפרסם מודעות דרושים בעיתונות המודפסת מתוקף נוהל, למרות שכיום אין כמעט מועמדים שמחפשים עבודה באמצעות העיתון.  השניה היא שהם לא מודדים איזה מכלי הגיוס הוא האפקטיבי ביותר עבורם. השלישית היא שהם נמנעים מלהיכנס לרשתות החברתיות ולגייס עובדים דרכן, מתוך החשש שהדבר יפגע בפרטיותם ויחשוף אותם. יש גם חברות שחוסמות מפני העובדים את הגישה לרשת.  

רק 10% ממחפשי העבודה כיום הם אקטיביים. מובטלים, או אלה שעובדים אך מחליטים שרוצים למצוא עבודה אחרת ומתחילים לחפש עבודה. 25% הם אלה שרוצים למצוא עבודה אחרת אך לא עושים זאת באופן אקטיבי, ואם נפנה אליהם הם יביעו התעניינות. כל היתר, 65%, עובדים. "לכן מי שעדיין משתמש באותן הטכניקות – מפספס בגדול" אמרה רוזן. "בסקר שנערך השנה שעברה בקרב כ-20 אלף מחפשי עבודה – גילו שבמהלך השנים האחרונות מועמדים הם בהרבה פחות אקטיביים".

בסקר שערכה HRD, בנושא אמצעים מועדפים לגיוס עובדים, במסגרתו רואיינו יותר מ100 ארגונים, עלה כי 60% מהנשאלים מגייסים באמצעות הרשתות החברתיות, והם מדווחים על הצלחה של 70%. ובאמת ככל שחולפות השנים, רמת ההתמקצעות בשימוש ברשתות החברתיות עולה, והשימוש בו יהיה אפקטיבי יותר. אז מהם האמצעים לגיוס ברשתות החברתיות?

לינקדאין, האתר בעיקר אקדמאים. פייסבוק שהזירה בו היא גדולה יותר – אפשר לפתוח דף בית ולמשוך גולשים אך נכון יותר להשתמש בו בצורה אסטרטגית ולא טקטית. מחקרים רבים הראו כי גולשים רבים מגיעים לפייסבוק דרך הטלפון הנייד שלהם והם האקטיביים ביותר. רוזן: "תארו לכם שמועמד מקבל SMS על משרה חדשה שפרסמתם. בלחיצת כפתור אחד הוא מגיש מועמדות וממשיך בשטף היום שלו", ומשם הגיעה לשיטת ה"מובייל", גיוס באמצעות הטלפון הסלולארי. "הסלולר משנה הכל, והוא צמוד לכולם 24/7. מספר המחזיקים בטלפונים חכמים עולה על מספר המחשבים. תארו לכם אפליקציה שלא רק מכוונת אתכם לנסוע לאן שתרצו, אלא היא גם תיידע אתכם שכעת עברתם ליד משרד שמחפש עובדים. ביוטיוב ניתן להעלות סרטונים על גיוס העובדים לחברה, ועמוד הבית, דף הקריירה באתר האינטרנט של החברה, שאסור להזניח אותו כי הוא כלי המיתוג של החברה.

לסיום נתנה רוזן טיפ אישי למגייסים: "לא צריכים ללכת רחוק כדי למצוא מועמדים טובים. צריך פשוט לשתף ולשאול את עובדי החברה ואת המועמדים שפוגשים איפה כדאי למצוא אנשים כמוכם".

נותני חסות כנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש 2012

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה