כיצד מתמודדים עם עובד לא מרוצה?

כיצד מתמודדים עם עובד לא מרוצה?

נוכחותו של עמית לעבודה שהוא אומלל כרוני עלולה להשפיע לא רק על הביצועים והתפוקה שלו, אלא גם על שלכם. מה עושים?

שיתוף
סקר שביעות רצון עובדים

אתם לא חייבים להיות מומחים במשאבי אנוש כדי לדעת ששליליות היא דבר מדבק. לכולנו יש ימים רעים וזה בסדר. אבל מה עושים עם קולגה שבשבילו כל יום בעבודה הוא עונש? ג'ינה ביילי מ-PayScale מציעה לתפוס מרחק ולהשקיע באושר של עצמכם.

רוצים כלים חדשים לניהול ההון האנושי בארגונים שלכם? הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015 
הכנס יתקיים בתאריכים 25-26 במרץ. לפרטים והרשמים יש ללחוץ כאן! 

• הרחיקו את עצמכם. בואו נהיה כנים עם עצמנו – אף אחד אינו אוהב להימצא בחברת אדם אומלל. לכן כדאי לכם לשקול את האפשרות להתרחק מהאדם הזה. אם את/ה והוא/היא נתפסים כצמד, קרובים כמו חברים, או אם לעתים קרובות אתם נראים יחד במשרד, אנשים עלולים לקשר אתכם אם ההתנהגות השלילית. שמרו על מרחק לטובת השפיות שלכם. חשוב לשמר את התדמית שלכם ככוח חיובי במקום העבודה.

• דעו שאין לכם הרבה מה לעשות בעניין. גם לכם יש ימים רעים לפעמים, נכון? יש ימים שבהם אתם מגרדים את עצמכם מהמיטה כדי להגיע לעבודה, וכאשר אתם שם, אתם מצליחים להשיל את השליליות למשך שעות העבודה – לפחות עד כמה שחבריכם יכולים לראות. אז לעובד השלילי הזה יש בעיה. ברירת המחדל שלו היא שליליות. אולי זו הדרך שלו לזכות ברחמים או בתשומת לב. אולי הוא אינו מודע להשלכות הפוטנציאליות של מעשיו. לא משנה מה הסיבה, זוהי הדרך שלו, ולכם אין הרבה מה לעשות בעניין הזה. אם באופן כללי אדם עובר תקופה קשה, אפשר להציע עידוד ועזרה, אך לא כאשר מדובר באומללות כרונית.

• הוו דוגמה חיובית. מה שיכול להועיל הוא אם תשמשו כדוגמה טובה לחיוביות, בריאות רגשית ומקצועיות. צחקו עם הקולגות שלכם, מצאו סיבות להיות מלאי חיים. הדגימו שלהיות מאושר הרבה יותר קל מאשר להיות אומלל – לכל אחד. קחו בקלות בעיות וסוגיות ודברו על למה הן לא מערערות אתכם. יכול להיות שחברכם לעבודה יבחין שגישה זאת זוכה בתשומת לב חיובית רבה יותר ולתגמולים רבים יותר מהסביבה בהשוואה לאסטרטגיה שלו.

• לעולם אל תזדהו עם האומלל הכרוני. כמעט לכל אחד יש דבר או שניים שליליים לומר על הבוס שלו או שלה אם מופעל עליהם לחץ. באופן דומה אנו יכולים למצוא דברים שאפשר להתלונן עליהם בנוגע לחברים לעבודה, לתעשייה, לעבודה עצמה וכו'. טבעי לנסות להתחבר למישהו שמרגיש אומלל, אבל במקרה הזה יש להימנע מכך. אינכם רוצים שהדברים שאתם אומרים יגיעו אל הבוסים שלכם או לכל אחד אחר. לכן, לא משנה מה תעשו, אל תתלוננו באוזני האומלל הכרוני. סביר מאוד שהוא ייהנה להפיץ את השמועה שגם אתם אומללים.

• השקיעו מאמץ מודע בתרגול הרגלי אושר. קשה למנוע מגישותיו השליליות של מישהו אחר להשפיע עליכם. כדי להישאר על המסלול הקדישו בכל יום זמן לשהיה בחוץ. הקיפו את עצמכם באנשים שמחים. בצעו תרגול גופני באופן קבוע. תמכו ועודדו אנשים שאתם יכולים לעזור להם ותיהנו מהיתרונות שבהקלה על הרגשתם.

רוצים כלים חדשים לניהול ההון האנושי בארגונים שלכם? הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015 
הכנס יתקיים בתאריכים 25-26 במרץ. לפרטים והרשמים יש ללחוץ כאן! 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה