שיתוף

דווקא בימים אלה, כאשר רבים מהעובדים מקבלים דמי אבטלה ונמצאים בחופשות ללא תשלום (חל"ת), בעוד שמעסיקים רבים לא מצליחים לגייס עובדים, דווקא בימים אלה, ועל אף המשבר הכלכלי ושיעורי האבטלה הגבוהים, מעסיקים חייבים לטפח מותג מעסיק מנצח.

כל חברה צריכה היום יותר מתמיד לשאול את עצמה, מהי התדמית שלי כמעסיק, מה העובדים הקיימים אומרים וכותבים (ברשתות החברתיות) על החברה.

זאת ועוד, האם מה שהמועמדים יודעים על החברה אלו הם הדברים שאתם רוצים שהם ידעו עליה, או שמא יש דברים שלדעתכם אינם ידועים ומוכרים מספיק.

אלו הן השאלות שמנהלי משאבי האנוש צריכים להציב לעצמם בימים אלו כאשר הם יוצאים לגייס עובדים חדשים.

מיתוג מעסיק הפך כבר מזמן לערוץ מוביל במשיכת טאלנטים וכבר כמה שנים הוא נחשב לנדבך קריטי במערך הגיוס של כל חברה.

אבל בימים אלה יותר מתמיד, המציאות מראה כי כוחו של מותג חזק וברור של מעסיק, הינו משמעותי ביותר עבור גיוס מועמדים, לא פחות מכוחו של מותג החברה עצמה בעת שהיא משווקת את מוצריה.

הרעיון העומד בבסיס התפיסה של מיתוג מעסיק הוא בנייה הדרגתית של התדמית הנכונה. למעשה, תדמית נכונה היא ליבו של הערך הייחודי של מותג המעסיק.

חברה שמצליחה למצב עצמה כמעסיק מועדף, תוכל תמיד, בין אם בשעת משבר או בעיתות של שוק בתעסוקה מלאה, לגייס את המועמדים האיכותיים ביותר, ובה בעת לשלם פחות עבור העסקתם ושימורם בארגון.

אם כן, איך ניתן להשיג מיתוג איכותי ומוביל של המעסיק: ראשית, יש לרתום את כל היחידות בארגון תוך מיקסום משאבי הארגון.

המשמעות היא שמיתוג המעסיק אינו נמצא עוד תחת האחריות הבלעדית של מחלקת משאבי אנוש, אלא גם באחריותם של יחידות השיווק, התקשורת, ההנהלה ואפילו הכספים.

כדי להשיג מיתוג מעסיק מוביל, חשוב לפעול בהרבה מאוד ערוצים בעת ובעונה אחת, ובכל הרשתות החברתיות על מגוון הסוגים שלהם, כדי להגיע אל כל דורות העובדים והמועמדים.

בין התכונות הדרושות למיתוג נכון ניתן למנות גם יצירתיות וסבלנות. תכונות אלו מסייעות לבדל את הארגון בצורה חדשנית ובכך להוסיף צבע וחיים לערוצי מיתוג המעסיק הסטנדרטיים".

מן הראוי שהארגון ישדר לשוק העבודה כי הוא דוגל בערכים של שיוויון, גיוון תעסוקתי, והתיחסות הולמת לכל עובד ועובדת. בנוסף לפעילות ברשתות החברתיות כדאי גם להשקיע באתר קריירה שיהיה ויזואלי ככל הניתן ומזמין.

פרט למתן במה לערכי החברה, כדאי להעלות סרטונים של עובדים בחברה, כמו גם עובדים לשעבר, שממליצים עליה כמקום עבודה שטוב לעבוד בו.

בסיכומו של דבר, מועמדים מקשיבים יותר מכול, לעובדים שעובדים בחברה ולעובדים לשעבר. עדות זו ממקור ראשון נחשבת מהימנה הרבה יותר מאשר אמירות מצד הנהלת החברה, ולכן כדאי לתת לה דגש בכל פלטפורמה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה