עובדי תנובה לא יחדשו את העיצומים. "הפערים ניתנים לגישור"

עובדי תנובה לא יחדשו את העיצומים. "הפערים ניתנים לגישור"

יו"ר ועד העובדים בתנובה: "חילופי הגברי בהנהלה, המתבטאים בעזיבתו של היו"ר רודב, אינם קרקע מתאימה לשיבושים ולשביתות"

שיתוף

היום הראשון לאחר חופשת הפסח – ועובדי תנובה ממשיכים בעבודתם.

העובדים הודיעו במהלך חול המועד, שלא יחדשו את עיצומיהם בהם פתחו לפני החג, וכללו בין היתר מניעת אספקת מוצרים בסיסיים של תנובה כמו קוטג', שוקו ויוגורט "יופלה".

הטלטלה המורכבת שעובדת החברה הישראלית הוותיקה החלה כבר לפני כשלושה חודשים, אז הכריזה החברה על שינויים ארגוניים מרחיקי לכת, בהם סגירת תשלובת החלב, איחוד מחלקות, פיטורי עובדים עתידיים וצעדי התייעלות וחיסכון שונים.

אלא שוועד העובדים המרכזי סירב להשלים עם השלכות הצעדים, בדגש על מהלכי הפיטורים במקביל לסירוב ההנהלה לתוספות שכר בסך 5%. החברה הסכימו ל-3% בלבד, והעימות גלש לאיומים בהשבתה כללית של האספקה לרשתות השיווק ולחנויות הפרטיות. העיצומים, שהיו באישורה של ההסתדרות, הסבו לתנובה נזקים שנאמדו ב-15-17 מיליון שקלים.

וכאילו לא די באלה, בעיצומו של סכסוך העבודה הודיע יו"ר תנובה החדש, שלמה רודב, כי הוא מסיים את תפקידו באופן מידי, על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה בחברה – קבוצת אייפקס. בהסתמך על הערכות שעלו בעיתונות הכלכלית, בקבוצה לא היו שבעי רצון ממהלכי ההתייעלות שהנהיג רודב, וביקשו להתמקד באפיקי רווח אחרים תוך החלת דפוסי עבודה קפדניים שלא הלמו את אופי העבודה של היו"ר שנכנס לתפקידו אך לפני חצי שנה.

אולם במהלך החג התברר שדווקא עזיבתו של רודב האיצה את המשא ומתן של העובדים מול ההנהלה וצמצמה את הפערים בין הצדדים. "חילופי הגברי בהנהלת תנובה, המתבטאים בעזיבתו של היו"ר רודב והאצלת סמכויות למנכ"ל אריק שור, אינם קרקע מתאימה לשיבושים ולשביתות", נימק יו"ר ועד העובדים אחיאב שמחי בתגובה לעיתון דה מרקר. "פערי העמדות אינם גדולים והם ניתנים לגישור. רודב עשה כמה דברים טובים לתנובה, אך מבחינת העובדים הוא הציב מכשולים בפני שיתוף פעולה עמנו. למשל, התעקשותו לגמישות ניהולית והרצון שלו לנהל את החברה בלי התחשבות בעמדות הוועד היוו בעיה. הוא טען כל הזמן שהוועד מפריע לו לבצע מהלכים בחברה, וזה לא נכון. הרי במשך שנים רבות ההנהלה והוועד פועלים תוך שיתוף מלא, ויחסי העבודה בחברה היו מהטובים במשק, בלי שום שיבושים".

ועד עובדי תנובה דורש, כאמור תוספת שכר של 5%, אך בנוסף גם העברת עובדי דור ב' ששכרם נמוך יחסית, למעמד עובדי דור א'; הוספת רכיבי שכר לצורך חישוב הפנסיה וביטול הרפורמה בשיטת חלוקת המוצרים לחנויות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה