שיתוף

כמנהיג, אחד התפקידים שלכם הוא למצוא את גורמי ההנעה של העובדים שלך ולהניע אותם בעבודה.

על מנת להצליח בכך, עליך להיות מאמן מוטיבציה עבורם ולדעת כיצד לעשות זאת היטב.

מפגשי אימון למוטיבציה הם גישה רבת עוצמה, ממוקדת באדם, מכובדת, ומכוונת המסייעת לאנשים להשתנות. שינוי זה תורם לפיתוח וחיזוק המוטיבציה הפנימית והביטחון העצמי. האימון להנעת חברי הצוות שלך הוא אחד מתחומי האחריות הגדולים ביותר שלך כמנהיג ומנהל.

כיצד להיות מאמן מוטיבציה איכותי?

מאמן מוטיבציה מקשיב עם אמפתיה רבה למאומן שלו, ומנסה להיכנס לנעליו. הוא עושה כל שביכולתו כדי להבין את כיוון המחשבה של האדם שמולו. באמצעות תקשורת איכותית, הניסיון להקשיב ולהזדהות עם מה שמניע את העובד שלו הופך להיות פשוט בהרבה. לאחר הפגישה, יש להמשיך עם קו המחשבה בראש, ולגלגל את הרעיון.

לדוגמה, אם העובד שלך שיתף אותך בכך כי הוא מאוד רוצה להתקדם לתפקיד בכיר, תוכל להבין מדבריו כי גורם הנעה מרכזי שלו הוא נושא הקידום.

כמאמן מוטיבציה, המטרה שלך היא להעצים את המשתתפים שלך ולעודד אופטימיות ותקווה, על ידי עבודה שתפתח את תחושת האמון שלהם ואת היכולת לשנות (היעילות העצמית שלהם). באמצעות האימון תוכל גם לעזור להם לראות כיצד השינוי ישתקף בתוצאות הרצויות שלהם. המוקד של מושב המוטיבציה הוא שינוי.

מפגשי אימון מוטיבציה הם תרגיל משותף ולא שיח

אתה והמשתתף בהפעלה שלך עובדים יחד, במשותף ובשיתוף פעולה בהיבטים של סריקת החיים של המשתתף שלך, השאיפות שלו, המטרות, נקודות החוזק והקשיים. תצטרך לגלות מהם החלומות שלהם, האכזבות שלהם, ומהו החזון שלהם לשינוי. אם השיחה שלכם מתחילה להיות לא שיתופית, תצטרך לשנות את סוג התקשורת ולהגדיר מחדש את מסלול היחסים האמפתיים ושיתוף הפעולה. השיחה צריכה להיות יותר כמו ריקוד ולא מאבק, ואתה לא צריך לנסות להתקדם לפני הקצב של המשתתף. אם אתה מעריך יתר על המידה את החשיבות שהמשתתף מציב בשינוי, או את ביטחונו ונכונותו לגבי השינוי, זה עשוי להפחית את תחושת השליטה והאוטונומיה של המשתתף, ועלולה להתעורר התנגדות.

המוטיבציה הטובה ביותר של האימון היא מבפנים החוצה

אימון למוטיבציה צריך לעבוד מבפנים החוצה; אתה מנסה לצייר דברים מתוך המשתתף, ולא לשים דברים במוחו. דברים שמעוררים המשתתפים עשויים לכלול חששות לגבי המצב הנוכחי, סיבות לשינוי, רעיונות ודרכים לשינוי – כולל מחשבות על מחסומים ומכשולים שהם עשויים להיתקל בהם או שעוברים סביבם. סביר יותר שיבוצע שינוי כאשר תגבה אותם שזה אפשרי ותראה להם איך.

אמפתיה ואהדה

מפגשי מוטיבציה נועדו להיות רחומים ואמפתיים. עליהם להיות מאשרים, ולקבל את הערך המוחלט של המשתתף ואת האוטונומיה שלו והחופש שלו לבחור. הגישה תלויה בחופש עבור המשתתף; המאמן אף פעם לא שוכח שהמשתתף הוא מקבל ההחלטות הפעיל, בוחן אפשרויות ומחליט מה הוא רוצה לעשות כדי לקדם את עצמו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה