הטבה חדשה בקמפוס של פייסבוק – סדנת נגרות

הטבה חדשה בקמפוס של פייסבוק – סדנת נגרות

החברות בעמק הסיליקון ממשיכות להתחרות זו בזו בהטבות לעובדים. הטרנד החדש הוא סדנאות שמאפשרות ללכלך את הידיים, כמו סדנת העץ בפייסבוק

שיתוף
פעילות רווחת עובדים - סדנאות יצירה

מה לא נאמר עדיין על שלל ההטבות שמפתות את העובדים בשטחו של קמפוס פייסבוק במנלו פארק, קליפורניה? ארוחות חינם, הסעות חינם מסן פרנסיסקו, חדר כושר ובעיקר אווירת מגניבות שאמורה להפוך את מטה החברה לבית השני – אם לא הראשון – של 3,000 העובדים המגיעים אליו כל בוקר. המוחות שמאחורי הפינוקים אינם מפסיקים לעמול לרגע ולא מזמן שחררו לאוויר הטבה חדשה: סדנת נגרות.

המוטו של פייסבוק, שהוא ציטוט (ככה אומרים) מפיו של המייסד מארק צוקרברג הוא "זוזו מהר ופרקו דברים. אם אתם לא מפרקים דברים, אתם לא זזים מהר מספיק", אבל כעת צוקרברג מספק לעובדיו את האפשרות להרכיב דברים דווקא. על מנת למשוך עובדים ולהחזיק אותם במצב של אושר מינימלי ומעלה בחברה, פייסבוק מציעה סדנה לעבודה בעץ.

סדנת הענק שנבנתה בשטח הקמפוס כוללת כ-15 מכונות, ביניהן משורים שולחניים, מחרטות, מקדחות, מלטשות ומחרטות לייזר. הרעיון מאחורי ההשקעה יוצאת הדופן הוא לספק לעובדים את ההזדמנות להפעיל חלק אחר במוחות שלהם, להזרים את מיצי היצירתיות שלהם ולבנות משהו שמעבר לדפי אינטרנט, עדכונים לטכנולוגיות ניידות ושאר פיתוחים שאף אחד מהם אינו יוצר מחוץ למסך כלשהו. בפייסבוק מקווים שהסדנה תעורר בעובדים השראה ליישם חשיבה חדשה למשימות שהם נשכרו לבצע.

זאק מיינרס מהאתר CIO מדווח שהאנס לינטרמנס, מנהל פיתוח במחלקת השיווק בפייסבוק, מבקר בסדנה לפחות אחת לשבוע, לעתים במהלכה של הפסקת הצהריים, על מנת לעבוד על כמה פרויקטים. הוא מלטש קרש חיתוך למטבח הביתי, לפני כן בנה שולחן והוא מתכנן גם בוצ'ר בלוק. השימוש במכשירים הוא בחינם, אבל העובדים צריכים לקנות את העץ, הדבקים והצבעים במחירי עלות מחנות שמצויה בסדנה. גם להטבות בפייסבוק יש גבול. העובדים גם נדרשים לעבור הדרכה לשימוש בטיחותי במיכון.

אז מה נבנה היום – מדף או אפליקציה?

פייסבוק נודעת בלילות ה-hackathons שמתקיימים בה, סדנאות קוד שנמשכות כל הלילה ומטרתן לייצר רעיונות למוצרים ולאבות-טיפוס חדשים. לינטרמנס מחמיא לסדנה, לפחות במושגים של חיי פייסבוק, ואומר שהיא מרגשת לפחות כמו hackathons . "היא עוזרת לי להשתחרר ולחשוב מחוץ לקופסה" הוא מספר.

סדנת העץ מתאימה למגמה פופולרית בעמק הסיליקון שמוכרת בשם maker culture. זוהי פילוסופיית עשו-זאת בעצמכם שמכוונת לאנשים עם נטיות הנדסיות שרוצים לפתח תוכנה, רובוטיקה ומדפסות תלת-ממד ואין שום סיבה שלא תיכלל ברשימה גם מלאכת עיבוד עץ מהסוג הישן והטוב. הסדנה בפייסבוק נפתחה לפני ספר חודשים בבניין האחרון בקמפוס שנותר ללא שימוש מאז שהמשרדים עברו למנלו פארק. מעבר למטרה הברורה לספק לעובדים נתיב לביטוי עצמי, בחברה מתכננים להשתמש בסדנה כדי לבנות במהירות מוצרים לאירועים כמו פגישות מכירות, מסיבות עיתונאים והתאספויות פנימיות. בנגריית הענק הועברו כבר כ-80 קורסים לקבוצות קטנות ובחברה צופים שלקראת סוף השנה והחגים הביקוש לעבודה בה יגדל.

סלייטר טואו, דובר פייסבוק רואה בסדנה כלי לגיוס שמאפשר חיזור אחרי מועמדים לעבודה. לא במקרה. בשכנות לקמפוס של פייסבוק שוכן הקמפוס של החברה המתחרה גוגל, שבו פועלות סדנאות עם מיכון לעיבוד חומרים מסוגים שונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה