לתגמל עובדים זו עבודה קשה

לתגמל עובדים זו עבודה קשה

מגזין משאבי אנוש Human Resources Journal מציג 10 דרכים מקוריות לתגמול עובדים בארגון. בין המודלים הנבחרים: חדרי הנקה, אפשרות להתנדב, אופניים...

שיתוף
תגמול עובדים
תגמול עובדים

ארגון שרוצה את העובדים הטובים ביותר, המוכשרים ביותר והנאמנים ביותר צריך לעבוד קשה. אם פעם היה אפשר לשחד אותם בכסף טהור, או כמו שאומרים בהוליווד show me the money, הרי שכיום, רק כסף לא מספיק כדי להחזיק עובדים ובפרט לא את הטובים שביניהם. לא רק שכסף טהור (לבדו) לא יעשה עבורכם את העבודה, המשבר הכלכלי השאירו את מרבית הארגונים במשק במצב שבו הם פשוט לא יכולים לשלם אבל הם כן יכולים לתת.
 

אתר הדרושים BrazenCareerist מציג את רשימת התגמולים הבלתי שגרתיים, המרשימים ביותר במשק לשנת 2012:

הרשת למוצרי אחסון The Container Store מעניקה לנהגים העובדים למעלה מ-10 מענק בסך 5,000 דולר בתנאי שהם הצליחו לשמור על עצמם מפני תאונות ופציעות בעבודה.

Qwiki, חברת ההזנק האינטרנטית, מסייעת לעובדים שלה להתנייד על ידי כך שהיא נותנת להם בחירה: הוצאות דלק לעבודה או אופניים על חשבון החברה.

חברת הביוטכנולוגיה Amgen מטפחת את האימהות הטריות והאימהות לעתיד באמצעות סדנאות הכנה ללידה שמתקיימות במשרדי החברה. בנוסף, קיים במבנה חדר הנקה ובו מתקיימות סדנאות והרצאות בנושא לידה ואימהות.

חברת ההשקעות American Century מציעה לעובדים שאינם יכולים להביא ילדים לעולם עד 10,000 דולר דמי השתתפות בתהליך אימוץ ילד או הפריה חוץ גופנית.

חברת גוגל (ששומרת על מקום של כבוד ברשימת מקומות העבודה הטובים ביותר בעולם שנים האחרונות) מפנקת גם היא את האימהות החדשות בסכום של 500 דולר הוצאות מוכרות להזמנת אוכל Take Out, במשך שלושת החודשים הראשונים לאחר הלידה.

התאגיד לפיתוח וייצור מוצרי טיפוח וניקוי לבית S.C. Johnson מפנק דווקא את הפורשים. כל עובד שיוצא לגמלאות מקבל חברות בקנטרי-קלאב או בחדר הכושר (לפי בחירתו) לכל החיים.

חברת התיירות והנופש OutFitte Patogonia מעניקה לעובדים שלה שבועיים בתשלום לצורך התנדבות בכל ארגון 'ירוק', לפי בחירתם.

יצרנית המתכות Worthington Industries מעניקה לעובדיה הנחות מפליגות לסלון תספורות יוקרתי ב-4 דולר (בלבד) לתספורת.

חברת הביוטכנולוגיה Genetech מביאה למשרדיה מומחים לארגונומיה כדי שיבדקו האם סביבת העבודה בריאה ונוחה לעובדים ויקבעו כיצד ניתן לשפר את האווירה ואת איכות החיים של העובדים במשרד.  

כתבות נוספות בנושא דרכים יצירתיים לתגמול עובדים באתר HRus.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

5 תגובות

  1. אלו עוד דרכים מקוריות לתגמול ותמרוץ עובדים אתם מכירים או מיישמים בחברות – נשמח אם תשתפו!

  2. ראשית, תודה על הטיפים – אבל לתאר תגמולים כאלו כעבודה קשה… זה ממש לא מדויק! מה כל כך קשה בלתת הנחה במספרה בעלת מוניטין, או לדאוג לחדר הנקה? אני חס ושלום לא מזלזל, רק שלדעתי זו עבודה קלה מאד מצד המעביד.
    יש עשרות הצעות (והן לא חייבות להיות מקוריות) החל מהתאמת שעות יום העבודה לצרכי העובד כדי שיוכל ללמוד/להיות עם משפחתו (כל אחד ע"פ צרכיו), תנאים סביבתיים מפנקים: חדר אוכל, חדר כושר, תמיכה כספית או אחרת במשפחה בכל אירוע: לידה, תחילת לימודים, תמיכה באירועים קשים, כמובן ימי כיף וגיבוש (לעובדים ולמשפחות) וכמובן כמובן – הברור מאליו – משכורת ראויה.

  3. כתבה מאד מעניינת, רק חשוב לזכור, כדי שהקוראים לא יטעו – אין בכלים הללו כדי לספק פתרון מלא ושלם לצרכי התגמול של ארגון
    תגמול נכון מבוסס על 3 רבדים, שרק כאשר שלושתם בנויים נכון ובהרמוניה – מקבלים את התוצאה הרצויה – עובדים מגויסים, נאמנים, חדורי מוטיבציה להשגים, תחלופה נמוכה ויכולת גיוס משופרת
    השלושה הם:
    שכר בסיס – מותאם שוק, בעל אופק קידום ומבטא נכון את התרומה הסגולית של העובד לארגון
    מערכת תמריצים – המחברת חלק משכרו של העובד לביצועים עסקיים (אישיים, צוותיים ואפילו מערכתיים)
    מערכת תמריצים נוספת (מסוג אלו שפורסמו בכתבה) שנועדה להדק ולחזק קשר עם החברה, התנהגויות רצויות וערכים שהחברה דוגלת בהם)

  4. מדובר בתוכנית של 12-15 מפגשים שבהם העובדים בונים לעצמם מסגרת תזונה, לספורט שהם עוסקים בו ממילא. זה כיף, זה משפר תוצאות, זה יוצר קבוצת חברים ובכלל- לדעתי זה יופי של שיעור בהתנהלות מתוכננת ותוצאות, שבא בדלת האחורית ולא כמשהו שחייבים. למנחה קוראים דפנה לב.

  5. אני מסתובבת בארגונים ולא רואה את המודלים האלה של תגמול עובדים. אני רואה חברות שיש בהן כמה נשים בהריון, אפילו יותר מעשר בבת אחת ואף אחד לא חושב – רגע, אולי אפשר לעשות משהו קטן כדי להקל עליהן. זו לא עבודה קשה לחשוב על העובדים ולהתחשב בהם אבל – חברות פשוט לא משקיעות אפילו מאמץ קטן

השאר תגובה