שימור עובדים דרך הגברת המוטיבציה

שימור עובדים דרך הגברת המוטיבציה

תשחדו אותם. תגידו להם you can do this. תצחיקו אותם... כך, בין השאר, תצליחו לעורר מוטיבציה בקרב העובדים. לא מאמינים? תשאלו את ראש עיריית שיקגו

שיתוף
שימור עובדים
שימור עובדים

ג'ון בלדוני, נשיא חברת הייעוץ Baldony Consultants ומחבר ספר הניהול Lead With Purpose: Giving the Organization a Reason to Believe in Itself – מציג שיטות להגברת המוטיבציה בקרב העובדים.

ג'ון בלדוני: מנהלים רבים נתקלים בקושי להגיע לעובדים שלהם. הם שואלים אותנו איך אפשר 'לעורר' אותם ולהגביר את המוטיבציה שלהם. לא מזמן נתקלתי במאמרו של ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל, מאמר שהפך להיות מקור השראה נפלא בדיוק לתחום הזה. למרות שלא חשבתי על ראש העיר עמנואל כמי שיש לו מה  לומר בתחום הניהולי, עכשיו כשאני מביט אחורה על הקריירה שלו שכוללת תפקיד מכובד בצוות של הנשיא אובמה ועוד תפקיד מפתח תחת הנשיא קלינטון, אני מבין שהוא למד דבר או שניים מהמנהיגים הגדולים איתם הזדמן לו לעבוד.

"אתה חייב להכיר את האנשים שאיתם אתה עובד", כך מתחיל ראש העיר עמנואל את המאמר שלו. הוא מתכוון להכרות לא במובן של להגיד שלום לעובד או לדעת את שמו אלא באמת להכיר. צריך להכיר את האהבות ואת השנאות של העובדים אתך. צריך לדעת מה מניע אותם, מה גורם להם לקום בבוקר. המידע הזה יכול לצוץ כבר בריאיון עבודה וגם אם לא, הוא צריך לצוץ במהלך האינטראקציות עם העובד, כתוצאה של שיחת עומק על ההשקפות שלו, על היעדים שלו, על תחומי העניין שלו…

הדבר הכי חשוב שצריך לדעת על הגברת מוטיבציה בקרב עובדים היא שמוטיבציה באה מבפנים. צריך לדעת איך לעורר את העובד כך שהוא יפתח מוטיבציה בעצמו ואצל כל עובד הטריגר הוא אחר.

שימור עובדים דרך הגברת המוטיבציה שלהם – על פי ראש עיריית שיקאגו רם עמנואל:

שימור עובדים דרך תחרות
יש אנשים שהם תחרותיים מטבעם. התחרות מניעה אותם, היא מכניסה לעם עניין וריגוש לחיים. לדוגמה, אנשי מכירות הם לרוב אנשים שהתחרות מניעה אותם. צרו עבורם כמה שיותר הזדמנויות מקצועיות הטומנות בחובן תחרות. זה יכול להיות תחרות בין קבוצות, בין פרטים בקבוצה, בין הארגון לארגונים מתחרים… העיקר שהדגש יהיה על התחרות עצמה כמוטיב מרכזי.

שימור עובדים דרך שידול
שידול או במיליה ברורה יותר – שוחד – אף פעם לא הזיק לאף אחד. קחו עצה מראש עיר: שחדו קצת את העובדים שלכם. צרו דיאלוג מאוד פשוט שבנוי על הקונספט של 'עובד שיעשה X יקבל Y'. אתם יכולים לתגמל אותם בבונוס, מענק, הטבה כלכלית אחרת, קידום וכל דרך שהיא נכונה לכם ועומדת בתקציב. אגב, לא חייבים תקציב גדול ולפעמים בכלל לא חייבים תקציב. להציב יעד כמו ראש צוות או אחראי תחום – לא עולה לכם אגורה והוא יעד שיגרום לעובדים לצאת מגדרם במאמץ להשיג אותו.

שימור עובדים דרך עידוד
עובדים, כמו ספורטאים, זקוקים לעידוד. הם צריכים מישהו שיגיד להם you can do this. מנהלים צריכים לתמוך בעובדים כמו מאמנים, בעיקר בזמנים הקשים.

שימור עובדים דרך הצבת אתגרים
לכל אחד יש צורך להיות חלק ממשהו גדול! לתת לעובדים כיחידים או כקבוצה את התחושה שהם חלק ממשהו גדול זו דרך אפקטיבית לרתום אותם, בעיקר בארגונים הגדולים והמרושתים בהם עובדים רבים (ואפילו צוותים שלמים) מרגישים מחוץ לעניינים או מנותקים מלב העשייה. החיבור עצמו לעשייה, לתרומה, ל'משהו' הגדול הזה, יש בכוחו להניע עובדים לתת את האקסטרה.

ואם כל אלו לא עוזרים, וגם אם הם כן ואתם עדיין רוצים להוסיף את הטאץ' האישי, ראש העיר עמנואל ממליץ על חוש הומור. בעיקר כשעובדים תחת לחץ (ובאיזה ארגון היום לא עובדים תחת לחץ?) חשוב לקחת הפוגה ולראות את הדברים בצורה הומוריסטית ולו לרגע. לגרום לאדם מולך לצחוק וגם – לדעת ליהנות מההומור שלו. מנהיגים גדולים רבים מתגלים כאנשים עם חוש הומור ענק וזה לגמרי לא במקרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה