לא רק שכר חודשי: כיצד ניתן לסייע לעובדים להתנהל נכון עם השכר...

לא רק שכר חודשי: כיצד ניתן לסייע לעובדים להתנהל נכון עם השכר שלהם

בריאות פיננסית היא חלק חשוב ברווחת העובדים וישנם מספר שירותים שתוכלו להציע להם להתנהלות פיננסית נכונה ובריאה יותר

שיתוף
חינוך פיננסי לעובדים

חינוך פיננסי לעובדים

מנהלי משאבי אנוש מכירים את העובדים שלהם היטב, ויודעים לחוש כשמשהו מטריד אותם. למעשה, מנהלי משאבי אנוש רבים מדווחים, כי אחד הגורמים המכבידים ביותר על העובדים הוא ענייני התזרים.

ישנם כלים רבים באמצעותם ניתן לסייע לעובדים להתנהל נכון מבחינה כלכלית ולמרות זאת ארגונים רבים מעבירים לעובדים את השכר החודשי ישירות לחשבון הבנק, ובזה היחסים הפיננסיים שלהם מסתכמים.

לעומת זאת, ארגונים שכן מיישמים שירותי ייעוץ ניהול כלכלי ופיננסי, זוכים לעובדים מונעים ורגועים יותר, וכידוע, כשהעובדים רגועים ומיושרים עם חשבון הבנק שלהם, הפרודוקטיביות שלהם עולה בהתאם.

להלן כמה דרכים לסייע לעובדים בהתנהלות כלכלית נכונה:

תכנון פרישה

פרישה נראית כמו אתגר רחוק עבור רוב העובדים, ותכנון עכשווי עשוי להיות מלחיץ. אך חשוב להבין, שמלחיץ הרבה יותר להתקרב לגיל הפרישה מבלי שצברתם לעצמכם מספיק פנסיה שתחזיק אתכם לשנים ארוכות. 60% מהמועסקים שנסקרו על ידי IFEBP אמרו, שיש להם בעיות בחיסכון לגיל הפרישה. עבור רב העובדים, יותר קל לדחות את "תכנון הפרישה" למועד אחר, ואז הזמנים מתקצרים והעניין הופך לבעיה.

זה לא מפתיע אם כך, ששירות ייעוץ וניהול תוכניות פנסיה שמוגדר כהטבה לעובדים, נתפשו בעיני 42% מהנסקרים, כהטבה מבורכת. את הבלבול לגבי תכניות הפרישה של העובדים, יש להתחיל ולסדר כבר היום, באמצעות חינוך ולימוד כלל אפשרויות החיסכון השונות, דמי הניהול, הסיכונים האפשריים וכיצד להימנע מהם.

חשוב שבתהליך החינוך יושם דגש על איך תוכניות אלה תשפענה על הבריאות הפיננסית של העובדים, כמה כסף רצוי שהעובדים יפרישו, כמה כסף המעסיק מפריש, וכמה כסף הם יכולים לחסוך ככל שהם יתחילו בחסכון לפנסיה, מוקדם יותר. באמצעות פגישות עם מומחים בתחום ואנשי מקצוע, העובדים יוכלו להבטיח התנהלות פנסיונית נכונה ואחראית, שתייצר אצלם שקט לשנים ארוכות.

חינוך פיננסי

סדנאות של חינוך פיננסי הן אחד ההטבות המועדפות על עובדים בכל העולם. למרות שכששומעים את צמד המילים "חינוך פיננסי" נראה לכאורה כי העובדים עומדים בפני סדנה משעממת וכבדה, בפועל, הסדנאות הללו יכולות להיות מהנות מאוד ופרואקטיביות במידה ניכרת.

הסדנאות מלמדות את העובדים כיצד להתנהל לנכון מבחינה פיננסית, ניהול תקציב המשפחה, אפשרויות שונות לחסכון, ותעדוף הוצאות כספיות. היכולת של העובדים להתנהל בצורה פיננסית נכונה שתבטיח להם חסכון מצד אחד ואפשרויות בילוי מהצד השני, מלהיבה ביותר. חברות רבות ויועצים חיצוניים מקיימים סדנאות חינוך פיננסי איכותיות ביותר, רק צריך לבחור ולספק זאת לעובדים.

ייעוץ

ניהול כספים הוא לא תמיד קל, וכולם יכולים להשתמש בקצת עזרה כדי להיות חכמים יותר עם הכסף שלהם. עובדים זקוקים לעזרה וייעוץ פיננסי, אבל הם לא תמיד רוצים בכך, ברגע שהמילה "ייעוץ" נכנסת לתמונה. לרב הם מסתירים את הבעיות שלהם, טוענים שהכל בסדר, ועושים כל דבר כדי להתחמק מכך.

למרבה הצער, גישה זו מונעת מעובדים רבים מלקבל את התמיכה לה הם זקוקים. חשוב להסביר לעובדים כי ייעוץ פיננסי הוא לא משהו שיש להתבייש בו וכי השירות נמצא שם כדי לשמש אותם ולספק להם כלים להתנהלות נבונה יותר. חשוב להגדיר את האמנים והיועצים הפיננסיים שתרצו להביא לחברה, להבין את מטרות העובדים והרגלי הצריכה שלהם, ולבצע אופטימיזציה של כל התהליך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה