כשארגון מטמיע מערכת הוא כופה שיטות עבודה זהות וזה לוקח ממנהלים סמכות

כשארגון מטמיע מערכת הוא כופה שיטות עבודה זהות וזה לוקח ממנהלים סמכות

ראיון בלעדי עם היזם אלדד ניר, מנכ"ל Blossom לפתרונות לניהול ידע – למידה והדרכה

שיתוף
פיתוח הדרכה
פיתוח הדרכה

היזם אלדד ניר השקיע בחברת .Blossom ltd המספקת פתרונות לניהול ידע – למידה והדרכה, מתוך זיהוי צורך קונקרטי גדל והולך של המשק בפתרונות ניהול תהליכי ידע והדרכה. העניין שגילה ניר בחברת Blossom, ביכולות ובפוטנציאל שלה, הובילו אותו לעשות את הצעד הענק ממשקיע למנכ"ל החברה. לקראת הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR, התפנה ניר לשוחח עם מערכת HRus חשיבותם של פתרונות טכנולוגיים לניהול ההון האנושי בארגון.

איזה יתרון אתם מציעים לארגון שלא ניתן למצוא במרבית הפתרונות המתחרים בשוק?

אנחנו מאפשרים לארגון לעבוד בצורה ביזורית. אנחנו מאפשרים לקבוצות ואף ליחידים בארגון לעבוד בשיטות שונות על פי מתודולוגיות עבודה שונות.

לדוגמא, אנחנו עובדים כיום עם בזק בינלאומי. הם עובדים עם המערכת שלנו מזה שנה וכעת אנחנו בשלב השני של אפיון המערכת בו אנחנו מאפשרים להם להגדיר את אותו תהליך עבודה בצורה שונה ונבדלת  עבור שני בעלי תפקיד שכל אחד יושב ביחידה ארגונית נפרדת.

היכולת שלנו לתמוך בחברות המבקשות לאפשר למנהלים שלהם לעבוד בשיטות שונות היא זו שמעניקה לנו את יתרון הבולטות. רוב המתחרים שואפים לייצר שיטות עבודה זהות על פי המתודולוגיה שלהם. בדרך כלל, ברגע שארגון מטמיע מערכת הוא כופה שיטות עבודה זהות בכלל הארגון. זה לוקח ממנהלים סמכות וחופש פעולה ויכול ליצור אנטגוניזם כנגד המערכת. באם הארגון מתאים לצורת עבודה מגוונת ומבוזרת אנחנו מחזירים להם את הכוח הזה ומאפשרים לארגון להעצים מנהלים, עד שכבת המנהלים הזוטרים ביותר בארגון.

כשארגון הופך להיות לקוח שלכם, מול מי אתם מתנהלים HR או IT?

זה מאוד משתנה מארגון לארגון. יש מקרים שבהם אנחנו עובדים מול גורם אחד בהנהלה ויש מקרים בהם אנחנו עובדים מול כמה גורמים במקביל. היות ואנחנו מספקים פתרונות ביזוריים, לפי צרכי הלקוח, יכול להיות מצב שבו אנחנו נעבוד על אותו תהליך מול כמה מנהלים באותו ארגון, כשאנחנו למעשה מבצעים התאמה לצרכים האינדיווידואליים של כל מנהל.

אנחנו מעודדים את הלקוחות לנהל את העבודה בדרך שתהיה נוחה להם ואנחנו מעודדים ביזור, זה מונע צווארי בקבוק ומאפשר לארגון להפיק את מרב התועלת מגישות שונות, דפוסי עבודה שונים ורעיונות מגוונים. הכול כמובן בתנאי שהארגון מגבה ורוצה את הביזור. כמובן ששיטות עבודה מבוזרות לא באות על חשבון עבודה מערכתית. הרובד הראשון, הבסיסי, הוא כמובן שיטת עבודה מערכתית ורק עליה מתחבר הרובד הבא, זה שמתאים לקבוצות או ליחידים בארגון וכמובן, אלו לא מתנגשות בשיטות המערכתיות אלא מתווספות אליהן.

יש לנו לקוחות שבוחרים לעבוד אתנו במערכת ה-SaaS (תוכנה כשירות) ושם בכלל אין צוות IT. התוכנה היא כאמור מאוד פשוטה ללמידה ולהטמעה כך שארגון לא בהכרח צריך מחלקת IT. זה בעצם מה שנותן לנו יתרון משמעותי בפניה לחברות קטנות, בינוניות וחברות חדשות.

מה המוטו שלכם בעבודה מול לקוח?

לייצר חוויית עבודה! עבורנו חוויית משתמש היא חשובה אבל היא רק אמצעי – המטרה היא לייצר חוויית עבודה, כלומר לאפשר לעובדים לעבוד עם המערכות בצורה פשוטה, זורמת וטבעית. אם העובד נתקע, והוא מסתבך וזקוק לתמיכה אזי אני נכשלתי. אם הוא מתחיל לעבוד עם המערכת וזהו, הוא לא צריך אותי יותר – אז הצלחתי. המטרה היא לבנות מערכות כל כך חכמות, נכונות ופשוטות שהעובדים לוקחים אותן כמובן מאליו בהטמעה ולאחר תקופה לא מבינים איך יכלו לעבוד בלי המערכת.

איזה עיקרון מנחה אתכם, את צוות העובדים ב-Blossom?

אנחנו לא יודעים יותר טוב מהלקוח מה טוב יותר עבורו. אנחנו לא באים ללמד אותו, לא באים לחנך אותו ובוודאי שלא באים לשנות אותו. אנחנו באים לתת לו כלים שישרתו אותו.

לדוגמה, יש לנו מערכת להערכת עובדים המכילה פורמטים של שאלונים. אנחנו מספקים ללקוח את האפשרות לתמוך בתוכן השאלון ובתהליך הרצוי לו והלקוח מחדיר את התוכן ואת התהליך המתאים לארגון שלו . בסופו של יום אנחנו נותנים ללקוחות את הפלטפורמה לבצע את תהליך הערכות העובדים כפי שהם מבינים מבלי להתערב בתהליך עצמו. אנחנו אומרים זאת כמעט לכל לקוח כבר בשלבי ההתקשרות הראשונים: 'אנחנו לא נלמד אותך איך לנהל משאבי אנוש – אנחנו נותנים לך את הפלטפורמה הטובה ביותר לצרכים הייחודיים, המגוונים והמשתנים שלך". כמובן שאנחנו מכירים את המתודולוגיה ומייעצים אבל לא קובעים סטנדרטים.

לקוחות ובפרט לקוחות ישראלים הם שונים. יש שונות בין ארגון לארגון וגם בתוך הארגונים ביכולת של אנשים ללמוד, להשתמש בידע ובצורך שלהם במשאבי אנוש. אנחנו מאפשרים לארגונים, לקבוצות וליחידים בארגון להתאים את המערכת לצרכים הייחודיים שלהם כדי לשמר את ההטרוגניות.

מה היתרון של שימוש במערכת כמו Blossom לניהול למידה והדרכה?

הכול נעשה ללא מגע יד אדם החל מהשלב הראשוני. עבודה עם המערכת מצמצמת תקלות וטעויות אנוש לכמעט אפס. המערכת משחררת את הארגון מהתלות באדם (בזיכרון האנושי, בתפקוד האנושי ו/או במוטיבציה של העובדים). המערכת מבטיחה ניהול תהליכים בצורה אוטומטית כך שלמעשה התהליכים מתנהלים מעצמם.

המעבר למערכת ניהול למידה והדרכה מפנה משאבים. הוא משאיר בידי העובדים זמן ואנרגיות להתרכז במהות, "איכות ההדרכה". כשעובדים מבלים פחות זמן בהזנת תכנים ובניהול אדמיניסטרציה הם יכולים להתפנות לניתוח תהליכים, ניתוח תוצאות וייעול המתודולוגיות.

אנחנו ערוכים לתת פתרונות לארגונים במבנים שונים העובדים על פי תרבויות ארגוניות שונות בתכלית. זה מצריך אותנו להיות אדפטיביים. אנחנו מתאימים את עצמנו לצרכים של הלקוח לא רק מבחינה מקצועית, בהיבט של אפיון ותכנון מערכות לפי צרכים ייחודיים אלא עוד מרמת המודל העסקי. לקוחות שמעוניינים יכולים לקנות את התוכנה ולהתקין אותה בשרת פנימי, שרת חיצוני או במודל היברידי, אחרים יכולים להשתמש בה במודל -SaaS, ניתן להזמין את כל המערכת או מודולים  בודדים. בנוסף, הלקוחות גם יכולים להתחיל ממודול אחד בסיסי ולאט לאט להטמיע מודולים נוספים. הכול נעשה לפי הקצב, הצרכים והיכולות של הלקוח.

המוטו שלנו הוא כזה – אנחנו נבצע את מרב ההתאמה כדי לענות על מקסימום צרכים של מקסימום לקוחות. זה נשמע מאוד פשוט והגיוני אבל הערכים הללו לא בהכרח משקפים את התפישה הרווחת של vendors בתחום של טכנולוגיית משאבי אנוש.

איזה מן תהליך או רצף של תהליכים עוברת חברה בהכנסת תהליך מחשוב?

יש ארגונים שלומדים מה הם רוצים, מה הם צריכים או בכלל אלו אפשרויות עומדות בפניהם רק כשהם מתחילים את התהליך. ישנם ארגונים שפונים אלינו כי הם צריכים פלטפורמה ללימוד מתוקשב  e-learning   או מחולל מבחנים ושאלונים ופתאום הם מבינים שהם יכולים לנהל את כל תהליכי הידע וההון האנושי במערכת ממוחשבת אחת. הם באים לתהליך במטרה למצוא פתרון נקודתי ומגלים שהם יכולים ליהנות מפתרון כוללני. בדרך כלל ארגונים מבינים את הפוטנציאל הגלום במערכת רק כשהם כבר בתוך התהליך.

תהליך מאוד חשוב שאני מזהה הוא זה של הגדרת מבנה ארגוני. כאשר אנחנו נכנסים לתהליך של למידה על הארגון אנחנו לעיתים קרובות מגלים שיש חוסר ודאות או חוסר בהירות לגבי המבנה הארגוני. הארגונים פתאום מגלים שהעץ שלהם לא מדויק, שאנשים עברו תפקידים, התקדמו, שהגדרות התפקידים והסמכויות לא מדויקות וכיו"ב. אנחנו מאפשרים ללקוחות לנהל את העץ הארגוני אצלנו במערכת ולא מחייבים סנכרון עם מערכת ארגונית אחרת.

תהליך חשוב נוסף שאני זיהיתי הוא תהליך של בניית אמון ביכולת של העובדים (וזה מחזיר אותי לנקודה שציינתי בתחילת הריאיון – שאנחנו מאפשרים לארגון להעצים את הפרט). לארגונים יש תת אמונה ביכולת של העובדים לבצע פעולות במערכת. חלק מההתנגדויות של מנהלים לעבור לתהליך מחשובי הוא שהעובדים והמנהלים לא יהיו מסוגלים לעבור את השינוי. רק כשהם מטמיעים את המערכת הם מגלים שהעובדים כן מסוגלים לעבוד עם מערכות מידע מתקדמות וביחוד במערכת כמו הפלטפורמה של בלוסום שהפשטות בתפעול שלה הוא למעשה היתרון שלה .

 פרטים נוספים על הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי במלון אינטרקונטיננטל בת"א ניתן, למצוא בעמוד ההרשמה באתר HRus.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה