מי מתנגד לקצבת נכות מלאה לנפגעי תאונות עבודה?

מי מתנגד לקצבת נכות מלאה לנפגעי תאונות עבודה?

בוועדת העבודה בכנסת אישרו לקריאה ראשונה הצעת חוק המזכה בקצבה מלאה גם מי שנהנה מתגמולי ביטוח פרטי או פנסיה. באוצר מתנגדים

שיתוף

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק פרטית, האוסרת על הביטוח הלאומי לנכות מקצבת נכי תאונות עבודה את התוספת עבור האישה והילדים בסכום של עד 3,000 שקל, במידה והוא מקבל במקביל תגמולים מביטוח בריאות פרטי או מקרן פנסיה.

בביטוח הלאומי מגבילים במקרים כאלה, עד היום, קצבאות הניתנות בגין אובדן כושר עבודה למי שמבוטח בביטוח פרטי או פנסיוני. אלא שהוועדה החליטה לקדם את החוק שיזם ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) למרות הסתייגות נציגי הממשלה.

בוצר העירו את עלותו השנתית של החוק ב-67 מיליון שקל, בהנחה שהמדינה תידרש לשלם לנכים את מלוא הקצבה. דב בארי, נציג האוצר, הזהיר בדיון ש"לא נוכל להעניק פטור מלא מניכוי, אלא בהתאם להכנסות אחרות של הנכה". החרה החזיק אחריו עו"ד שלומי מור מהביטוח הלאומי, שאמר "לא נוכל להתעלם ממי שמקבל עשרת אלפי שקל מפוליסה פרטית, בעוד שלאחרים אין שקל".

יוזם החוק, ח"כ מיכאלי הגיב כנגדם בתקיפות באותו מעמד. "באיזו זכות המדינה נהנית מכספים פרטיים שצובר האזרח? אתם עושים צחוק מהכנסת והממשלה אחרי שוועדת השרים לחקיקה תמכה עקרונית בהצעת החוק. התבקשתם להגיע אתנו להסכמות אבל 5 חודשים לא עשיתם דבר", אמר מיכאלי.

נציג חברות הביטוח אריה אריאלי הצר על כך ש"משרדי הממשלה מפנים גב לנכים שחסכו ממיטב כספם ליום סגריר ומונעים מהם לממש את זכותם החוקית".

המגעים עם הממשלה על הנוסח הסופי נדחו לאחר שהחוק יעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה והוא יחזור לוועדה להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה