כיצד לגייס נכון עובדים לעבודה מרחוק

כיצד לגייס נכון עובדים לעבודה מרחוק

מצבים נפוצים בהם אנשי הגיוס נתקלים בעת בדיקת מועמדים לעבודה מרחוק

שיתוף
עובדים מרחוק

עובדים מרחוק

עבודה מרחוק היא מודל שנמצא במגמת עלייה עם יותר ויותר מעסיקים אשר מאמצים אותו כדרך נוחה ומעשית לענות על הדרישות המשתנות של העובדים כיום.

ארגונים רבים משתמשים במודל זה כדרך להתמודד עם הצורך בכוח עבודה נייד יותר ויותר. חברות ברחבי העולם מתחילים להבין את היתרונות של צוותים מרוחקים, כולל פרודוקטיביות טובה יותר, מוטיבציה משופרת ודרך להקטין תחלופת עובדים, בנוסף גם גישה למאגר כישרונות בלתי מוגבל ברחבי העולם. עם זאת, אין זה אומר שעבודה מרחוק לא כרוכה באתגרים.

עסקים מסוימים עשויים למצוא כי עבודה מרחוק מפחיתה שיתוף פעולה וחדשנות וחברות עשויות להיאבק כדי למצוא עובדים אמינים שיכולים לתרום תרומה משמעותית לארגון שלהם. אלו הן רק כמה בעיות העומדות בפני עסקים שלא לדבר על בדיקות נוספות שצוותי משאבי אנוש צריכים לבצע כדי לאמת את ההתאמה של המועמדים.

כשמדובר במודל עבודה מרחוק כדרך שבה העובדים חדשים גויסו, הנוהל צריך להיות שונה וייעודי לכך.

להלן כמה מלכודות נפוצות בעת גיוס עובדים מרוחקים:

החלטות גיוס שגויות

מגייסים צריכים לנקוט באותה גישה, אם לא זהירה יותר, כאשר הם בוחנים מועמדים לעבודה מרחוק. חשוב שהחלטות הגיוס ייעשו מהסיבות הנכונות. לעתים קרובות נראה במהלך הראיון עם מועמד שהוא יותר מתעניין בהזדמנות לעבוד מהבית, מאשר בסוג העבודה שהוא יעשה. הוא פחות מתעניין בחברה, בצוות ובהנהלה וזו בעיה. העובד מרחוק חייב להרגיש שהוא חלק מהצוות ומהחברה ופועל למען מטרותיה, גם אם הוא לא יושב פיזית במשרד.

אם ההחלטה לגייס מועמד היא רק השאיפה שלו לעבוד מרחוק, הוא כנראה לא האדם הנכון לתפקיד.

מגייסים רבים נופלים למלכודת הזו ויכולים בסופו של דבר לגייס מועמד מהסיבות הלא נכונות. מועמדים מרחוק צריכים להתמנות לתפקידים באותו אופן כמו מועמד שיגיע למשרד. דרך טובה לוודא שאתה בוחר את המועמד על סמך הכישורים שלו, הניסיון, והידע היא להשתמש בטכניקות שונות כגון ראיונות מיומנות בווידאו שיספקו לך תובנות לגבי כל אלו.

גישה זו תאפשר לך באמת לראות אם המועמד הוא הנכון עבור החברה ואם הוא יביא איתו את הכישורים הדרושים כדי להצליח בעבודה. בעת כתיבת תיאור עבודה או פרסומת, יש לשקול בזהירות את הניסוח של המסמך. יש לקבוע בבירור את היתרונות של התפקיד, תרבות החברה ומידע על הצוות, באילו כלים, משאבים וציוד הצוות ישתמש, כך שמחפש העבודה יתאים רק אם יש לו מיומנויות מסוימות מתאימות לתפקיד.

אי ביצוע מדיניות של עובדים מרוחקים

מדיניות עבודה מרחוק ברורה ותמציתית צריכה להיות מנוסחת ומעודכנת. המדיניות צריכה לתאר בבירור את הציפיות שיש לכם מהעובדים המרוחקים כמו גם מהעובדים במשרד, ומהם התחייבויותיהם על פי חוזה העבודה שלהם. חובה לבקש מהעובדים מרוחקים לחתום על הסכם עבודה מסודר. הבנת הגבולות של מה העובד ומה המעסיק יקבל ומה לא במסגרת התפקיד, היא קריטית.

חוסר תקשורת

עובדים מרוחקים חייבים להיות בעלי מוטיבציה והתלהבות לספק תרומה חשובה לכוח העבודה. העובדים צריכים לקבל את הלך הרוח הנכון, לעבוד ביעילות וללא פיקוח כאשר הם לא במשרד. העובדים מרחוק צריכים להפגין מיומנויות תקשורת גבוהות מאוד שכן הם לא יהיו במשרד כדי לפקח עליהם. הם יצטרכו לשדר למעסיק וליתר חברי הצוות את התקדמותם בפרויקטים ובמשימות ולבקש סיוע בכל עת שיצטרכו.

בדקו היטב את מדיניות העבודה מרחוק שלכם וודאו שלצוות המרוחק יש את הכלים והמשאבים הדרושים להם כדי להתחבר ולתקשר עם המעסיק שלהם. באחריות צוות משאבי אנוש לוודא שלעבודה מרחוק אין השפעה שלילית על הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה