סביבת עבודה גמישה מצריכה שירותים גמישים

סביבת עבודה גמישה מצריכה שירותים גמישים

כדי לאפשר מקומות עבודה גמישים אנחנו צריכים להיות חברה גמישה

שיתוף
גמישות בעבודה

גמישות בעבודה

מחקר שנעשה בעבר ע"י פרופ' Seán Ó Riain מאוניברסיטת Maynooth באירלנד בנושא שינויים שחלו במקום העבודה מאז שנת 1995, טען כי בעוד שמקומות העבודה הפכו לגמישים יותר, עולם השירותים סביב מקומות העבודה נותרו בעינם. פרופ' Seán Ó Riain אמר: "אנחנו בשלב שבו אנחנו צריכים לחשוב על כיצד אנחנו מגיבים לכל נושא העבודה הגמישה, מה הם סוגי השירותים שיאפשרו לאנשים להישאר בעבודות הללו לכל החיים? "

עבודה גמישה בעולם בלתי גמיש

כפי שמקום העבודה התפתח ולוחות הזמנים במקומות העבודה התפתחו, כיום אנחנו מגיעים מוקדם יותר או מאוחר יותר מ- 8 בבוקר או 9 בבוקר ויוצאים בשעות אחרות משעה 17:00, במקומות עבודה שהתפתחו. אולם, כדי שהמודל הזה יהיה נפוץ יותר או אפילו יהפוך לסטנדרט, צריך שהעולם מחוץ למקום העבודה יתפתח בהתאם. רוב השירותים, מעבר לשירותי הקמעונאות, עדיין מסופקים בשעות 09:00-17:00. נסו למצוא למשל, מוסך לתיקון מכוניתכם בשעה 18:00 בערב, או עו"ד שיספק עבורכם שירות מקצועי ב 06:00 בבוקר, סביר שתתקשו למצוא. כפי שהפרופסור אמר לגבי לוח הזמנים הגמיש שלנו "הוא גם דורש שירותים ציבוריים מורכבים יותר ואיכותיים יותר. מערך שירותים כללי שכולם נהנים ממנו, הופך להיות חשוב יותר כאשר אנשים עובדים בדרכים שונות יותר ממה שהיה פעם". בדרך כלל אנחנו צריכים להתאים אל לוחות הזמנים שלהם מאשר הם צריכים להסתגל לעולם העבודה.

העתיד חייב להיות מתואם

אחד המוזרויות שראה ריאן היה, שככל שהיתה גמישות רבה יותר במקום העבודה, כך היה צריך להיות יותר תכנון. הוא סבר שנגלה כי, חברות שרוצות לספק גמישות יתרה בשעות העבודה, תלויות גם בגמישות של השירותים המסופקים. אם אנחנו באמת רוצים חברה גמישה במקום העבודה, כך צריך להיות מאמץ מתואם בין הממשלה, החינוך, ספקי השירות, חברות קמעונאיות ומגזרים אחרים בעולם העסקים. אחרת, נמשיך להיצמד למודל 09:00-17:00 ונטל הגמישות יהיה על המעסיקים, אשר ירחיקו לכת.

כדי שניתן יהיה לעבוד בצורה גמישה, השירותים יצטרכו להיות גמישים גם כן. מה הטעם בלאפשר למזכירה של רופא לעבוד בשעה 06:00 בבוקר או לעבוד מהבית בשעה 20:00 בערב? אם הרופא איתו היא עובדת ממשיך לספק שירותים רק בין 09:00 ל- 17:00? מה הטעם להיות פרסומאי של קופת חולים ולעבוד בשעות גמישות, אם מנהל השיווק של הקופה עובד רק בשעות מסוימות? העבודה בשעות גמישות תתאפשר, רק במידה וכל העולם יאמץ את המרכיבים הגמישים כסטנדרט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה