ספר חדש: ארבעת עמודי התווך של ה-Talent

ספר חדש: ארבעת עמודי התווך של ה-Talent

ספר חדש, המפרט את התמורות שחלו בשוק העבודה ואת התכונות להן נדרשים מועמדים כדי להתקבל לעבודה כיום, יצא לאור

שיתוף
ספר משאבי אנוש
ספר משאבי אנוש

דיוויד מיילס, ד"ר מאוניברסיטתת ג'ורג'טאון בוושינגטון הבירה, עוסק בניהול משאבי אנוש במשך שני העשורים האחרונים. מיילס הוציא לאור ספר חדש בשם The Four Pillars of Employable Talent. הספר נועד לתת פתרונות אסטרטגיים לבעלי מקצועות שונים השואפים להתברג בתפקידים מקצועיים וניהוליים בכירים.

מיילס פותח את ספרו החדש בסריקת השינויים המהותיים שעברו ארגונים בהיבט של ניהול ההון האנושי, עם דגש על המדדים המשתנים להגדרת מועמד כטאלנט על ידי המגייסים. לדבריו, כדי לצלוח את תהליכי הגיוס המורכבים של ימינו, על המועמד לפעול על  פי 4 העקרונות הבאים: גמישות, איזון, תכנון אסטרטגי של קריירה ותכנון פיננסי אקטיבי. בהמשך, מציג מיילס כל אחד מארבעת עמודי התווך הללו ומראה כיצד הם באים לידי ביטוי בקרב המנהלים הגדולים במשק.

כאשר נשאל על הרקע לכתיבת הספר והוצאתו לאור כיום, על רקע היציאה מהמשבר הכלכלי, הסביר מיילס: "כיועץ תחום משאבי אנוש ו-Talent Management, אני חייב לציין שהשנים האחרונות היו רוויות תמורות. המיתון הוליד שינויים דרמטיים בנישה של ניהול ההון אנושי והכללים שהיו תקפים רק אתמול כבר אינם רלוונטיים היום. אנשים משני צדי המתרס מבולבלים. השורה התחתונה היא שכיום יש  11 מיליון משרות פחות ממה שהיה ב-2008 עם פרוץ המיתון. הלקחים שהופקו מהמיתון, צמצום בכוח האדם והתבססות על טכנולוגיה הן שתי מגמות בלתי ניתנות להפיכה ואחוז מסוים מאותן 11 מיליון משרות כבר לא יאוישו לעולם. כדי להשתלב בשוק העבודה של היום, יש צורך בשינוי תפישתי, בהסתגלות למציאות חדשה מתוך הבנת כללי המשחק החדשים. מטרת הספר היא לשתף את המועמדים בתמורות שחלו, להסביר להם את מהות השינויים ומה זה אומר מבחינתם, מה עליהם לשנות וכיצד יש לנהוג כדי להשתלב בשוק העבודה החדש."

[adrotate banner="27"] מיילס, מסביר את המהלך של הוצאת הספר לאור כצעד טבעי: "אני במקצוע של סיוע לאנשים להשתלב בעבודה לכן הבנתי שבמקום להרצות לאנשים באופן אישי מידי יום – אני אכתוב ספר". הוא מתאר את השינויים הרדיקאליים בשוק העבודה החדש עם דגש על המגמות הבאות: תפקידים נכחדים ומתחלפים בתפקידים חדשים, דרגות ניהול בינוניות הולכות ונשחקות, הארגונים מחפשים אחר טאלנטים ולא אחר עובדים, הם מחפשים אחר אנשים שיתרמו ולא סתם יעבדו, יש דרישה לאנשים בעלי יכולת הנעה עצמית Self-Motivated, הארגונים ימשיכו לחפש אחר דרכים לצמצם כוח אדם וכל עובד ייאלץ להצדיק את העסקתו בכל יום מחדש ואחת המגמות החשובות ביותר היא שאין יותר ביטחון תעסוקתי עד הפרישה! ההתקשרות בין העובד לארגון היא איננה חתונה קתולית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה