כיצד לפתח עובדים בתקופות של צמצום

כיצד לפתח עובדים בתקופות של צמצום

כיצד להמשיך ולהשקיע בפיתוח עובדים גם בתקופה של צמצומים בחברה

שיתוף
פיתוח עובדים בעת צמצומים

פיתוח עובדים בעת צמצומים

כאשר הארגון בתקופה של צמצומים, אנשי משאבי אנוש מתמודדים עם אתגרים רבים, החל מהקפאת גיוס, דרך התמודדות עם חששות של עובדים שנשארים ועד לקושי בשמירה על המורל.

למרות שזה אולי נראה קשה בהתחלה, אפשר להמשיך לפתח את העובדים ולהציע תוכניות הכשרה גם כאשר החברה נמצאת בצמצומים. להלן מספר דרכים לכך:

היו שקופים לחלוטין

ככל שהחברה שלכם נמצאת בצמצומים, זה הכרחי שתמיד תישארו שקופים עם העובדים הנותרים לגבי מה שקורה. הסבירו ויידעו אותם בדיוק מה קורה ומה הצמצומים כוללים וכמובן כיצד זה ישפיע עליהם. ככל שהם ידעו יותר, כך הם יחששו פחות מהבלתי צפוי.

הבטיחו לעובדים שהם בעלי ערך עבורכם ובהתאם לכך, תמשיכו להשקיע בפיתוח שלהם כיוון שזה הדבר החשוב ביותר לחברה. הציעו לעובדים תמיכה וסיוע בכל עת שיצטרכו.

סך הכל, אינכם רוצים במצב בו העובדים ייכנסו לפאניקה ויעזבו את החברה בהמוניהם, ואתם כמובן לא רוצים שמוניטין המעסיק ייפגע כמעסיק טוב והוגן לעבוד עבורו, שכן זה רק יפגע בכל יוזמות הגיוס העתידיות.

יתר על כן, אם לא תהיו שקופים עם כל העובדים שלכם, לאותם עובדים שנשארו עם החברה לאחר הצמצומים יהיה קשה לבטוח בכם, בתוכניות שלכם, ובכוונות שלכם להמשיך להכשיר ולפתח אותם.

צרו תוכנית וחזון מלוכדים

עבדו באופן הדוק עם המנהלים וצוותי הניהול בארגון שלכם כדי לגבש תוכנית וחזון מלוכדים כיצד ייראה תהליך הצמצום שלכם ואילו סוגים של הכשרה או מדיניות יידרשו במהלך תקופת המעבר הזו.

לדוגמה, האם תצטרכו סוגי הכשרה חדשים לעובדים שנותרו לאחר צמצום תפקידים מסוימים? האם תרצו להציע תוכניות אימון טובות ונרחבות יותר כדי להגדיל את המכירות באמצעות צוות קטן יותר?

לא משנה מהו החזון או מהי התוכנית שלכם, ודאו כי הם מתקיימים בשיתוף עם כל צוות אשר מושפע מהצמצום בארגון שלכם, והיו בטוחים כי אתם שומרים על העובדים שלכם לאורך הדרך.

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים שהעובדים שלכם יישארו מחויבים ומעורבים, אל תצפו מהם באופן טבעי שיאמצו עבודה נוספת שהם לא רגילים לעשות בלי לשאול אותם, בלי ליידע אותם על כך, וללא סוג כלשהו של הדרכה והכשרה.

התייחסו לכל העובדים בכבוד

בתקופות של צמצום תוכלו לצפות כי העובדים שלכם יהיו מוטרדים, מבולבלים, וחוששים לגבי מקום עבודתם. העבודה שלהם היא פרנסתם, אחרי הכל. היו קשובים ואמפתיים ועזרו להם ככל שתוכלו ע"י הפנייתם למשאבים מועלים.
התייחסו אליהם בהבנה, כבוד והקשבה. האזינו לדאגותיהם בפגישות אישיות ובפרטיות, והקפידו תמיד לספק להם עדכונים לגבי המצב וצפי השינויים הבאים.

עודדו חדשנות ויצירה

אם החברה שלכם נמצאת בצמצומים, הסיכויים גבוהים כי צריך מנה חדשה של חדשנות ויצירה כדי להניע את החברה קדימה ולהצליח שוב. במקום להשאיר את העובדים בחושך בעוד שהמנהלים יעשו את הכל, אפשרו לעובדים להיות חלק בפתרון הדילמה של הארגון שלך.

עודדו חדשנות וחשיבה יצירתית להעלאת פתרונות למוצרים ושירותים חדשים וטובים יותר, שיאוששו את החברה ויאפשרו לה לעמוד על רגליה שוב ובהקדם. העובדים בהחלט יכולים וככל הנראה ירצו לקחת חלק בכך – אפשרו להם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה