רווחה ובריאות העובד? לא באחריות המעסיק

רווחה ובריאות העובד? לא באחריות המעסיק

סקר Employee Wellbeing מראה ירידה חדה באחריות המעסיקים לנושא בריאות ורווחת העובד

שיתוף
בריאות

בריאות

אם נראה לכם שיותר ויותר ארגונים מכריזים על עצמם כעל ארגונים מקדמי בריאות ורווחה, זה בגלל שיותר ויותר ארגונים מכריזים על עצמם ככאלה. אולם על פי סקר של החברה לפיתוח מנהיגות Morgan Redwood, חלה ירידה משמעותית באחריות המעסיק לנושא בריאות ורווחת העובד. על פי הסקר שלפנינו, בו השתתפו 250 נציגים מארגונים שונים, ב-2009 כ-95% מקרב המשתתפים ראו את האחריות על Employee Wellbeing כאחריות הבלעדית של המעסיקים. כיום רק 46% מקרב הארגונים רואים את תחום הבריאות ורווחת העובד כאחריותם הבלעדית. 

מהסקר ניתן ללמוד עוד על יחסם של ארגונים לנושא בריאות ורווחת העובד:

  • 83% מאמינים שקיים קשר בין בריאות ורווחת העובדים לבין הישגים עסקיים בשורה התחתונה, מתוכם 57% סבורים שקיים קשר בין השניים ו-26% סבורים שקיים קשר ישיר הדוק בין השניים.
  • 7% מאמינים לא אין כל קשר בין Employee Wellbeing לבין הצלחה עסקית.
  • 40% מקרב הארגונים מזהים בעיית היעדרות מפאת מתח, חרדה ועייפות כרונית של העובדים והיעדרויות אלו משפיעות על הצלחת הארגון (הן מעכבות פרויקטים ויוצרות עומסים על העובדים ואי נעימויות מול לקוחות).

אז מה קרה לאחרונה, איך זה שהארגון החל להתעלם מנושא בריאותו ורווחתו של העובד מבלי ששמנו לב?
ג'ניס הדון, מנהלת בכירה בחברת Morgan Redwood, שופכת אור על ממצאי הסקר: "המעסיקים אכן התפנו להקדיש יותר משאבים לנושא גיוס עובדים וזה בא על חשבון Employee Wellbeing קרי דאגה לעובדים הקיימים." לדברי הדון, הטיפול בעובדים קיימים הוא לא פחות חשוב מהמלחמה על הטאלנטים והשאיפה לגדול ולהתפתח, זה לדבריה הבסיס. טיפול לא נכון או הזנחת נושאי הבריאות והרווחה בקרב עובדים יובילו את הארגון לקריסה שמקורה בשחיקה, עייפות, מתחים וכיו"ב המובילים להיעדרויות ממושכות וירידה בתפוקה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה