מנהלים מדור ה-Y: מוכשרים וחושבים בעיקר על עצמם

מנהלים מדור ה-Y: מוכשרים וחושבים בעיקר על עצמם

סקר חדש בדק איך נתפסים מנהלים מדור ה-Y. התוצאות לא מלבבות, אבל יש הרבה פוטנציאל חיובי שיפרוץ עם ההכוונה המתאימה.

שיתוף
מנהל מדור ה-Y

אם אתם מנהלים או אנשי משאבי אנוש, אתם בטח נתקלים בלא מעט מידע שמסביר כיצד לגייס, לנהל ולשמר עובדים מדור המילניום (לדוגמה, גם אצלנו: לנהל את בני דור המילניום). אבל הצעירים מדור ה-Y הם כבר לא ילדים וחלקם כבר עשו את הדרך אל הדרגים הניהוליים. סקר חדש בדק כיצד נתפסים המנהלים בני הדור הזה.

אם אינכם מחבבים את הבוס הצעיר והחדש שלכם, אתם כנראה בחברה טובה. המנהלים בני דור ה-Y נתפסים כזכאים/ראויים (הסבר במשך), אבל מקבלים ציון נמוך בחריצות ועבודת צוות.

בסקר הגדירו את בני דור ה-Y, שמכונים גם "מילניומים" או בני "דור המילניום", כצעירים בני 18 עד 32. נראה שהשייכים לקבוצה זאת נעים במהירות לתפקידי ניהול. 87% מהמנהלים בני דור ה-Y שנכללו בסקר קיבלו את תפקידם הניהולי בין השנים 2008 ו-2013, בהשוואה ל-38% בלבד מהשייכים לדור ה-X ול-19% בלבד מהבייבי בומרס, שנחשבים מזדקנים בעולם העבודה.

עובדים מדור ה-Y, כולל מנהלים, מהווים היום כשליש מכוח העבודה בארצות הברית. לכן, אם 68% מקבוצת הגיל הזאת נתפסת כ"ראויים וחושבים בעיקר על קידום אישי" כפי שנמצא בסקר, משהו בעולם העבודה משתנה כנראה.

מנהלים בני דור ה-Y: חושבים שמגיע להם

הכוונה ב"ראויים" או "זכאים" (Entitled) היא לעובדים שחשים שהארגון חייב להם דברים ושההצטיינות שלהם היא זכות. אנשים כאלה מצויים בסבירות נמוכה להצליח להוביל צוות בצורה יעילה ולשרת את האינטרסים של הכפופים להם. ב-NBC news מזכירים בהקשר זה מחקר מ-2010 של פרופסור פול הארווי מאוניברסיטת ניו המפשייר, שמצא שבקרב עובדים "זכאים" קיימת שכיחות רבה יותר של תחושת תסכול מהעבודה וסביר יותר שהם יתפרצו על קולגות שלהם. הארווי הסביר: "התסכול שחווים עובדים 'זכאים' נובע כנראה מהיעדר הוגנות נתפסת של התגמול שמקבלים חברים לעבודה, שכלפיהם חשים העובדים ה'זכאים' רגשי עליונות."

אולם, במקרים מסוימים הבעיה של מנהלים מדור ה-Y היא פשוט חוסר ניסיון. אנשי דור ה-X, שלצורך המחקר הוגדרו כcני 33 עד 48, נתפסו כמנהלים החזקים ביותר על ידי 70% ממשתתפי הסקר. רק 5% מהמשתתפים אמרו שאנשי דור Y מתאימים לתפקידי ניהול. עורכי הסקר מציינים שהמצב "לא יתקן את עצמו" עם הזמן, מכיוון שלא מדובר רק במעבר בין-דורי, אלא בשינוי של ממש שחברות צריכות להיות מודעות לו. ההמלצה היא לעזור למנהלים מדור ה-Y לפתח איכויות ניהול חיוביות יותר.

עוד נמצא בסקר, שבני דור Y מייחסים ערך רב לגמישות במקום העבודה. פחות ממחצית בני דור Y מצפים לעבוד בשעות משרד ספציפיות במשך חמש עד 10 שנים מהיום. בני דור Y נתפסים כמומחים לטכנולוגיה וכחכמים בנוגע למינוף המדיה החברתית. הם נחשבים למנהלים בעלי כישורים מגוונים ובעלי יכולת לבנות "צוותים עם התאמה תרבותית". הם נראים כנלהבים וסתגלנים וככאלה שיכולים להעביר הילוך למה שיקרה בעתיד, כך שיש גם חדשות טובות. כ-36% ממשתתפי הסקר אמרו שקשה לעבוד עם המילניומים.

בני דור ה-Y נמצאו גם שאפתנים למדי. בעיניהם קידום הוא הטבה בעלת ערך רב יותר מהערך שמיוחס לה בין העובדים המבוגרים יותר, ונשים מדור ה-Y מעריכות קידום יותר מאשר גברים בני הדור הזה. זה מרמז על כך שנשים מנהלות רציניות במיוחד ביחס לקריירות שלהן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה