עובדי תעשיית הטונה: "אנו חולמים להיות במקומם של עובדי פרי הגליל"

עובדי תעשיית הטונה: "אנו חולמים להיות במקומם של עובדי פרי הגליל"

במכתב שקיבל יו"ר ההסתדרות התחננו עובדי תעשיית הטונה לטפל באי הוודאות בנוגע לפרנסתם

שיתוף

עובדי תעשיית הטונה שלחו ביום חמישי האחרון מכתב חירום ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בו התחננו שיטפל בעניינם כפי שטיפל בעובדי פרי הגליל ועובדי הרכבת, בעקבות מצוקתם האמיתית לדבריהם.

המכתב נשלח בעקבות החלטת הממשלה להוריד את מכס המגן על יבוא הטונה משיקולי יוקר מחירי המזון. העובדים טוענים כי משמעות ההחלטה היא גזר דין מוות לתעשייה, לעובדים ולמשפחותיהם. הורדת יוקר המחייה מצד אחד, תוביל לאבטלה מיידית מהצד השני. מפעלי הטונה ממוקמים ביישובי פריפריה כגון קריית מלאכי, טירת הכרמת, באר שבע, חצור הגלילית ובקה אל-גרבייה, ולדבריהם בישובים אלה אין אפשרויות פרנסה אחרות עבורם.

במכתבם ציינו העובדים: "אנו עובדים פשוטים – רוסים, אתיופים, בדואים ומבוגרים. מפעלי הטונה הם מקום התעסוקה היחיד שיש לנו. מעולם לא ביקשנו נדבות, אלא רק את הזכות שמגיעה לכל אזרח במדינה, לפרנס את משפחתו מעבודתו".

יו"ר עובדי טונה סטארקיסט, דוד ביטון, אמר בהמשך למכתב כי מקור פרנסתם תלוי בגזירה ממשלתית חסת היגיון. לפני כחודש היו נציגי העובדים בפגישה אצל יו"ר ההסתדרות, שהבטיח שיחזיר להם תשובה.

לדברי העובדים, הם מביטים בעובדי הרכבת ופרי גליל וחולמים על הרגע שהכול יהיה מאחוריהם כפי שקרה אצלם. הם רואים בהסתדרות את הגב שלהם לטפל מול הממשלה בנושא מכס מגן על יבוא הטונה. ביטון אמר: "אני מקווה שאנו העובדים, עוד לפני החג, נתבשר בהודעה משמחת על שחרור מעבדות לחירות. כרגע כל העובדים חשים מרמור רב מהנושא". יחד עם זאת, הוסיף ביטון כי העובדים מלאי תקוה ועידוד מכך שיש לנו תמיכה רבה בקרב חכים ושרים רבים ובקרב הציבור.

מאות עובדי תעשיית הטונה הפגינו לפני כחודשיים בעקבות הכוונה לבטל את המכס בפני משרדי התמ"ת בתל אביב והעלו את השאלה מי חשוב יותר – הצרכן הדורש מחירים מופחתים ומאיים בחרמות, או עובדי מפעלים העלולים לאבד בשל כך את פרנסתם?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה