שיתוף

אם למישהו עוד היה ספק שמנהל משאבי אנוש חייב לקבל כיסא סביב שולחן ההנהלה הבכירה (סמנכ"לים ומנכ"ל), הגיע משבר הקורונה והוכיח עד כמה מכריע תפקידו של מנהל משאבי האנוש להשרדותו של הארגון ולתפקודו, בעיקר במצבי משבר.

העובדה שהכלכלה העולמית איבדה טריליוני דולרים בתוך שבוע אחד, בעקבות העובדה שעובדים לא יכלו לעבוד, הביאה לקיצה את הסברה (במקומות שבהם היא היתה קיימת) שחשיבותו של מנהל משאבי האנוש בהנהלת החברה הוא בעל ערך נמוך יותר מערכם של סמנכ"לי המכירות, הכספים, הפיתוח העסקי וכו. למעשה, משבר הקורונה קיבע את מושבו של מנהל משאבי האנוש סביב שולחן ההנהלה הבכירה לצמיתות.

משבר הקורונה הביא מעסיקים ועובדים כאחד למצב של כאוס וחוסר ודאות, בלי שניתן לראות סוף ברור באופק. מנהלי משאבי אנוש פעלו במצב משבר, במשך רוב שנת 2020, במהלך רוב שנת 2021 ועדיין לא רואים את הסוף.

מנהלי משאבי האנוש הם אלה שהפכו את העבודה מהבית לאפשרית ואפילו יעילה, והם אלה שלקחו על עצמם לספק גם תמיכה נפשית ופיזית לעובדים מהבית.

מנהלי משאבי האנוש עבדו בשנתיים האחרונות יותר מאי פעם על אסטרטגיות ברמת הנהלה בכירה, לצורך שמירה על תפקוד הארגונים שלהם.

בימים אלה, כשהמשק נמצא בשגרת קורונה וממשיך לתפקד גם תחת האילוצים, יותר ויותר, וככל שיותר חברות מסתגלות לנורמות החדשות, כך הולך ומתברר לכולם שתפקידו של מנהל משאבי אנוש, וחשיבותו בהיררכיה הארגונית, השתנה מהותית.

מנכ"לים רבים בעולם סבורים כיום כי המעמד המשודרג של מנהלי משאבי אנוש לא יחזור למה שהיה טרם פרוץ המשבר.

בפועל, מעמדו של מנהל משאבי האנוש כיד ימינו של המנכ"ל קיבל חיזוק משמעותי, לאחר שמנהלי משאבי האנוש סייעו רבות לנווט דרך האתגרים הרבים והמורכבים שהציב המשבר בפני ארגונים בכל הנוגע לעובדים.

יתרה מכך, במובנים רבים, המגיפה חידשה את הדגש על החשיבות של ניהול נכון של המשאב האנושי.

אחד הלקחים שהופקו במהלך המשבר הוא שחשוב להבין את חוויות החיים שעוברים העובדים, לתמוך בהם לא רק בחוויה שלהם כעובדים אלא בחייהם האישיים (שבעת שהם עובדים מביתם, משולבים בחיי העבודה).

אף על פי שמנהלי משאבי האנוש ממשיכים להיות אחראים על הביצועים, הפרודוקטיביות והיעילות של כוח העבודה, התפקיד החשוב ביותר שלהם הוא להבין את האתגרים שהעובדים מתמודדים איתם, ולהבין עם אילו סוגיות ובעיות הם נאבקים בעבודה ומחוצה לה.

כאשר העובדים חשים שהארגון תומך בהם, הם מדווחים על השפעה חיובית על רווחתם ועל חווית העובד שלהם. יתרה מכך, ככל שהעובדים חשים תמיכה מצד המעסיק בנוגע להתמודדויות שלהם, כך הם נוטים יותר לומר שלמעסיק שלהם יש השפעה חיובית על בריאותם הנפשית, על השינה שלהם, על הבריאות הפיזית שלהם, ועל הבריאות הכלכלית שלהם. וכידוע, עובדים מאושרים הם עובדים שתורמים הרבה יותר לקידום הארגון והצלחתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה