כיצד לשפר את הרושם הראשוני השלילי בארבע דרכים

כיצד לשפר את הרושם הראשוני השלילי בארבע דרכים

כולנו היינו שם. סיפרנו בדיחה גרועה, ניסינו להרשים את המנהל שלנו עם משימה שלא הצליחה, או שיבשנו פגישה עם לקוח בשל לחץ שהוביל לבלבול

שיתוף
ראיון עבודה רושם ראשוני

רושם ראשוני

תופעה פסיכולוגית הידועה בשם "שגיאת הייחוס הבסיסית" מסבירה כי בני האדם ממהרים "לשפוט" אנשים בשל התנהגותם. ייתכן ולאדם "הנשפט" היה יום רע או שאולי הוא לא הרגיש טוב באותו בוקר ולא היה מרוכז, אך אנשים נוטים לייחס התנהגויות שליליות עם אופי שלילי, לעתים בטעות.

הדרך לתקן רושם ראשוני רע, היא בעיקר באמצעות התנהגויות חיוביות מתקנות.

להלן 4 דרכים לשפר את הרושם הראשוני השלילי:

להפתיע אותם

הסיבה לכך שאנשים לא משנים את הרושם הראשוני שלהם בדרך כלל, היא כיוון שהמוח שלנו מותאם לחסכון באנרגיה; אם אין סיבה משכנעת להעריך משהו מחדש, אז לא נעשה זאת. לכן, אחת הדרכים לשנות את הרושם הראשוני של אנשים מאיתנו, היא לייצר סיבה להערכה מחודשת – ע"י גורם ההפתעה.

ייתכן העמיתים שלך בנו עליך רושם מסוים, לא מדויק שלך – לדוגמה, שאתה לא טיפוס מנהיגותי כיוון שאתה שקט ומופנם. הדרך לשנות זאת היא להפתיע אותם ולהתחיל לדבר ולהשתתף באופן אינטנסיבי בשיחות. לשם כך אתה צריך אסטרטגיה נועזת שתכפה עליהם להעריך מחדש את מה הם חשבו שהם ידעו עליך. אם יש לך מוניטין של שקט ומופנם, זה לא מספיק לדבר פעם אחת בפגישה. במקום זאת, תהיה האדם הראשון שמדבר בחדר. כך שכולם יופתעו ויאלצו להעריך אותך מחדש.

פיצוי יתר לאורך זמן

שינוי משמעותי בהתנהגות יכול לגרום לעמיתים לשים אליך לב, אבל רק אם אתה מקפיד לעשות זאת לאורך זמן. אם אתה משנה את ההתנהגות שלך רק פעם אחת, הם עשויים לחשוב שזו סטייה ארעית בהתנהגות בשל גורם חיצוני (אולי שתית יותר מדי קפה הבוקר, או שאתה נסער ממשהו). במקום זאת, הקפד על ההתנהגות החדשה שלך לאורך זמן, עד שתזהה כי התפישה לגביך השתנתה.

לדוגמה, אם נהגת לאחר לעבודה באופן קבוע והתפישה לגביך היא של מאחר כרוני, הקפד להגיע לעבודה מוקדם לאורך שבועות. כך יהיו ראיות לכך שהשתנית, והשינוי עקבי לאורך זמן רב.

התקרב אליהם

אם התחלת ברגל לא נכונה עם עמיתיך לעבודה, יתכן ואתה נמנע מבעיות ע"י התרחקות מהם. זוהי התנהגות לא חיובית והיא מזיקה לך. מה גם שהיא עשויה להחריף את התפישות לגביך. במקום זאת, הוצא את עצמך מחוץ לאזור הנוחות שלך ומצא דרכים להכיר אותם טוב יותר. אל תשתמש במילים, אלא בפעולות. הדרך הטובה ביותר לשנות תפישות של אנשים היא באמצעות ראיות התנהגותיות גוברות.

חכה שזה יעבור

לפעמים את הרושם הרע שעמיתים שלך קיבלו לגביך לא ניתן לשנות באמצעות פעולות מסוימות, אלא לחכות עד שזה יחלוף. לעתים אנו מכירים מישהו בעבודה ומקבלים לגביו רושם ראשוני מוטעה, והדרך היחידה להפריך את הרושם לגביו היא להכיר אותו לאורך זמן ולגלות שהוא אדם אחר ממה שחשבנו. לכן צריך סובלנות וזמן עד שהדברים יטמעו.

יריד משאבי אנוש 2022 - ריבוע

אין תגובות

השאר תגובה