נציבות שירות המדינה הכריזה על משאבי אנוש כפרופסיה

נציבות שירות המדינה הכריזה על משאבי אנוש כפרופסיה

נציבות שירות המדינה הפעילה תוכניות הכשרה והמליצה על שינויים שהובילו להחלטה להגדיר את התחום כפרופסיה

שיתוף

"תחום משאבי האנוש עבר בשנים האחרונות תמורות רבות. בעוד שהעיסוק המסורתי התבטא באוריינטציה של מתן שירותים, התפיסה העכשווית מתייחסת למעורבות התחום בתכנון האסטרטגי וביישום המדיניות הכוללת של הארגון". כך אמר סגן נציב שירות המדינה, מוטי אהרוני, בחוזר שהוציא לאחרונה למשרדי הנציבות.

נציבות שירות המדינה מינתה צוות מיוחד שמטרתו לגבש תוכניות הכשרה יישומיות בתחומי הליבה של משאבי אנוש בנציבות המדינה, על מנת לשפר את הרמה המקצועית של המנהלים והעובדים בתחום.

במהלך השנתיים האחרונות נערכו קורסים ניסיוניים בהמלצת הצוות, במהלכם הוחלט גם על יצירת מבנה ארגוני לפי תחומי התמחות כמו תקינה, פרט, נוכחות, מכרזים, גמלאות ופרישה. כן הוחלט על  יצירת מסלול קידום מקצועי, הכשרת מנהלים ופיתוח עתודה ניהולית של סגנים. הוועדה אף יזמה תוכנית הכשרה ייעודית למנהלים ולעובדים ביחידות האדמיניסטרטיביות.

עוד נאמר בחוזר כי בהחלטת הממשלה בסוף חודש דצמבר 11', הוחלט על פיתוח מקצועי של מנהלים ועובדים המופקדים על ניהול משאבי אנוש במשרדי הממשלה, במטרה לשפר את מנגנוני ההון האנושי בשירות המדינה. 

בכנס משאבי אנוש של נציבות שירות המדינה, שיערך בתאריכים 1.3.12- 29.2 בים המלח, יערכו דיונים במבנה הארגוני של יחידות משאבי אנוש, ביצירת אשכולות עיסוק ייעודיים, בפיתוח מסלולי קידום מקצועיים, בהפעלת מערך הכשרות מקצועיות ובקידום הסמכה מקצועית למנהלים ועובדים ביחידות משאבי אנוש.

"אנו רואים את מחויבותנו להמשיך ולפתח את מקצוע משאבי אנוש כפרופסיה מקצועית, כחלק בלתי נפרד מפיתוח ההון האנושי בשירות המדינה", אמר אהרוני. "שיתוף פעולה בין כלל הגורמים העוסקים בתחום יסייע במימוש האתגרים והיעדים הניצבים בפנינו".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה