טרנדים נוספים בעיצוב משרדים לשנת 2018

טרנדים נוספים בעיצוב משרדים לשנת 2018

מגמות עיצוב משרדים שיהפכו את מקום העבודה שלכם למדהים

שיתוף
עיצוב משרדים

עיצוב משרדים

תכנון עיצוב משרדים בשנת 2018 מצריך הרבה יותר מאשר רק חשיבה תפקודית המתמקדת במקום העבודה.

היכן השולחנות יוצבו ואיך יראה אזור הקבלה הם רק חלק קטן בתכנון המשרדים השלם. בימינו, עיצוב חלל העבודה המודרני עוסק ביצירת מרחב מזמין המוביל לצמיחה, מייעל את ביצועי העובדים ומסב להם אושר.

חשוב לזכור כי לסביבה הפיזית יש השפעה עצומה על המורל של העובדים, על היעילות, והרווחה נפשית. העיצוב המשרדי צריך לשקף את זה תוך שמירה על ערכי הליבה של הארגון.

להלן 4 מגמות עיצוב משרדים שחשוב לקחת בחשבון בשנה הקרובה:

תחנות עבודה פרטיות

לתחנות עבודה פרטיות אין שום קשר עם תאים סגורים ומחניקים או דלתות זכוכית. סביבת עבודה אלסטית משלבת פרישות גמישות וכן גמישות בעיצוב המשרדי, עם זאת, ארגונים מסוימים כוללים גם מקומות עבודה פרטיים סגורים חלקית בתוך המשרד. עבור עובדים או פרויקטים המצריכים יותר ריכוז ושקט, תחנות עבודה פרטיות יכולות להשתלב נהדר בנוסף לריהוט המשרדי שלכם. לא רק שהן מספקות לעובדים שטח פרטי לעבודה אישית, אלא גם מוסיפות תחושה של גמישות בתוך סביבת העבודה.

זהו גם חלק מתפישת העבודה הכוללת תכנון של פרישת סביבת העבודה כדי לשקף פעילויות מפתח המהוות חלק מהעסק שלכם. תחנות פרטיות פועלות בצורה הטובה ביותר עבור פונקציות עבודה שהן יצירתיות, מצריכות תשומת לב בלתי מוגבלת או דורשות עבודה אישית ממוקדת יותר.

הוספת ירוק

קירות חיים מצמחים הולכים נהדר בסביבה המשרדית כיום ויש להן סגולות בריאותיות ואיכות חיים.

ללכת "ירוק" היא אחת המגמות הבולטות ביותר בעיצוב המשרדים במהלך השנים האחרונות. מלבד היותו ידידותי לסביבה, שילוב ביופילי המשלב אלמנטים של צמחים, פרחים ועצים בעיצוב המשרד מספק סביבת עבודה המהווה השראה לעובדים. אלמנטים "ירוקים" בעיצוב משרדי ידועים בכך שהם מקדמים בריאות, אושר, יצירתיות ורווחה, תוך הוספת הגיוון האסתטי הטבעי. קירות חיים או גנים תלויים הם דרך אחת לסדר את אזור הקבלה או חדר הישיבות, בעוד שהעציצים ברחבי המשרד תמיד מוסיפים שינוי מבורך למסכי המחשב הנייד.

ייתכן שתרצו גם להציג דרכים ידידותיות לסביבה למחזור במשרד, לעזור לסביבה הטבעית, כמו גם לטפח תחושה של אחריות בקרב העובדים.

מתחמים קבוצתיים חדשניים

מתחמים קבוצתיים חדשניים הם אזורי ישיבה קבוצתיים מלבד חדרי ישיבות, שבהם העובדים יכולים לבצע סיעור מוחות על רעיונות וחדשנות.

בנוסף למרחבים גמישים וניתנים להתאמה, בין מגמות העיצוב הבולטות לשנת 2018 ישנה מגמת אזורי סיעור מוחות משותפים כדי ליצור חילופי רעיונות יצירתיים ועבודת צוות שוטפת. גישה חדשנית זו יכולה להיות "Breakout" (עסקים + פנאי) באזורים עם פעילויות פנאי כגון: שולחן סנוקר או פינג פונג, אזור נוח להפסקת קפה עם ספות, כורסאות וקירות צבעוניים המעוררים תחושה של עבודה בעבודה, אך בו בזמן, מרחק מהעבודה הסטנדרטית. תחנות "מעבר" אלו מעודדות זרימת רעיונות חופשיים ואינטראקציות חברתיות עם עמיתים המובילים לסביבה חיובית יותר.

צבעים וטקסטורות

משרד מודרני איכותי מתרחק מהאזור "האפור" ומשלב צבע ומרקמים מגוונים עם רהיטים משולבים חומרים כגון ציפוי עץ.

זה קל להיסחף עם צבע המותג בעת תכנון עיצוב המשרד, אבל חשוב להימנע מלהיצמד רק לצבעי הלוגו. חשוב לוותר על גוון אחד בלבד ולהציג צבעים מאוזנים המייצגים את ערכי הליבה השונים של הארגון. חיפוש מהיר על הפסיכולוגיה של הצבע תעזור לכם לזהות את הצבעים העיקריים שתרצו לכלול בסביבה המשרדית בהתאם לרגשות שאתם רוצים לטפח במשרד שלכם. לדוגמה, צהוב מעורר שמחה ופוזיטיביות, בעוד שהאפור הוא "צבע הקונפורמיזם".

באופן דומה, נסו לשחק עם טקסטורות כדי לשקף את אישיות העבודה שלכם. ברוב המשרדים בדרך כלל יש שילוב של קירות וחלונות זכוכית (או דלתות). את זה אפשר לערבב עם הצגת טקסטורות טבעיות כגון קירות לבנים חשופים או ציפוי עץ כלשהו. מרקמים יכולים להגביר את החוויה החושית ולהציג היבט שמח ונוח לסביבת העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה