על מנהיגות, תזמורת סימפונית וניהול – נופשונים מסוג שונה

על מנהיגות, תזמורת סימפונית וניהול – נופשונים מסוג שונה

המנצח איתי טלגם מלמד מיומנויות ניהול ומנהיגות ארגונית באמצעות ניצוח על תזמורת

שיתוף

ימי נופש לעובדים מעסיקים לא מעט את האחראים על משאבי האנוש בארגון. אלו הימים הנחרטים עמוק בליבם של העובדים, הזוקפים את הצלחתו או כישלונו של היום הזה לחובתו או לזכותו של מנהל משאבי האנוש.
בילוי משותף של העובדים בבית מלון הכולל רחצה בברכה, ספא, ארוחת צהריים משותפת המשולבת בדבר המנכ"ל על יעדי החברה לשנה הבאה, הם דבר בשגרה. אפשר גם אחרת ויותר ויותר חברות פרטיות מציעים לאחרונה מגוון פעילויות, המשלבות הנאה ובו בעת פיתוח מיומנויות ניהול.

דוגמא מעניינת במיוחד היא התכנית שפיתח המנצח איתי טלגם, שניצח על מיטב התזמורות בישראל ובעולם. התוכנית של טלגם משלבת בין היבטים האופייניים לארגון כמו ניהול ומנהיגות, עבודת צוות ותרבות ארגונית, באמצעות הפריזמה המיוחדת של תזמורת סימפונית. דמויות המפתח בתזמורת הם המנצח, הנגנים הראשיים והסולנים. עליהם לנהל ולהנהיג מתוך שיתוף פעולה ביניהם. סגנון המנהיגות האפקטיבי בתזמורת קשור בתרבות הארגונית שלה, כמו גם במשימתה – המוסיקה אותה היא מבצעת.

טלגם מציע שילוב בין קונצרט להרצאה בהשתתפות תזמורת סמפונית. הוא משלב בין הרצאה לסדנא ובכלל זה לימודי ניצוח ונגינה בהרכבים שונים. לסדנא קודמת פגישה בין טלגם לאנשי החברה, מתוך מגמה ללמוד עמוק יותר את צרכי החברה ולתת להם ביטוי באמצעות ההתנסות בניצוח על תזמורת של ממש.

טלגם גם מדגים באמצעות ניתוח סגנונות ניצוח של מנצחים שונים, דפוסים שונים של מנהיגות הקיימים בארגון: זה הרואה עצמו פרשן בלעדי ליצירה המבוצעת, זה שהפרשנות שלו שונה מהמקובל וזה ההולך בתלם הקלאסי.
ההיבט החוויתי מתחום תוכן שאינו מוכר וזר לכאורה לצרכים המיידים של הארגון, מאפשר הזדהות עמוקה יותר עם התכנים והטעמתם אחר כך בחיי היום בארגון עצמו.

חברות אחרות מציעות ימי נופש בהם מבצעים העובדים משימות שונות במהלך היום –ניווט יחידים או בקבוצות, התגברות על מכשולים ועוד… על כך בכתבות הבאות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה