שיתוף

בעידן העבודה מהבית, כששיעור ניכר מהעובדים (כמעט) בכל העולם מעדיפים לעבוד מהבית, ואינם מגבילים עצמם למעסיקים מקומיים במדינה בה הם חיים, מאגר המועמדים הפוטנציאליים פתוח לרווחה בפני כל חברה ישראלית.

גיוס עובדים בחו"ל כדי שיעבדו ישירות מול מטה החברה בארץ הוא אתגר בפני עצמו.

אבל אתגר גדול אף יותר, הוא האתגר לייצר רמה גבוהה של מחוברות העובדים בארגון שעד מרץ 2020 היה ארגון שפעל במישור המקומי וכעת שואף להפוך למעשה להפוך לארגון רב לאומי עם עובדים בכל פינה בעולם.

אחת הסוגיות שארגון כזה צריך להתמודד איתה היא אילו צעדים צריכה לנקוט הנהלה של חברה, שמטה ההנהלה שלה ושיעור נכבד מהעובדים ממוקמים בישראל, בעוד שחלק לא מבוטל מאנשי הפיתוח, השיווק והמכירות, מתגוררים במדינות אחרות, ולעיתים פרוסים על פני על פני כמה יבשות.

אם כן, איך ניתן לייצר, לשמר ולהגביר את מחוברות העובדים, בארגונים גלובליים.

אחת הסוגיות המרכזיות שהנהלה של חברה כזאת צריכה לבחון היטב היא, מהו תפקיד המנהיגות בחברה גלובלית, שמטה ההנהלה שלה יושב בישראל, והחברה היא למעשה ישראלית, בעוד שחלק מהעובדים שלה מפוזרים על פני הגלובוס.

ההיבט הראשון שיש לבחון הוא הוא הרב תרבותיות. ההנהלה צריכה לדעת לעבוד עם עובדים במגוון גדול של תרבויות, ולהיות מודעת למנהגים השונים הרווחים בתרבויות השונות.

ההיבט השני הוא קיום תקשורת טובה, שוטפת ורציפה בין ההנהלה לבין עובדים הפרוסים בכל העולם, ובין העובדים לעובדים. אחרי הכול, אם הצוות מתפרס על פני כמה מדינות, חשוב לשמור על תקשורת טובה בין חבריו.

אחד המרכיבים החשובים לצורך בניית תקשורת טובה בין עובדים מרוחקים להנהלה הוא יצירת אמון בין העובדים להנהלה ובין העובדים לבין עצמם, תוך גישור על הבדלי התרבויות.

לשם כך יש להקפיד על יצירת תקשורת אפקטיבית ורצופה, באיכות טובה. עובדים רוצים לדעת שיש להם על מי לסמוך, ובה בעת הם רוצים לדעת שההנהלה סומכת עליהם.

כאשר חברה מעסיקה עובדים במדינות אחרות, מוטלת על עובדים אלה אחריות רבה בכל מה שקשור להשגת יעדי החברה. היתרון בהקשר זה הוא בכך שגם יש להם מרחב רב לפעילות עצמאית.

בעבר אמרה מנהלת משאבי אנוש בשיחה עם HRus, כי עובדים של החברה בחו"ל צריכים לקבל מההנהלה את התחושה שסומכים עליהם, למרות הריחוק הפיזי והתרבותי.

במקביל, הם גם רוצים לדעת שתמיד יוכלו לקבל את התמיכה מהחברה כשיזדקקו לה. כדי להשיג את שני אלה, חשוב מאוד להקפיד על ערוצי תקשורת פתוחים ורציפים.

אחת הדרכים להשיג ערוצי תקשורת פתוחים, היא לקיים פגישות אסטרטגיה תקופתיות בווידאו וכמה שיותר פגישות "רגילות" אונליין.

המטרה היא להקפיד על יצירת אינטראקציה אישית בין עובדים שנמצאים בקצוות שונים של העולם.

במילים אחרות, כדי לעודד מחוברות עובדים, חשוב להעביר לעובדים תחושה שהעובדה שהם ממוקמים במדינה אחרת לא מוציאה אותם אל מחוץ לעניינים, וההחלטות מתקבלות יחד איתם.

לכן יש להקפיד על כך שבכל הקשור לקבלת החלטות, בין אם בנושא אסטרטגיה או בכל נושא אחר, כל אחד מהעובדים, שנמצא בכל מדינה שהיא, ירגיש שמשתפים אותו כאילו הוא יושב במשרד ליד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה