לראשונה: טרנסג'נדרית מוצהרת בבית הלבן

לראשונה: טרנסג'נדרית מוצהרת בבית הלבן

ממשל אובמה החל להעסיק טרנסג'נדרית מוצהרת, יהודיה ילידת הונדורס הפעילה בקהילה הלהט"בית, כאשת משאבי אנוש בכירה

שיתוף
multi Photo by Ambro

טרנסג'נדרית מוצהרת התקבלה לראשונה לעבודה בבית הלבן, ותשמש כמנהלת גיוס בצוות הסגל הנשיאותי  – כך מדווח אתר HC Online. רפי פרידמן-גורספן, יהודייה ילידת הונדורס בת 28, תהיה אחראית על גיוס מועמדים למשרדים ולסוכנויות של הממשלה.

אישה וגבר Photo by Ambroבתפקידה הקודם עסקה פרידמן-גורספן כיועצת מדיניות במרכז הלאומי לשוויון לטרנסג'נדרים, ולפני כן שימשה כיועצת משפטית. היא בתם המאומצת של יהודים ממסצ'וסטס, ועשתה את שינוי המין בהיותה תלמידת קולג'. "רפי פרידמן-גורספן מדגימה את סוג המנהיגות שהממשל מוקיר," אמרה ואלרי ג'ארט, יועצת בכירה של הנשיא. "מחויבותה לשיפור חייהם של טרנסג'נדרים אמריקאים, בעיקר טרנסג'נדרים צבעוניים ואלה המצויים בעוני, משקפת את ערכיו של ממשל זה".

"אובמה אמר ועשה"
רשת CNN דיווחה שמנהיגי קהילות ופעילים ברכו על מינויה של רפי פרידמן-גורספן, לה היסטוריה של פעילות למען טרנסג'נדרים. מנכ"ל המרכז הלאומי לשוויון לטרנסג'נדרים, מארה קייסלינג, שיבחה את המינוי. "אני חשה התרוממות רוח מכך שרפי פרידמן-גורספן תהיה חברת הסגל הטרנסג'נדרית המוצהרת הראשונה בבית הלבן", אמרה, "הנשיא אובמה אמר כבר מזמן שהוא רוצה שהממשל שלו ייראה כמו העם האמריקאי. הבנתי שזה כולל את הטרנסג'נדרים האמריקאים. היה זה בלתי נמנע שטרנסג'נדר יעבוד בבית הלבן".

ממשל אובמה נקט במספר פעולות על מנת לבטא את תמיכתו בלהט"בים בארה"ב. כך, למשל, הוא אסר על זכיינים פדרליים להפלות עובדים על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. הנשיא אף הכריז על חדר שירותים ניטרלי מגדרית בבניין המשרדים אייזנהאוור, שבו עובד מספר גדול של אנשי סגל.

לאור גילויי האלימות הקשה כלפי קהילת הלהט"בים שהיו לאחרונה בישראל, ולנוכח הפער בין הצהרות השלטון על אי אלימות לבין המתרחש בשטח, העסקת טרנסג'נדר או פעיל להט"בי בתפקיד בכיר בשלטון עשויה להיות פורצת דרך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה