שיתוף

קצב התקדמות הטכנולוגיה משנה מהיסוד את שיטות העבודה בארגונים בעולם כולו. בארץ ניתן לראות ניצנים ראשונים של שינויים הנובעים מכניסת הטכנולוגיה למשאבי האנוש, ושינויים אלה צפויים לגבור במהלך השנים הקרובות.

השינוי הראשון והבולט מכולם היה ניידות העובדים. שינוי זה צפוי להביא בעקבותיו מהפיכה רבתי בכל שיטות העבודה והניהול, לרבות כל צורות הקשר בין הארגון לעובדים, שיטות מיון וסינון עובדים, קליטת עובדים ועוד.

הכול החל עם האימוץ הגובר של טכנולוגיה שמאפשרת לרובם המכריע של העובדים לעבוד בכל עת ומכל מקום.

גם לעובדים שחלק הארי של עבודתם מתבצע במשרדי הארגון, הטכנולוגיה מאפשרת כבר היום לעבוד מהבית באופן חלקי, וכן לעבוד לאחר שעות העבודה.

ככל שתשתיות התקשורת ימשיכו להתפתח, כך יגדל מספר העובדים שיוכלו לבצע מרחוק יותר ויותר משימות שעד לא מזמן היו תלויות מיקום ושלא ניתן היה לבצע אותן מחוץ למשרדי הארגון.

השלב הבא של ההתפתחויות בתחום הטכנולוגיה המיועדת למשאבי האנוש, הוא התפתחותם של התקני ה-IoT (האינטרנט של הדברים) שהינם יעודיים לניהול המשאב האנושי.

בשלב שלאחר מכן התווסף תחום עיסוק חדש למגוון תחומי האחריות של מחלקת משאבי האנוש: ניהול כמויות אדירות של נתונים על בסיס יומי.

המשמעות היא, שהפתרונות הטכנולוגים שהביאו להגברת מידת הניידות של העובדים, צפויים להוליד מכשירים חדשים ובעקבותיהם גם סוגים חדשים של משימות.

על פי הערכות, בשנה הבאה יגיע היקף ההשקעות בכלים טכנולוגים המיועדים למשאבי האנוש ליותר מ-107 מיליארד דולר.

השלב הבא שאת ניצניו הראשונים מתחילים לראות כבר עתה, הוא כניסתה של הבינה המלאכותית למחלקות משאבי האנוש.

הידע שהצטבר בארגון, בשילוב עם מערכות הבינה המלאכותית יכולים להביא לקבלת החלטות עסקיות טובות יותר.

לכן, ניתן כיום לראות יותר ויותר כלים טכנולוגים שמיועדים לשפר מגוון רחב של תהליכים במשאבי אנוש ולהפוך אותם לאוטומטיים, בסיועה של הבינה המלאכותית.

תהליכים כמו גיוס עובדים, שימור עובדים, קליטת עובדים חדשים, הכשרות מקצועיות, חיזוקו של מיתוג המעסיק ועוד, הכול ינוהל על ידי כלים של בינה מלאכותית.

וככל שתחום משאבי האנוש נזקק ליותר משאבים טכנולוגיים, כך גוברת המוטיבציה בקרב חברות הטכנולוגיה לפתח כלים טכנולוגים עבור מנהלי משאבי האנוש.

לעת עתה, הכלים שנמצאים במוקד העניין של חברות הטכנולוגיה שמפתחות כלים עבור משאבי האנוש, הן מערכות שמסוגלות לנבא בסבירות גבוהה, מי הם המועמדים המתאימים ביותר לארגון, אילו כישרונות מתאימים לארגון יותר מאחרים וכו.

מתברר שבעידן הביג דאטה, האוטומציה, וה- NeuroScience הקוגניטיבי, אין די באינטואיציה אנושית של מנהלי משאבי האנוש לגבי המועמדים שהם מראיינים ולגבי העובדים בארגון.

בשורה התחתונה, ההתפתחויות הטכנולוגיות מביאות איתן שינוי מקצה לקצה של תחום משאבי האנוש.

כתוצאה מכך צפויים מנהלי משאבי האנוש להצטייד, בשנים הקרובות, במגוון רחב של כלים טכנולוגיים לניהול המשאב האנושי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה