כיצד לסייע לעובד שחזר מחופשת מחלה להתאקלם מחדש

כיצד לסייע לעובד שחזר מחופשת מחלה להתאקלם מחדש

עובדים נעדרים מהעבודה ממגוון סיבות, החל מהתמודדות עם אבחון מחלה קשה או כדי לטפל בילד חולה

שיתוף
חזרה מחופשת מחלה

חזרה מחופשת מחלה

בסקר שהתבצע בארה"ב נמצא, כי 13% מהעובדים בארה"ב דיווחו על חופשת מחלה במסגרת חוק "חופשת משפחה ומחלה" ב -12 החודשים האחרונים.

כאשר העובד חוזר למשרד, יש לעמיתיו ולמנהליו עתים קרובות תחושה של הקלה, הן משום שהוא יוכל לסייע כעת לאלו שהחליפו אותו ולקחו על עצמם עבודה קשה והן מכיוון שהעובדים האחרים יוכלו לשוב לעבודתם שלהם בתפוקה מלאה. עם זאת, מנהיגים לפעמים שוכחים, כי ישנם צעדים רבים שצריכים להתרחש לפני שהעובדים ששבו מחופשת מחלה יכולים לחזור ליכולת מלאה.

להלן כמה פעולות ספציפיות שיסייעו להבטיח מעבר חלק לעובד שלך שחזר:

היו איתו בקשר במהלך חופשת המחלה

בשבוע טיפוסי, מנהלים נפגשים עם הצוותים שלהם כל הזמן ו"על הדרך" ומעדכנים אותם במתרחש בחברה. באופן דומה, חשוב להיות בקשר שבועי ולבדוק מעת לעת מה שלומו של חבר הצוות שלך שנמצא בחופשת מחלה. צור לוח זמנים אישי המתאים לך ולחבר הצוות. כמובן, אם העובד נמצא בעיצומה של תקופה כאוטית, עדכוני המשרד לא יהיו אצלו בעדיפות, אולם תוכלו לעדכן אותו כאשר המצב יתייצב. נקודת התחלה טובה היא לבדוק אותו על בסיס דו חודשי, זה כמובן תלוי באורך החופשה. שמירה על תקשורת מדי פעם מדי פעם תעזור לחבר הצוות שלך להרגיש מוערך ומעורב כאשר הוא מחוץ למשרד, וזה יספק לו את הביטחון והתמיכה שלכם.

תוכלו לברר עם העובד מה היא שיטת התקשורת המתאימה לו ביותר. אם זה הודעות דוא"ל מהירות, שיחות טלפון, או אולי שיחות ווידאו.

בקרו את העובד במהלך חופשת המחלה

אם העובד או בן משפחתו מאושפזים חלילה, מובן שאין ספק שעליך כמנהל לבקרו בבית החולים. אם מדובר באשפוז ארוך רצוי לבקרו יותר מפעם אחת. הביקור צריך להיות קצר ותמציתי אך אוהד ומחבק. על העובד להרגיש בטחון שמקום עבודתו נשמר גם כאשר הוא לא בנמצא. כאשר העובד נמצא בחופשת מחלה ארוכה בביתו, מן הראוי לבקר אותו שם – אך במקרה זה חשוב לתאם מראש ולהבין האם יהיה לו נוח שיגיעו מהעבודה לבקר. כך או כך, מומלץ שהמנהל של העובד יגיע יחד עם קבוצה של חברי צוות ולא לבד, כדי לספק לעובד תחושה נעימה שכולם זוכרים אותו חושבים עליו ומגבים את עבודתו כאשר הוא אינו בנמצא. מיותר לציין כי מתנה מפנקת היא חלק מהעניין.

הציעו מחווה משמחת

במידה וכבר ביקרתם את העובד במהלך חופשת המחלה או במקרה גרוע יותר בו אין אפשרות לבקרו (לדוגמה בשל מחלה מדבקת), תוכלו להכין ולשלוח לו מתנה או מחווה מרגשת. זה יכול להיות סרטון ווידאו משעשע ונחמד בו כל העובדים משתתפים ומאחלים לו איחולי החלמה מהירה, מציגים בפניו מה קורה במשרד ומעדכנים אותו בעדכונים השוטפים. הצעה נוספת היא לשלוח לו מתנה עם שליח ולצרף ברכה כתובה מכלל העובדים.

תהליך החזרה לעבודה

תהליך החזרה לעבודה צריך להיות הדרגתי ומרגיע, בדומה לקליטה של עובד חדש בחברה. חשוב לזכור כי העובד היה מנותק מהעבודה למשך תקופה ארוכה, והמחלה שלו וודאי החלישה אותו והוא לא יוכל לשוב לעבודה בפול טיים. מומלץ שהחזרה תהיה הדרגתית ככל האפשר. שעה שעתיים של עבודה קלה ביום הראשון, ובשבוע הראשון עבודה במשרה חלקית עד שירגיש שהוא מסוגל לשוב למשרה מלאה. חשוב לקבל את העובד בברכות ולבצע איתו שיחות עדכון לגבי מה שהתרחש בזמן שלא היה במשרד. שיחה עם המנהל בחדרו ודאגה לשלומו, תהיה בגדר מחווה מרגשת ונעימה עבור העובד.

כצעד ראשון, שקלו ליצור נקודות מגע משמעותיות שיוצרות חוויה מסבירת פנים. לדוגמה, תוכל לפגוש את העובד ליד הדלת כאשר הוא יגיע למשרד, או להכין על השולחן זר פרחים או שוקולד עבורו וברכות לשובו.

חשבו על נקודות מגע חיוביות נוספות ליום הראשון – לדוגמה, תוכלו להזמין ארוחת צהריים למשרד ושכל הצוות יאכלו יחד. חשוב מאוד לסיים את היום הראשון מוקדם, כך שהעובד שלך יוכל להתאקלם בקלות לחזרתו לעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה