להתאים את עולם התוכן לכל ארגון

להתאים את עולם התוכן לכל ארגון

אלי שלום, חטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה בנס: "יש לנו אסרנל שלם של פתרונות מעניינים לנושא של מחוברות ארגונית, שמאפשרים הנגשה והטמעה מהירות לעולם ההדרכה הארגונית"

שיתוף
אלי שלום, אלי שלום, חטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה בחברת נס

אלי שלום, חטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה בחברת נס

"עולם הלמידה עובר שינויים דרמתיים בשנים האחרונות ומציב אתגרים אסטרטגים בפני הארגונים ובראש ובראשונה בפני אנשי ההדרכה והלמידה", כך אומר אלי שלום, מנהל תחום בחטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה של נס, בשיחה עם HRus. "אם בעבר, תפקידם של ספקי עולם ההדרכה היה להביא מספר גדול מאוד של מדריכים ומטמיעים, כשבהרבה מן המקרים הדבר היה מתנהל מול  המנמ"ר בארגון, הרי שכיום, מי שמוביל את הנושא הוא

מנהל ההדרכה בארגון. מנהל ההדרכה והלמידה הוא השותף המלא להחלטות והוא למעשה הזרז והמבצע של תהליכים אלו".

מהי התפיסה שלכם בנס בנוגע לנושא הלמידה?

"בחטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה של נס אנחנו מציעים פתרונות שלוקחים בחשבון את הקשר שבין הלמידה לתרבות הארגונית לאחד האתגרים שכמעט כל ארגון מתמודד עימו- הטמעת חדשנות, ואת הדרכים שבאמצעותן ניתן להגביר את מידת המחוברות של העובדים לארגון. בבסיס התפיסה שלנו ניצבת התאמת הפתרונות לצרכי השוק, ולתפיסה של יצירת חווית עובד רציפה, על כל המשמעויות שלה".

מה כולל סל הפתרונות שלם?

"בעולם הדיגיטלי בו כולנו חיים, למידה מתוקשבת, למידה דיגיטלית היא אחד הכלים הנפוצים והמשמעותיים העומדים לרשות מנהל ההדרכה, אך גם מעמידה אותו בפני אתגרים ושאלות אסטרטגיות ארגוניות רבות: האם הארגון שלי מוכן ללמידה מתוקשבת, כיצד חוסכים בעלויות ההדרכה המסורתיות, איך משלבים למידה מתוקשבת במערך ההדרכה הקיים, ומהו הפתרון המתוקשב הנכון ומתי הכי נכון להשתמש בלומדות, מצגות, סרטונים או משחקים (Gamification) ובאיזו פלטפורמה, ועוד שאלות מקצועיות רבות הדנות בתחום חדשני זה.

"אך אין ספק לאף אחד כי למידה באמצעות ערוצים דיגטליים היא מחויבת המציאות. העובד למעשה דורש את אותו יחס מהארגון כמו 'תפישת הלקוח', דהיינו חווית עובד רציפה- דעו והכירו אותי, הנגישו לי את מה שאני צריך, רק מה שאני צריך, בזמן, במקום ובאמצעי שנוח לי.

"לדוגמה, בעבר, עובד שהיה צריך להשתמש ב- Excel vlookup, היה צריך לצאת לקורס אקסל למתקדמים. היום כל עובד יכול לגשת ליוטיוב בתוך שניות וללמוד.

"המשמעות של השינוי הזה היא שמנהל ההדרכה בארגון חייב להיות פרואקטיבי כל הזמן. הוא לא יכול להרשות לעצמו לחכות שהעובדים יבקשו ממנו את הקורס. הוא חייב להיות מסוגל לזהות ולחזות את הצרכים של העובדים ולדעת איך לענות עליהם באופן מיידי ובערוצים הנכונים ביותר למטרת הלמידה וההדרכה. כלומר, הוא חייב להקדים את ההתפתחויות, ולדעת לענות על הצורך עוד לפני שהוא עלה מהשטח".

"הפתרון שלנו כיום, הינו פתרון הכולל את כל הרכיבים הנדרשים לעולם הלמידה המתוקשבת הארגוני ומתאים את עולם התוכן לכל ארגון ומטרותיו:

"1 מומחי למידה ופתרונות דיגיטל בכל הפלטפורמות והכלים(לומדות, סרטונים, HTML5, מובייל וכדומה).

"2 למידה היברדית -מתודולוגיה המאפשרת שילוב נכון ומותאם של למידה מתוקשבת בתכנית ההדרכה הארגונית לצד למידה מסורתית .

"3  one stop shop –  משלב האפיון ועד ליצירת הפתרון השלם

"4 יעוץ לעולם ניהול השינוי לטובת הטמעת תהליכי הלמידה הדיגיטלית ויצירת מחויבות למידה

"5 מערכת LMS ארגוני שפיתחנו יחד עם חברת לוטם- VISION – המציעה סביבה מתקדמת לניהול כלל תהליכי הלמידה הארגוניים".

מה המשמעות של השינוי הזה מבחינת מנהל ההדרכה?

"המשמעות היא שכיום, מנהל ההדרכה הוא הזרוע הביצועית להשגת המטרות והיעדים האסטרטגים של של הארגון. הוא האחראי על כישורי העובדים וביצועיהם. אם יהיה לי עובד עם כל סט הכישורים, הוא גם יעשה את העבודה טוב יותר וישיג את מטרות הארגון בצורה יותר טובה. אנו בנס מבינים כי מנהל ההדרכה נמצא באחד התפקידים הקריטיים בארגון ואט אט רואים יותר ויותר ארגונים בה תפקיד מנהל ההדרכה הופך להיות Chief Learning Manager. דהיינו, חיבור ישיר להנהלת הארגון ולהבנה כי ללמידה יש תפקיד משמעותי במחוברות העובדים לארגון.

"הלמידה מאפשרת לכל עובד לקבל את סט הכלים המתאים ביותר כדי שהוא יוכל להצטיין בתחום שלו, ולא להשתרך מאחור או להיות בינוני, ומכאו שגם הארגון מרוויח עובד מיומן ומוכשר יותר ומחובר יותר ארגונית , והעובד מרוויח כי הוא מרגיש שמשקיעים בו, ומפתחים אותו ומודעים למה שהוא צריך כדי להצטיין, מה שמגביר את מידת הנאמנות שלו לארגון".

אילו תובנות אתם מציבים בבסיס פיתוח תוצרי הלמידה שלכם?

"בשלוש השנים האחרונות אנחנו בחטיבת הלמידה וההדרכה של נס מבינים שני דברים עיקריים: ראשית, בכל ארגון יש כמה דורות של עובדים: עובדים מדור ה-X עובדים מדור ה-Y ועובדים מדור ה-Z. כל אחד מבני הדורות הללו צורך את הלמידה בצורה אחרת.

"ושנית, לרשות הארגונים עומדים כיום האמצעים הטכנולוגים שמאפשרים למידה במגוון אופנים. אנחנו יודעים להסיק מהו הצורך הייחודי של כל אחד מבני הדורות השונים לשיטות הלמידה הספציפיות המתאימות להם ביותר.

"בשורה התחתונה, נס כגוף שמספקערך ושירותים בעולם מערכות המידע, יש לנו היכרות מעמיקה עם המגוון הרחב של הפתרונות הלמידה הטכנולוגים הקיימים בשוק; ועומק ההבנה שלנו בנושא מאפשר לנו לבצע את ההתאמות הנכונות לכל ארגון ולכל צורך, וליצור תמהילי למידה היברידים, שמשלבים הןאת הלמידה באמצעות ערוצי למידה דיגיטליים והן את עולם הלמידה המסורתי בארגון. הטכנולוגיות מהוות מערכת משלימה ללמידה המסורתית ולא מחליפות אותה".

איך הפתרונות שלכם עובדים בפועל?

"מומחי הלמידה שלנו, יודעים לספק את תכני הלמידה המתאימים ביותר במגוון כלים, דרך לומדות איטראקטיביות, סרטונים שיווקיים וסרטוני הדרכה, שניתן לצפות בהם בכל מדיה דיגיטלית: במחשב, במכשירים ניידים וכד.

"אנחנו יודעים לעבוד במתודולוגיה שמאפשרת לשלב בצורה נכונה ואופטימלית את הלמידה הדיגיטלית בארגון. בנוסף, יש לנו כיום תחום שלם שקשור לעולם הייעוץ למנהלי הדרכה בארגונים ולמנהלי משאבי אנוש בארגונים, בנושאים משלימים של למידה, בהם ניהול שינוי עזרה בבניית תוכניות עבודה, מגוון סדנאות רלוונטיות ועוד. הכול מוקדש לטובת הטמעת תהליכי הלמידה הדיגיטליים ויצירת מחוייבות למידה בארגון.

"דבר נוסף, שמבחינתנו הוא היהלום שבכתר עבור מנהלי הדרכה בארגונים: פיתחנו בחטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה מערכת LMS  בשיתוף עם חברת לוטם. המערכת, שנקראת Vision, היא סביבת למידה מתקדמת וחדשנית, שמאגדת בתוכה את כל תהליכי הלמידה הרלוונטיים לעובד בארגון. בד בבד מאפשרת מערכת ה-Vision למנהלי ההדרכה ניהול קל ופשוט של מערכת ההדרכה והלמידה בארגון.

"לאור העובדה שחלקים ניכרים מהלמידה ומצריכת התוכן מתבצעים דרך סמרטפונים וטבלטים, פתרון ה-Vision הוא רספונסיבי ומתאים לעבודה בכל מכשיר בכל מקום ובכל זמן. יתרה מכך, הפתרון שפיתחנו פועל בסביבת ענן, ונמכר כשירות (כ-SaaS) תוך שמירה על אבטחת מידע קפדנית.

"זאת ועוד, בחטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה של נס אנחנו יודעים כיום איך למנף טכנולוגיות שבמקור לא יועדו לנושא הדרכה, ולהשתמש בהן לנושא הלמידה בארגון. כמו למשל כל מה שקשור לשילוב מציאות מדומה ומציאות רבודה בעולמות הלמידה.

"כל אלה מציבים אותנו בחוד החנית של עולם הלמידה הארגונית,: חובה עלינו להיות תמיד בחזית החדשנות ולדעת להשתמש בכל הכלים הקיימים כדי להשיג את מטרת הלמידה האופטימלית וליצור את חווית הלמידה האופטימלית בארגון.

"מבחינתו, כל הטכנולוגיות הללו הן האמצעים. בראש ובראשונה, המטרה היא לייצר ארגדון לומד , שהמידע יהיה נגיש, קל להתמצאות וזמין לכל מי שצריך אותו בכל רגע שהוא זקוק לו.

"אנחנו מנגישים את המידע באופן שהלומד יוכל להגיע אליו באופן מיידי ותמציתי, אך ורק לאותו ידע שהוא זקוק לו, כל זה באמצעי הלמידה ובזמן המתאים לו ביותר. בלי להלאות".

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה