5 סיבות לכך שהעובדים שלכם לחוצים

5 סיבות לכך שהעובדים שלכם לחוצים

בעוד שמידה מסוימת של לחץ בעבודה תורם להנעה, כאשר הוא מתגבר והופך לסטרס הוא פוגע בפרודוקטיביות של העובד

שיתוף

להלן 5 סיבות ללחץ של העובדים והדרכים לפתור אותן:

משכורת

אנשים רבים כיום חיים מתלוש שכר אחד למשנהו ומרבית הדאגות שלהם קשורות למשכורת. המחשבות האם היא תכסה את התשלומים להם התחייבו, אם יצליחו לחסוך כסף לעתיד ואם הם לא עומדים בפני פיטורים, מעסיקה עובדים רבים בכל מקום.
למידע באשר ליציבות הפיננסית של החברה, יש משקל רב בהרגעת המתח הזה. לכן, על מנת להפיג חששות ולחץ בתחום השכר, רצוי לשקף לעובדים את מצבה הפיננסי של החברה ואת החזון העסקי שלה לתקופה הקרובה.

משוב

כמעט כל העובדים ובמיוחד העובדים המבוגרים, דואגים לאפשרויות הפיתוח והקידום שלהם בחברה. הם שואלים את עצמם האם יש להם עתיד בחברה, או האם ישנה סכנה שהם ילכו הביתה. הדרך לטפל בדאגה זו היא לבצע שיחות משוב רבעוניות עם העובדים ולעדכן אותם במצבם. במקרים של עובדים מסורים וטובים שהחברה רוצה לשמר, חשוב מאוד לעדכן אותם בהתרשמות החיובית שלכם. ככל שהם ידעו יותר היכן הם עומדים, כך הדאגה שלהם תתפוגג והפרודוקטיביות שלהם תעלה בהתאם.

התנהגות המנהל

חששות רבים עולים ונרקמים אצל העובדים כאשר המנהל שלהם לא מצליח לשקף להם את שביעות רצונו. למרות שכולנו יודעים ומבינים שהמנהל הוא בסך הכל בן אדם, גם לו יש ימי רעים ותקופות לחץ ולא תמיד הוא נחמד אלינו, הנטיה הטבעית כשהמנהל נרגז היא לחשוב שהאשמה בנו. גם אם מטריד אותו משהו אישי שאינו קשור בעבודה אפילו, כשהוא יגיע למשרד ויפנה אלינו פנים זועפות, אנחנו עשויים לחשוב שהוא אינו מרוצה מתפקודנו. לכן, חשוב שאפילו כאשר עובר על המנהל יום רע, שינסה לשדר לעובדים את שביעות רצונו מהם, כיוון שחששות מתגברים כמו כדור שלג בירידה, ומאוד קשה לעצור את המפולת ברגע שהחלה.

ציפיות לא מציאותיות

דבר נוסף שתורם לתחושת הלחץ והמתח של העובדים הוא ציפיות לא מציאותיות מהם. משימות שלא ניתן להשלים בזמן, האצלת סמכות בנושא שאינם מבינים בו לעומק, דחיית ימי חופש שבקשו לצורך אירוע ספציפי, וכד'. גם כאשר המנהלים לחוצים מאוד, עליהם לאבחן בין משימות ראליות לבין כאלו שלא, ולהקפיד להעביר לעובדים רק את מה שניתן לביצוע בפועל.

פגישות ארוכות

פגישות ארוכות ותכופות אינן תורמות לרוגע בעבודה. בעיקר פגישות חסרות טעם, שגוזלות מזמנם ומעכבות את הפרויקטים והמשימות שלהם. בזמן הפגישה העובדים עשויים לחוש את הלחץ הנובע מחוסר הזמן שיהיה להם לאחר הפגישה, להשלמת המשימות. בהתאם לכך על המנהלים לתכנן את פגישות העבודה בהתאם לדחיפות שלהן ובהתאם ללוח הזמנים של העובדים. בתקופות של פרויקטים רבים ומלחיצים, רצוי לדחות פגישות בנושאים שאינם רלוונטיים לפרויקט, כך שהעובדים ירגישו שיש להם את מלוא הזמן להשלים את משימותיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה