שיתוף

"בשנה האחרונה העלו לכם ולעובדים שלכם את עלות הביטוח בתוך קרן הפנסיה ב-100 אחוז. מדובר על עשרות אלפי שקלים נטו" כך פתח יואל רצוני, הבעלים והמנכ"ל של חברת פרקטי פרקטי – מיזם חדש לחינוך פיננסי המחזיר את השליטה לידיים, בכנס חשיפת מרצים של HRus.

"אם נשאל את העובדים שלכם, על החיסכון הכי גדול שיש להם בחיים, למה בחרת קרן פנסיה ולא ביטוח מנהלים או להיפך, האם ידעו לומר?

"אני יואל רצוני, מנכ"ל ומייסד חינוך פיננסי פרקטי, עוסק בכל התחום שהציבור לא מבין בו: פנסיה, ביטוחים, משכנתאות, התנהלות מול הבנקים וכלכלת המשפחה".

הוא מדגיש, כי לא מדובר בייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני, והחומר בהרצאה, הן הכתוב והן המשתמע, לא מהווה תחליף ליעוץ או שיווק פנסיוני, או יעוץ ביטוחי.

לדבריו, "לא משנה מה למדנו, כמה אנחנו מרוויחים ומה המקצוע שלנו, אף פעם לא לימדו אותנו איך בוחרים פנסיה, לוקחים משכנתא וכו ואנחנו מפסידים עשרות ומאות אלפי שקלים.

"האדם הממוצע נרתע מהנושאים האלה. אבל לא רק כי לא לימדו אותו. מי מכם משווה טיסות? כולם אוהבים להשוות טיסות. אבל אף אחד לא היה בקורס השוואת טיסות. למדנו איך לעשות את זה נכון.

"ההדרכה ב'פרקטי' היא חד פעמית בתחום שהארגון בחר: פנסיה, משכנתא וכו. אנחנו מלמדים רק תכלס. ההדרכה נמשכת שעתיים וחצי ומלמדת איך לחסוך כסף איך מתמודדים מול סוכנים וכד', הכול בשפה פשוטה בגובה העיניים.

"יש לנו כ-20 מרצים מובילים בישראל בתחומם, וכלי טכנולגי שהוא תוכנת השוואה, שמשווה בזמן אמת בין כל חברות הביטוח ונותנת לעובד את ההצעות הזולות ביותר.

אנחנו מעבירים הדרכות גם לסקטור הפרטי וגם לעסקי. העברנו כבר מאות הדרכות. אנחנו מגיעים לארגונים ויש לנו סניפים בכל הארץ.

המרצים שלנו נפגשים פעם בחודש ולומדים מה חדש ואיך לגרום לכך שההדרכות יהיו יותר פרקטיות. אנחנו מתחייבים שההדרכה תחסוך כסף אדיר לעובדים.

"הנה שני טיפים שידגימו כמה כסף יכולה הדרכה כזאת לחסוך:

"טיפ 1: היתרון הכי גדול של קרן הפנסיה היא העובדה שיש בתוך הקרן ביטוח חיים. ואם, לדוגמה, אשה הולכת לעולמה, בעלה יקבל 60 אחוז מהמשכורת שלה עד סוף ימיי חייו, והילדים יקבלו 40 אחוז עד גיל 21.

"זה יתרון עצום לקרן הפנסיה. בניגוד לביטוח חיים רגיל, בקרן פנסיה המוטבים הם רק בני\בנות זוג וילדים על פי חוק. כעת, כמה עובדים יש לכם בארגון שהם גרושים עם ילדים גדולים. כמה רווקים בלי ילדים.

"כל אותם אנשים משלמים עשרות שקלים בחודש בגיל צעיר, ומאות שקלים בחודש בגיל מתקדם, עבור ביטוח שאף אחד לא יקבל. מה שלא יודעים, זה שזה מתחדש כל שנתיים. ניתן לבטל את הסעיף הזה באופן שכל הכסף יועבר לחסכון, אבל כל שנתיים יש לחדש את זה. כלומר, לבקש מסוכנות הביטוח לבטל את סעיף ה'שארים'.

"טיפ 2: ניקח מקרה הפוך: אדם מאריך חיים, פורש, ומקבל קצבה של 5000 שקל בחודש ל-25 שנה. אלא שבפועל הוא חי 30 שנה לאחר שיצא לפנסיה. הוא ימשיך לקבל 5000 שקל עד סוף ימיו.

"מי מממן את זה? בסוף מי שמממן זה מי שנמצא באותה קרן. הגענו לבית ספר גדול שיש בו כ-200 מורים. באמצע הפגישה עם המורים נכנסת המנהלת ואומרת, אנחנו לא צריכים אתכם. היא טוענת שבקרן הפנסיה שיש להם דמי הניהול הם אפס.

"נשמע טוב נכון? אמרתי לה – בואי נכנס לדו"ח השנתי. היום יש חוק שאפשר להיכנס לדו"ח השנתי בכל חברת ביטוח ולפתוח את הדו"חות של שנים קודמות.

"מה ראינו – גרעון אקטוארי. אם הקרן נמצאת בגירעון כי היא צריכה לממן את כל השאר, אז לוקחים את הכסף מהחוסכים. באותה שנה לקחו לה 5300 שקל בשל גרעון אקטוארי, ובנוסף, עוד 3,200 שקל עבור ביטוח חיים למרות שהיא גרושה הוילדים שלה גדולים. כלומר, היא משלמת אפס דמי ניהול אבל 8,500 שקל עלויות בגלל גרעון.

"כשאתם מביאים לארגון שלכם את ההדרכה הפרקטית, ניתן בזמן מאוד מאוד קצר וממוקד לתת לעובדים שלכם ערך עצום. זה מעניק לעובדים וודאות שמקום העבודה אחראי על קרן הפנסיה ודואג להם. אתם שומרי הסף בארגון שלכם".

ליצירת קשר:  yoel@practi.biz 054-774-4442

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה