שלושת מסיחי הדעת העיקריים בעבודה

שלושת מסיחי הדעת העיקריים בעבודה

כיצד להתמודד עם מסיחי הדעת העיקריים במקום העבודה ולהמשיך לעבוד במרץ?

שיתוף
הסחות דעת

הסחות דעת

יותר ממחצית העובדים אומרים כי הסחות דעת מונעות מהם לעבוד כראוי. כיצד אם כך, ניתן להתמודד עם ההסחות העיקשות ביותר, החל מסמארטפונים ועד למדיה חברתית.

בין אם אתה עסוק בעבודה במשרד, עובד בגמישות בבית קפה, או מבלה את היום בעבודה בבית, יש טווח אינסופי של הסחות דעת שיכולים לפתות אותך לעצור את העבודה לפרקי זמן ולעסוק בהן.

יותר ממחצית (54%) מהעובדים האמריקאים שנסקרו על ידי Udemy for Business בשנת 2018 אמרו שהם אינם מבצעים את עבודתם כפי שהיו יכולים לבצעה בגלל הסחות דעת במקום העבודה. כמעט 20% אמרו שהם לא יכולים להתקדם בקריירה שלהם או לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם בגלל הסחות דעת כאלו.

אחד הצעדים העיקריים שיש לנקוט כדי להילחם בנטייה להיות מוסחים במהלך יום העבודה היא לזהות אילו הסחות מפתות אתכם במיוחד וגורמות לכם להיכנע להן. הסחות דעת מובחרות שזוהו על ידי Udemy for Business כללו: שיחה עם עמיתים (צוטטו על ידי 80% מהעובדים שנסקרו), רעש משרדי (70%). פגישות היוו 60% מהסחות הדעת, בעוד ש -58% אמרו כי למרות שהם אינם זקוקים לתקשורת חברתית כדי לבצע את עבודתם, הם פשוט לא יכולים שלא להתחבר במשך יום העבודה לרשתות כגון: Facebook, Twitter ו Instagram.

בסקר שנערך בשנת 2000 ע"י CareerBuilder וסקר 2,000 עובדים ומנהלי משאבי אנוש בארה"ב נמצאו בין "המסיחים הראשיים": טלפונים חכמים (55%), אינטרנט (41%), רכילות (37%), מדיה חברתית (37%), עמיתים לעבודה (27%), עישון או חטיפים (27%), פגישות (26%) ועמיתים קולניים (20%). שלושה רבעי מעסיקים שנסקרו על ידי CareerBuilder אמרו שכשעתיים ביום אבדו בגלל הסחות דעת במקום העבודה, כאשר כמעט מחצית (43%) העריכו כי הם איבדו שלוש שעות או יותר ביום.

כיצד אם כך ניתן להילחם בהסחות הדעת הגדולות הללו הן מבחינת הגישה האישית שלך לעבודה, והן מתוך יוזמות של מנהלי משאב אנוש להגברת הפרודוקטיביות? להלן מספר מסיחי דעת ודרכים להתמודד איתם:

טלפונים חכמים

האזרח הממוצע בבריטניה בודק את הטלפון החכם שלו כ- 28 פעמים ביום – ורבים, באופן משמעותי אף יותר. אפליקציות – במיוחד אלו של מדיה חברתית – תוכננו על ידי יוצריהן להיות ממכרות בכוונה, ומתגמלות את ההרגלים שלנו ב'פשוט לבדוק' עבור הודעות ולראות אם חברים או ידוענים עדכנו את הפרופילים שלהם.

הדרך הטובה ביותר למנוע את הטלפון החכם מלפתות אותך במהלך יום העבודה היא להשתיק את ההתראות של הרשתות החברתיות או אף להגדיל ולא להתקין את האפליקציות הללו בטלפון – ולהמתין עד שתגיע הביתה להיכנס אליהן מהמחשב או מהטאבלט. תוכלו גם להטמין את את הטלפון במקום כלשהו מחוץ לטווח הראיה כגון במגירה, בתיק או בכיס, עם עם עוצמת קול גבוהה מספיק לשמוע כשהוא מצלצל או מתריע על הודעות טקסט.

אם אתה באמת מודאג שההרגל שלך לבדוק את הטלפון שלך הפך לכפייתי, נסה להתקין אפליקציה כגון Checky או Moment שתקליט כמה פעמים אתה בודק את הטלפון שלך בכל יום. זה יכול לעזור בכך שיאפשר לך להיות מודע לחומרת ההתמכרות.

האינטרנט

משתמשים בוגרים מבלים יום שלם בשבוע באינטרנט, לפי דיווחי המשתמשים של אופקום למבוגרים 2018. ארבעה מתוך 10 ממשתמשי האינטרנט הבוגרים בבריטניה, שנסקרו על ידי Ofcom, אומרים שהם מבלים יותר מדי זמן באינטרנט, ושליש נוסף (30%) אומרים שהם רוצה להשקיע פחות זמן באינטרנט.

בסביבות עבודה שממוקדות יותר ויותר סביב תקשורת מקוונת (בין אם באמצעות אפליקציות דוא"ל או הודעות) ועם מערכות מבוססות דפדפן, זה יכול להיות ממש קשה להתנתק ולהתמקד בעבודה עמוקה.

עם זאת, הרבה אנשים פונים אל יישומים הדפדפן תוספות כדי להגביל את הגישה החופשית שלהם לאינטרנט. אפשרויות פופולריות כוללות:

Trackr – תוסף עבור Google Chrome שמחשב את משך זמן הדפדפן שאתה מוציא באתרי אינטרנט שונים, כך שתוכל לזהות אזורים לצמצום

StayFocusd – תוסף נוסף של Chrome המגביל את הגישה שלך לאתרי בזבוז זמן. תוכל לבחור להגביל את הגישה לתקופות מסוימות, או להגביל את מספר הביקורים שאתה מורשה לאתרים מסוימים בכל יום.

רכילות ועמיתים לעבודה

רכילות ושיחות חשובות לבניית תרבות ואווירה ידידותית. אבל זאת על עוד הן אינן מוגזמות ופוגעות.

כרכילות שלילית יכולה להיות בעלת השפעה מזיקה על הפרודוקטיביות ועל המורל של הקבוצה.

אם מתנהלת שיחה שאינך רוצה להסתבך בה, אתה יכול לנסות להתרחק מהשיחה כשתאמר שיש לך עבודה דחופה לעשות ואתה מוכרח ללכת. חבישת אוזניות – בין אם אתה בעצם מקשיב למוסיקה או שלא, היא איתות ברור לעמיתים לעבודה שאתה לא פנוי לפטפט עכשיו.

אין תגובות

השאר תגובה