שיתוף

שמי דורי אלקלעי ואתם הלקוחות שלי האנשים הכי לקוחות כאן. הגעתי למסקנה שאחרי 20 ומשהו שנות עשייה צברתי מספיק ניסיון בחיים המקצועיים והאישיים שלי כדי לחלוק אותם אתכם, כך פתח דורי אלקלעי את הרצאתו בכנס חשיפת מרצים של HRus.

הרצאתו של דורי אלקלעי, 'איש כביש', היא הרצאה הומוריסטית המסבירה בצורה הומוריסטית על כבישים ועל חוויותיו של מהנדס כבישים.

"כולנו בסופו של דבר נוסעים במסלולי הכבישים והחיים", אומר אלקלעי. "כשהייתי בן 18 החלטתי לעזוב את הבית וללכת ללמוד הנדסה אזרחית במסגרת עתודה אקדמית.

"[ואכן] הלכתי ללמוד הנדסה ובחרתי במסלול של כבישים ובניינים כי משהו בזה הרשים אותי. [המשמעות היא ש]יכולתי לקחת את תכונות החומר ולהסב אותו עבורנו ולרווחתנו.

"[באותם ימים] לכל החברים שלי היתה בת זוג ולי, היתה מחברת [עם] דיפרנציאלים ואינטגרליים. סיימתי את לימודים ונורא רציתי להתחיל לעבוד במקצוע.

"אבל היתה לי בעיה ולא היה לי אגו.

"אני גדלתי והאגו לא.

"אחרי הלימודים הלכתי לצבא. חשבתי ששם כולם שווים [שכן] כולם על מדים. אבל שם נתקלתי בבעיה הכי גדולה: אל"מ. אתם יודעים מה זה אל"מ? [פונה לקהל]. "ראשי התיבות של אל"מ הם: אגו ללא מעצורים".

[…].

"אז מה זה בעצם הנדסת כבישים. כמו כל דבר בצבא גם הנדסת כבישים מתחלקת לשלושה חלקים:

"החלק הראשון הוא: הנדסת גיאומטריה.

"מה זה הנדסת גיאומטריה? אם אני רוצה לסלול כביש מנקודה אחת עד לנקודה מאוד מרוחקת, [אני צריך לקלחת בחשבון] סיבובים בהתאם לתקן, בדרך יש עליות וירידות בהתאם לטופוגרפיה, ובדרך יש גם מכשולים כמו למשל עמודי מתח גבוה, מועצות מקומיות שרוצות להקים איזורי תעשייה עתידיים, אנשים פרטיים שהכביש אמור לעבור בחצר הפרטית שלהם וכו.

"מה עושים כשהכביש אמור לעבור בחצר פרטית של מישהו? הולכים למשרד התחבורה והוא מחליט מי יפוצה ובכמה, בעקבות המעבר בשטחו הפרטי.

"החלק שני של הנדסת כבישים נקרא הנדסת תנועה: שם [בתחום זה] יושבים מהנדסים שמחליטים כמה נתיבים צריכים להיות בכביש, ואם יש להציב רמזור, או לבנות מחלף וכו.

"בתחום זה מתכננים את כל מה שצריך לעשות כדי שלנוסעים יהיה הכי קל וטוב ויוכלו לנהוג בצורה בטיחותית ועל פי החוק. אתם יודעים מה החוק הכי רלוונטי במקרים מסויימים?  [מציג לקהל מקרה של שתי מכוניות שמגיעות זו מול זו ורוצות לפנות].

"החוק התנועתי הרלוונטי במקרה זה הוא חוק האדיבות.

"אבל אני לא עוסק בשני התחומים האלה. במה אני עוסק? בחלק השלישי שהוא 'תכן מבנה מסעה'.

"מסעה זה כל דבר שנוסעים עליו. תחום תכן מבנה מסעה עוסק בפגמים שיש בכבישים ושעלולים לגרום נזקים, [איתורם ותיקונם].

"הטכנולוגיה מתפתחת ואיתה גוברת היכולת להגיע מהר יותר ויותר ליעד. ולמרות הכול אנשים נמצאים היום זמן רוב בכבישים".

להזמנת ההרצאה המלאה יש לפנות אל דורי אלקלעי בטלפון , 054-590-9996, או בדואר אלקטרוני בכתובת:

Dori@duhifat-eng.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה