ריאיון עבודה למוכשרים בלבד

ריאיון עבודה למוכשרים בלבד

ריאיון בלעדי עם מירב חמי - פסיכולוגית ואחראית על תחום פיתוח מערך הבחינות של Logipass, החברה המציעה לארגון כלי ראשוני וייחודי לגיוס מועמדים

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

מירב חמי (פסיכולוגית) ואחראית על תחום פיתוח מערך הבחינות של Logipass, נבחרה להרצות בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR, שיתקיים ב-2 במאי במלון אינטרקונטיננטל בת"א.

Logipass מציעה פלטפורמה חדשה ומהפכנית לניהול הליך הגיוס באמצעות מבחן פסיכוטכני אינטרנטי הנשלח למועמד כשלב סינון ראשוני ומהווה שלב מקדים לראיונות טלפוניים, ראיונות פרונטליים, ראיונות ממליצים ועוד.

מירב חמי תרצה בכנס חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש שייערך בשני במאי – לפרטים נוספים ולרישום לכנס! 

 

מירב חמי:  Logipass מציעה לחברות במשק כלי ידידותי, פשוט למשתמש, אקונומי מאוד והכי חשוב – כלי אופטימלי לסינון מועמדים על פי כישורים כבר בשלב הראשון של תהליך הגיוס.

Logipass פיתחה פלטפורמה ייעודית המבוססת על מאגר שאלות רנדומלי והיא מאפשרת לנו לבחון כל פרמטר קוגניטיבי. אנחנו למעשה נותנים לארגון כלי מקצועי למדוד את הרמה של העובדים במגוון תחומים, כגון, הבנת הנקרא, כושר למידה, שפות, רב משימתיות, זריזות, גמישות מחשבתית או עבודה על פי הוראות מדויקות ועוד. אנחנו מציעים ללקוחות שלנו את החבילות הבסיסיות שרלוונטיות כמעט לכל עובד (כמו יכולת לחשיבה מופשטת, הבנת הוראות וכיו"ב) ובנוסף, אנחנו מציעים ללקוח להתאים ערכות ספציפיות למבחן, על פי הגדרת התפקיד הספציפית.

כיצד מתנהל תהליך ההתקשרות שלכם עם הלקוח?
אנחנו מראיינים את איש הקשר (זה יכול להיות מנהל משאבי אנוש, מנהל מקצועי או אפילו מנכ"ל) ומנסים להבין את הצרכים הייחודיים שלו, כדי להבין לא רק את הדרישות מבחינת התפקיד אלא את הדרישות מבחינת הענף בו החברה פועלת או על פי התרבות הארגונית. לדוגמה, יש לנו ערכה פרוטוטיפית (prototype) לתפקידים אדמיניסטרטיביים (בדיוק כמו שיש לנו ערכות למנהלי שיווק, נציגי מכירות, מהנדסים וכיו"ב), אבל אם החברה היא גלובאלית אז נציע גם ערכת בחינה באנגלית. בנוסף, אנחנו גם מעודדים את הלקוח לייצר מבחנים ייעודיים, אד-הוק, על פי הצרכים הספציפיים והמשתנים שלו, כאשר אנו מלווים אותו לאורך כל התהליך, מבחינה פסיכוטכנית-מקצועית ומבחינה טכנולוגית. 

ממשק הניהול הוא מאוד פשוט, הוא תוכנן במיוחד כדי שיהיה פשוט להבנה ולשימוש כך שהלקוח יוכל לעבוד על המערכת באופן עצמאי. זה מאפשר לו להתחיל לשלוח מבחנים דקות ספורות מהרגע שמתקבלת ההחלטה לפתוח משרה. אם יש לו דרישות מיוחדות, כלומר מבחנים מיוחדים או ערכה מעבר לערכות המקצועיות שקיימות במאגר, אז זה תהליך מעט יותר ארוך (והוא תלוי בסוג הדרישות של הלקוח ובמידת המורכבות שלהן). אבל בעיקרון, זו מערכת שנועדה לתת מענה מידי ופשוט לתהליך הגיוס.

מעבר לפלטפורמה האינטרנטית, היכן בא לידי ביטוי היתרון שלכם באיכות המבחנים עצמם?
המבחנים שלנו מבוססים על המודלים החזקים ביותר והם תולדה של מחקר וניתוח מבדקים מהארץ ומחו"ל. לוגיפס היא חברה חדשה יחסית (פרצנו לשוק לפני כשנה) אבל מנכ"ל החברה והמייסד, גבי אדם, והצוות שעובד אתו מגיעים עם ניסיון של 25 שנים בתחום של תעשייה ומבדקים פסיכוטכניים. אנחנו מסוגלים להציע את הפלטפורמה האידיאלית בשילוב עם המבחנים האיכותיים ביותר בהתאמה אישית (custom made). אנחנו מסוגלים לתת לכל ארגון מענה מקצוע בגיוס עובד לכל משרה, החל מעובדי ייצור ועד לסמנכ"ל כספים דובר איטלקית.

מערכת לוגיפס מאפשרת לנו לבדוק כישורים ספציפיים, כגון כישורים טכניים, ויכולות קוגניטיביות כלליות כמו כושר למידה ויכולת לפתור בעיות, סדר וארגון, כושר אנליטי,  גמישות מחשבתית, הבנה טכנית ועוד תכונות רבות.

כיצד מקבלת קהילת ה-HR את לוגיפס?
מצד אחד אנחנו נתקלים בהתלהבות ובסקרנות מקצועית בלתי פוסקת, אבל יש עדיין כמה חסמים. זה חלק טבעי מתהליך החדרת מוצר או קונספט, בעיקר כשאתה בא לשנות דפוסי חיים, דפוסי חשיבה ודפוסי עבודה.

ההתנגדות הראשונה של מגייסים ומנהלים בארגון, באופן טבעי, נעוצה בחשש ברובד האמינות. מגייסים חוששים שאם הם יאפשרו למועמדים להיבחן בבית, יהיה מי שינצל את זה לרעה. אכן יש מועמדים שמסוגלים לנצל את הפלטפורמה לרעה אבל מצד שני, יש גם מועמדים שמשקרים בקורות חיים זה לא אומר שהמודל לא מוצלח. הפתרון שאנחנו מציעים ללקוח הוא פשוט – אנחנו נותנים להם את האופציה לבצע מבחני התאמה חוזרים, במשרדי החברה, בכל פעם שיש להם ספק לגבי מועמד ו/או לקיים מבחנים חוזרים באופן מדגמי. זה כלי שניתן ללא עלות ומאפשר לארגון לדעת בוודאות שהמועמד שהגיע לתהליך הגיוס הוא זה שעבר בהצלחה את מבחני ההתאמה בבית. כך בעצם אפשר לבחון מעבר לכישורים של המועמד גם את רמת האמינות שלו. היתרון של המערכת, המתוכננת לשלוף שאלות באופן רנדומלי ממאגר גדול של שאלות בכל קטגוריה, הוא שעושה אותה למיוחדת ושונה מהמודלים הקיימים.

יש אנשים שמתקשים להפנים את הרעיון בגלל שיש להם איזשהו פחד מחידושים טכנולוגיים. אנחנו מסבירים להם שהמערכת היא כל כך פשוטה וידידותית למשתמש כך שכל מי שיודע לעבוד על מייל או פייסבוק יכול לתפעל אותה. בנוסף, יש בחברה רפרנטית שתפקידה לתת תמיכה וסיוע טכנולוגי לכל לקוח, החל מהדרכות ראשוניות ועד לתמיכה יום-יומית עד שהלקוח שולט ביישומי התוכנה.

גורם נוסף המהווה אתגר עבורנו הוא העובדה שאנשים מטבעם לא תמיד אוהבים שינויים ובפרט לא שינויים מהותיים כל כך. יש כאן שינוי משמעותי של סדרי עבודה, תחומי אחריות ורוטינה יומית. אנחנו מגיעים לחברות גדולות העורכות ימי מיון לעשרות משתתפים מידי שבוע ויש להם כבר חדרים מוכנים, עובדים שתפקידם לנהל את האירוע וכיו"ב ואנחנו בעצם 'מפרים' הסדר הזה. האסטרטגיה התקשורתית שלנו היא ברורה, אנחנו מבינים את הלקוח, מבינים את הלבטים ואת ההתנגדויות ומדברים אתו בשפה שלו. אנחנו פשוט מציגים לו את הפתרון הטכנולוגי לא כגורם 'משנה' אלא כגורם 'מייעל'. לא כגורם ש'מחליף' את המגייסים אלא כגורם שמקל עליהם, מפנה להם זמן ומשאבים אחרים כדי לבצע תהליך גיוס איכותי יותר בפרק זמן קצר יותר ובעלות נמוכה בהרבה מזו שהם הכירו עד כה, ובעיקר – לעזור לאנשי משאבי האנוש להביא לארגון אנשים איכותיים, כי בסוף על זה הם נמדדים.

מה הצעד הבא?
אנחנו עומדים להשיק מבדק אישיותי, ובכך נוכל לספק למגייסים פתרון כוללני למיון עובדים. לקוחות יוכלו לשלב את המבחנים האישיותיים כחלק מבדיקת הכישורים, ובכך להגיע לכדי מיפוי יסודי יותר של מועמדים איכותיים. אנחנו מציעים ללקוחות את האופציה לשלוח מבחני התאמת כישורים  כשלב ראשון ולאחר מכן, לבחון אישיותית רק את המועמדים שעברו בהצלחה את הסינון הראשון. בכל מקרה, אנחנו מבטיחים לארגון שהמועמדים שייכנסו לתהליך הגיוס לאחר שעברו את "לוגיפס" הם האיכותיים והרלוונטיים ביותר לתפקיד.

* מירב חמי תרצה בכנס חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש שייערך בשני במאי – לפרטים נוספים ולרישום לכנס!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה