שיתוף

אחת הסוגיות שעולות בימים אלה בענף משאבי האנוש היא מהן הטכנולוגיות החיוניות ביותר לתפעול יעיל של משימות משאבי האנוש ומהם יחסי העלות-תועלת שלהן.

קיימת התלבטות רבה סביב השאלה, אילו טכנולוגיות כדאי לרכוש כדי לייעל את עבודתם של מנהלי משאבי האנוש.

ומנגד, האם יש משימות מסויימות שעדיף להוציא אותן למיקור חוץ במקום לבצע אותן בתוך הארגון.

עד היום, המשימות העיקריות שהוצאו לפחות בחלקן למיקור חוץ הן גיוס, הכשרות, ולפעמים גם הטבות, ימי גיבוש, ירידי עובדים ועוד. התשובה תלויה במידת העלות מול התועלת של כל אחד מהמסלולים הללו.

לכן השאלה הגדולה היא, האם עדיף להוציא משימות מסויימות למיקור חוץ, או להסתייע בטכנולוגיות יעודיות כדי למקסם את האפקטיביות של מנהלי משאבי האנוש ולהרחיב את סוגי המיומנות שלהם בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

שוק העבודה נמצא כיום בצומת מאוד מורכבת ומנהלי משאבי האנוש צריכים לקבל הרבה מאוד החלטות לגבי שיטות ונהלי עבודה – לא רק בהווה אלא גם במבט קדימה לעבר העתיד.  

המהפך בשוק העבודה כולו מתבטא במידה לא מעטה במהפך הצפוי באופי תפקידו של מנהל משאבי האנוש.

כחלק מהצורך של כל מנהל משאבי אנוש לסלול כיום את המסלול העתידי של תפקידו, הוא חייב לשאול את עצמו איך אמשיך לספק ערך.

בה בעת, גם הארגונים עצמם צריכים לשאול את עצמם את אותן שאלות מכיוון שהטכנולוגיה משנה את האופן בו אנשים בכל העולם קונים וצורכים מוצרים ושירותים.

יש 2 דברים שכדאי לקחת בחשבון:

1. יש ענפי תעשייה שנוהגים להיות בין מאמצי החידושים הנלהבים הראשונים, בעוד שארגונים אחרים הם יותר שמרניים.

בסוגים שונים של תעשייה יש שיטות עבודה שונות (בנוגע למשאבי אנוש) מבחינת האופן שבו מחלקת משאבי האנוש בנויה.

שיטות העבודה הייחודיות לכל מחלקת משאבי אנוש בכל ארגון הן אלה שעל פיהן ייקבע אילו סוגי משימות יוצאו או לא יוצאו למיקור חוץ, ואילו סוגי משימות יועברו לעבודה בתוך הארגון תוך שימוש בכלים טכנולוגים.

2. היקפי כניסת הטכנולוגיה לארגון תלויים פעמים רבות בניסיון העבר של מנהלי משאבי האנוש עם תוכנות וכלים מסויימים.

מנהלי משאבי אנוש שניסיון העבר שלהם עם טכנולוגיה הוא חיובי, יהיו יותר פתוחים לרעיון של אימוץ עוד ועוד כלים טכנולוגים, בעוד שמנהלי משאבי אנוש שהיתה להם חווית משתמש לא טובה, יהססו לפני שהם מכניסים כלים טכנולוגים מתקדמים לארגון.

כך או כך, מספר הכלים הטכנולוגים שמפותחים כיום לטובת הגברת היעילות של תפקוד מחלקות משאבי האנוש הולך ועולה.

בשורה התחתונה, הטכנולוגיה לא מיועדת להחליף את מנהלי משאבי האנוש אלא רק לייעל את עבודתם ולפנות להם זמן לטיפול בנושאים אסטרטגים במקום לבזבז שעות עבודה רבות על משימות רוטיניות שאינן דורשות התמחות וניתנות לביצוע על ידי תוכנות וכלים טכנולוגים אחרים.  

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה