ללמוד להיות מנהיג

ללמוד להיות מנהיג

מחקר שנערך לאחרונה הראה, כי מנהיגות טובה יותר יכולה לשפר את הפרודוקטיביות במידה ניכרת

שיתוף

למנהיגות איכותית ישנה השפעה חיובית ניכרת על המעורבות והפרודוקטיביות של העובדים, ובכך על הצלחת הארגון כולו.

עם זאת, אף אחד (כמעט) לא נולד מנהיג. מנהיגות היא ארסנל כישורים נרכשים המשולבים יחד באופן מיטבי.

כיצד לומדים להיות מנהיגים?

למידה במקום העבודה, כמו כל היבט אחר של סביבת העבודה, ניתן להבין, ליישם ולמדוד טוב יותר, אם מסתכלים על התהליך.

בעוד ששינוי והפרעות לעתים קרובות נוצרים ללא התערבות של מנהיגים, על מנת למנף את השינויים הרבים שעולם העבודה עובר וכדי להניע באמת הסתגלות ואימוץ של העובדים לתמורות הללו, נדרש מנהיג.

אולם כיצד ארגון יכול להבטיח למידה ומנהיגות במקום העבודה? מחקר שנערך לאחרונה על ידי Skillsoft הראה, כי מנהיגות טובה יותר יכולה לשפר את הפרודוקטיביות (על ידי ביטול 5-10% של סחבת ביצועים), שיפור שביעות הרצון של הלקוחות (3-4%) וניהול מיטבי של תחלופת עובדים (עם הבדל של 32%). עובדות ומספרים אלו מהווים שיא של תובנות מצטברות שנאספו מאת למעלה מ- 6000 לקוחות והביאו אל פני השטח תובנות אוניברסליות כלליות בהקשר של למידה מנהיגות כיום.

איזו מנהיגות דרושה היום? ומה הן הדרכים המעשיות להפוך את לימוד המנהיגות לזמין בדגש על פיתוח מנהיגות ותכנון תוכניות בעלות השפעה גבוהה? הבנה של שלבי הלמידה יכולה למלא תפקיד מרכזי בכך.

שלבי הלמידה למנהיגות איכותית

למידה במקום העבודה, כמו כל היבט אחר של סביבת העבודה, יכולה להיות מובנת, מיושמת ונמדדת טוב יותר, אם מסתכלים עליה כתהליך. זהו למעשה מנגנון הדורש מכל החלקים שלו לתפקד בדיוק כמו שצריך. את השלבים ניתן לפרט על פי הצעדים הבאים לפעולה:

להתכונן: זוהי ההקדמה הראשונה של הלומד. לימוד מנהיגות מצריך זיהוי והבנת המטרות, התהליכים והכישורים הנדרשים.

תקשורת: זה כולל לספק עבור הלומד את כל המידע שהוא עשוי לדרוש. סוג התקשורת המשמש הוא חיוני, אם זה לא מספיק מרתק ומהווה השראה, זה יוביל לדעיכה של מעורבותו של הלומד.

הדגמה: להציג ללומדים כיצד הם יפנו אל התהליך, מה זה ידרוש מהם ובמה זה כרוך. התהליך המוקדם מאפשר להם לראות כיצד כל ההיבטים של הסביבה שזורים באינטראקציה ומאפשרים למידה עקיפה.

תרגול: למידה חווייתית מגבירה את המעורבות על ידי יצירת תהליך שהוא יותר אימפרסיבי, מאפשר הבנה מעשית ודורש השתתפות.

בדיקה: משוב הוא המפתח לשיפור וזה תמיד חכם לקחת צעד אחורה ולהעריך את ההתקדמות לפני שצוללים לתוך הסבב הבא של הלמידה.

תמיכה: הלמידה צריכה להיות מאוששת על ידי תמיכה פיזית ווירטואלית המאפשרת ללומדים להפיק את המרב מתוכנית הלימודים.

אימון: ייעוץ מומחה ממדריכים וחונכים על מנת שיהיה ללומדים את הניסיון הרלוונטי יוסיף ערך רב לתהליכי הלמידה ויביא גם לאישוש של אמינות שבסופו של דבר יוביל לביטחון ואמונה בתהליך.

חיבור: כדי להבטיח שהלמידה מיושמת לעתים קרובות יש לבצע כנסים ואמצעים אחרים של קשרים חברתיים אשר מסייעים בשיפור הדיאלוג, ובשיתוף המחשבה המשותפת.

מסגרת: הצלחה בהנהגת תוכנית למידה במקום העבודה תלויה בהבנה מדוע הלמידה נכשלת – יש צורך לזהות את בעלי העניין המרכזיים ולעצב תוכנית למידה רבת השפעה. מדידת ההשפעה היא תחום אתגרי נוסף הדורש תשומת לב. צוותי הפיתוח המובילים צריכים לעבוד לקראת יצירת יעדי תוכנית אפקטיביים וקריטריונים להצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה