שיתוף

מעסיקים לא תמיד מרגישים נוח להודות בכך שיש להם בעיה של שימור עובדים. החדשות הטובות הן שישנן טקטיקות ותוכניות שעובדות כדי לשמר את העובדים הטובים בארגון ורובן לא כרוכות בהעלאת שכר מאסיבית.

הודות לשיפורים בשוק העבודה, שימור העובדים הופך במהירות לסוגיית הכפתור החם אצל מעסיקים.

65% מהארגונים מדווחים על כך ששימור כישרונות מפתח הפך לאחרונה להיות החשש במרכזי. כל ע"י דוח שפורסם ב- WorldatWork בנושא "שמירה על כישרונות מפתח". החברה סקרה במחקר 526 אנשי מקצוע מהמעמד הבינוני-גבוה.
מה שאולי אף מטריד יותר הוא, כי רק 51% מהנשאלים היו בטוחים שארגונם יכול לשמור על כשרון מפתח אם שוק העבודה ימשיך להשתפר.

מדוע עובדים עוזבים?

אנשי מקצוע בארה"ב התבקשו לדרג את הסיבות לכך שעובדים מפסיקים לעבוד בחברה בסולם של 1-5 כאשר 1 מייצג "לא מסכים כלל" ו 5 המייצג "מסכים מאוד").

להלן הציונים בסקר לסיבות לכך שעובדים עוזבים את החברה:

כדי לקבל יותר שכר גבוה יותר במקום אחר (הציון הממוצע היה 3.13).

חוסר הזדמנויות קידום בחברה הנוכחית (2.87).

הרגשה שהשכר היה בלתי הוגן בהשוואה למקומות אחרים (2.74).

הרגשה שהשכר לא היה הוגן בהתאם לתרומתם בעבודה (2.65).

אי שביעות רצון מתחומי האחריות (2.65).

עומסי עבודה כבדים מדי (2.62).

אי שביעות רצון מהאיזון בין העבודה והבית (2.61).

קונפליקטים / בעיות עם המנהל (2.56).

חוסר הכשרה והזדמנויות התפתחותיות (2.49).

שימוש לא מתאים או לא ממצה ביכולותיהם (2.49).

מה מומלץ לעשות כדי לשמר את העובדים בחברה?

אנשי המקצוע נתבקשו גם לדרג את השיטות היעילות ביותר כדי לשמור על עובדים בארגון בסולם של 1 עד 5.

התקבלו מעל 10 טקטיקות ותוכניות שנמצאו כיעילות ופועלות בשימור העובדים:

לשלם עובדים מעל לשכר השוק (2.94).

לספק הזדמנויות תמריץ / בונוס נוספות (2.91).

להראות לעובדי מפתח שהם חיוניים לעסק (2.90).

ליצור הזדמנויות עבודה גמישות/עבודה מהבית (2.86).

ליצור תכניות קידום לאנשי מפתח (2.84).

לשוחח עם עובדי המפתח על ההזדמנויות העתידיות בארגון (2.82)ל

לספק בונוסים במזומן עבור שימור עובדי המפתח (2.81).

לספק עיצוב משרדים משמעותי ומעשיר עבור עובדי המפתח (2.77).

לספק לעובדי מפתח אופציות למניות (2.77).

ליצור חבילת תועלת נרחבת (2.75).

חלק מן השיטות החזקות ביותר לשימור עובדים:

מתן שכר לימוד והזדמנויות חינוכיות אחרות (2.56).

מעקב אחר שביעות רצון העובד מהשכר (2.60).

מתן מאמנים והכשרות לעובדי מפתח (2.66).

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה