שירות התעסוקה דורש שינוי

שירות התעסוקה דורש שינוי

שירות התעסוקה מגייס בימים אלה עובדים רבים לשורותיו, למגוון תפקידים. המטרה: שינוי בגוף וקידומו

שיתוף

שירות התעסוקה

שירות התעסוקה מגייס בימים אלה כמאה עובדים חדשים ללשכות התעסוקה בכל רחבי הארץ: מדובר בתפקידים כגון מתאמי השמה מנהלי לשכות תעסוקה, ניהול תחום רכש ולוגיסטיקה, ניהול תחום מחקרי מדיניות ותקציב, מנהלי פיתוח קריירה ואפילו פסיכולוג ראשי.

לדבריה של דוברת שירות התעסוקה, לאה ליברמן בנדר, הגיוס המאסיבי הנו חלק מהשינוי שעובר שירות התעסוקה בימים אלה. התכונות העיקריות הנדרשות אצל המועמדים במסגרת הגיוס הן שירותיות, יחסי אנוש מעולים ויצירתיות. כמו כן דרושים אנשים בעלי הכלה גבוהה, מחפשי אתגר, אנשים בעלי מוטיבציה לשנות את הארגון.

מטרתו של הגיוס המאסיבי נועד להתאים את שירות התעסוקה לעולם העבודה המשתנה. בפרסומים נאמר כי העובדים החדשים יוכלו להשפיע ולהיות חלק מהשינוי, השפעה שתתבטא הן אצל המעסיקים והן בקרב מחפשי העבודה.

בועז הירש, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר ששירות התעסוקה יהפוך לארגון פרו אקטיבי, וישתמש במערכת ממחושבת שתשפר את השירות למעסיקים מחד ואת מעמדם של המועמדים לעבודה מאידך. אנושיות ומקצוענות, זה המוטו שמוביל את הפרסום אודות הגיוס בימים אלה, בדגש על פיתוח ההכוון התעסוקתי למחפשי עבודה וההשמה שלהם בשוק.

השינויים בשירות התעסוקה יכללו גם מתן יעוץ והדרכה למעסיקים, בניית תוכניות הכשרה, שיקום מקצועי למחפשי עבודה, תוך פיתוח כלים מחקריים ומחשוב השירותים. כל אלה תוך מינוף הידע הקיים כיום במשרדי השירות.

לצד תכונות כמו יחסי האנוש והשירותיות הנדרשות לתפקידים השונים, מופיעות גם דרישות התואמות יותר את העולם העסקי כיום, כגון יכולת עמידה ביעדים, יכולת ניהול בסביבה ממוחשבת ויכולת עבודה מול ממשקים רבים.

מועמדים שיתקבלו לעבודה יקבלו הכשרה מקצועית שתסמיך אותם לתפקיד החדש. תוכנית ההכשרה כוללת למידה תיאורטית ומקצועית בסיסית, הכרת החוק המתייחסת לפעילות שירות התעסוקה, נהלי השירות, נושאי הליבה של השירות, נהלים ותהליכי עבודה, פרופיל לקוחות, למידה של מונחים מעולם העבודה, פיתוח מיומנויות שירות ותפיסת שירות, פיתוח יכולות עבודה בצוות ועוד.  

ההכשרה המקצועית תועבר באמצעות הדרכה פרונטלית, תרגולים וסימולציות, מטלות אישיות שיקבלו המשתתפים ותכלול גם התנסות בשטח.

לתיאורי התפקידים והדרישות השונות ניתן להיכנס לאתר שירות התעסוקה: לחצו כאן להגעה לדף המשרות באתר

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה