עובדי תעשיית הטונה מפגינים בצהריים בטיילת תל-אביב

עובדי תעשיית הטונה מפגינים בצהריים בטיילת תל-אביב

הדג מסריח מהראש: בממשלה מבקשים להפחית מחיר הטונה לצרכן באמצעות הפחתת המכס, אך העובדים חוששים לפרנסתם בשל כך

שיתוף

הדג מסריח מהראש? עובדי תעשיית הטונה מפגינים בשעות אלה (ב') בטיילת תל-אביב, במחאה על כוונת הממשלה לאמץ את מסקנות ועדת קדמי להפחית את המכס על יבוא טונה לישראל.

בממשלה מבקשים להוריד את עלויות מוצרי הטונה לסוגיהם, בכדי להקל על סל מוצרי הצריכה הכללי ולהוזיל את עלויותיו.

אלא שהעובדים טוענים בתוקף כי בעוד שצעדים אלו יגררו סגירה של חמשת המפעלים לייצור טונה הפועלים בישראל ולפיטורים של יותר מ-1,000 עובדים, הפחתת המכס תביא לחיסכון חודשי זעום של שבע אגורות בלבד למשפחה. לפי עדותם, מחיר הטונה בישראל נמוך בכ-30% ממחירו המקביל בחלק ממדינות העולם.

כדי להמחיש את מחאתם מציגים העובדים לראווה בפני העוברים ושבים בטיילת מיצג של כריש  בגודל 4 מטרים. באמצעותו, מבקשים המפגינים להעביר מסר שלפיו ה"כרישים" במשרד האוצר מבקשים לבלוע את עובדי מפעלי הטונה, שהם הדגים הקטנים.

 

דגים מתים וכריש

במהלך ההפגנה יחלקו העובדים לעוברי האורח דגים מתים בתוך אריזות מעוצבות עשויות בד, על-מנת להשמיע את קולם. מיצג הכריש, בעל מלתעות ושיניים חשופות, נבנה במרוצת החודש האחרון בסטודיו של הפסל הטברייני שמואל עמי, כתעתיק מדויק של כריש.

נזכיר כי כבר בפברואר השנה הפגינו ושבתו 500 עובדי התעשייה. "העובדים ואנחנו חשים מרומים ואבודים. מחד, מדברים אתנו על קידום עיירות הפיתוח וקידום התעשיות המקומיות, ומאידך מאפשרים יבוא ממדינות המזרח באופן שירמוס אותנו", אמר מנכ"ל סטארקיסט, מיכאל מיטלמן, והוסיף: "לצערי יש לנו זיכרון קצר מאד וכבר שכחנו את מחאת הטקסטיל. מכאן הדרך לאבדון כלכלי-חברתי קצרה מאד."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה