ניצל מקריסה: עובדי מפעל "ניסן" בשדרות ייקלטו בהסכם קיבוצי

ניצל מקריסה: עובדי מפעל "ניסן" בשדרות ייקלטו בהסכם קיבוצי

מענק בסך 3 מיליון שקלים יחולק בין העובדים לפי דרגות ותק. עוד סוכם על שיפור בתנאי הרווחה

שיתוף

גלגל הצלה משמעותי למפעל מוצרי החבישה ניסן בשדרות. ההסתדרות חתמה היום (א') על הסכם קיבוצי ראשון לעובדי המפעל, שנקלע בשנים האחרונות לקשיי תזרים ניכרים ואף עמד על סף סגירה.

בתחילת אפריל הנוכחי נמכר "ניסן" לאיש העסקים דניאל לב, מהלך שהיה בו כדי לרמוז בזהירות על עתיד מעט יותר אופטימי לחברה.

90 עובדי המפעל ייקלטו בהסכם הקיבוצי, הווה אומר שימור תנאי העבודה ושכרם. כמו כן, מענק בסך 3 מיליון שקלים יחולק בין העובדים לפי דרגות ותק. עוד סוכם על שיפור בתנאי הרווחה של העובדים בכל הנוגע לימי חופש ומתנות לחגים וכלל העובדים יצטרפו לאגודה מקצועית של עובדי הפרמצבטיקה.

מפעל "ניסן" בשדרות עוסק בייצור מוצרי חבישה לבתי חולים וחדרי ניתוח למעלה מ- 20 שנה. המפעל מעסיק כ-90 עובדים ואחראי על אספקת כ- 80% ממוצרי החבישה במדינת ישראל וכמו כן מוגדר כמפעל חיוני לשעת חירום. העובדים התאגדו לפני כשנה וחצי בהסתדרות זאת לאחר שבכוונת ההנהלה הייתה לסגור את המפעל ולפטר את כלל העובדים. במרוצת העשור האחרון סבל המפעל מאיומי סגירה לא אחת, בעיקר בשל הסכנות הביטחוניות נוכח הפגזות הטילים אבל גם בגלל חוסר רווחיות.

יו"ר ועד עובדי מפעל "ניסן", זינה שפדוב: "לאחר מאבק ממושך אותו ניהלנו נגד סגירת המפעל, אנו גאים בהסכם שנחתם המעגן את תנאי השכר של כלל העובדים תחת הסכם קיבוצי. אין ספק שללא התמיכה  של ההסתדרות ונחישות העובדים, יחד עם הרצון הטוב של ההנהלה החדשה לא היינו מגיעים למעמד זה".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן: "מדובר ביום חג לעובדי המפעל. לאחר מאבק ממושך כנגד סגירת המפעל, נרכש המפעל ויחד איתו נחתם הסכם קיבוצי אשר במסגרתו כלל העובדים ייקלטו ויועסקו תחת הסכם קיבוצי. מדובר בהסכם ראוי המעגן לראשונה את תנאי שכרם של עובדי המפעל. אני מאחל הצלחה לבעלים החדשים של המפעל ולעובדים למען שגשוגו והצלחתו של המפעל".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה