חשיבות ביצוע הערכות עצמיות ע"י עובדים

חשיבות ביצוע הערכות עצמיות ע"י עובדים

המרכיבים החשובים בביצוע הערכות עצמיות של עובדים

שיתוף
שיחה קשה

שיחה קשה עם עובד

ההיבט המעניין של הערכה עצמית הוא, שלמרות שזה נועד להיות פשוט: השתקפות ישירה שלנו על הביצועים, זה יכול להיות מעוות ככל שאנחנו מנסים לשלב ולהציג את מה שאנחנו חושבים שתהיה תשובה מקובלת על הקהל שלנו.

כיצד המגדר משפיע על ההערכות העצמיות של העובדים?

הנתונים הסטטיסטיים מראים בעקביות כי גברים פונים להצעת עבודה גם אם הם רק מתאימים ב- 60% לדרישות התפקיד, בעוד נשים נוטות יותר לפנות למשרה רק כשהן מתאימות ב 100% לכישורים הנדרשים. בין אם זה נובע מכך שגברים נוטים להיות בטוחים יותר ביכולות שלהם או לכך שנשים עשויות להיות יעילות יותר במאמצי חיפוש העבודה שלהן, זה עדיין יכול לגרום ליותר גברים להתראיין ולקבל שכר במקומות עבודה.

זה ממשיך בנושא קידום בעבודה, שם גברים מקודמים לרוב על בסיס פוטנציאל, בעוד שנשים מקודמות על סמך ביצועים – וזה בדרך כלל קשור לדרך בה אנו מעריכים את עצמנו.

בעת כתיבת הערכות ביצועים עצמיים ע"י עובדים, אנשים רוצים (וגם צריכים) להדגיש את ההישגים שלהם, אבל זה לא תמיד כל כך פשוט. ההשלכות החברתיות עלולות להשפיע על האופן שבו עובדים חשים נוח להציג את ההישגים הגדולים ביותר שלהם. נשים רבות, למשל, כבר מתהלכות בחבל דק של ניסיון להיראות מסוגלות אבל לא משתלטות; שאפתניות אבל לא שוחקות, וזה יכול להשפיע על הדרך בה הן תתארנה את הביצועים שלהן.

הנטייה להמעיט בהישגים אינה רק סוגיה מגדרית. בכמה תרבויות מסוימות הצניעות מוערכת, והעובדים נוטים לתת לעצמם דירוג נמוך יותר כדי להישאר צנועים או להדגיש את תרומתם האישית. ההישגים של מופנמים יכולים אף הם לזכות להתעלמות, בהשוואה לעמיתיהם שלהם השופעים יותר הערכה עצמית.

באופן אידאלי, העובדים לא צריכים לדאוג באיזו מידה "להתרברב" כאשר הם מבצעים את הערכות העצמיות שלהם, כיוון שההישגים שלהם ידברו בעד עצמם, והמנהלים יודעים לרוב מה העובדים עשו בפועל. אך כאשר המנהלים עסוקים, מוצפים בפגישות ומשימות, לא תמיד הם יכולים בדיוק להבחין בכך ולכן חשוב שהעובדים לא יפספסו.

תוכנה לניהול ביצועים היא תשובה טובה לבעיית ההטיות בהערכה העצמית של העובדים. הערכות ביצועים תקופתיים מספקים למנהלים הזדמנות מצוינת לבחון את ההתקדמות של העובדים השונים בהתאם למטרות שלהם ובהתאם לתמונה הגדולה יותר של מסלול הקריירה שלהם.

הערכות עצמיות הן היבט חשוב של ניהול ביצועים. הן מספקות תובנות מפתח למנהל, ועבור העובד – חוות דעת עצמית מסייעת לתפישת ההגינות. מחקרים מראים כי להשתתפות פעילה בהערכות יש השפעה גדולה על הגינות ועל המוטיבציה בעבודה. באופן מפתיע, זה שהעובדים משתתפים בהערכות ע"י ביצוע ההערכות העצמיות שלהם מספק תוצאה טובה יותר מהערכות עצמן.

הערכה עצמית של העובד היא הזדמנות לוודא שאתה יודע מה הצוות שלך חושב על עצמו ועל ביצועיו וכיצד הוא מרגיש בעבודה. אולם אם מסיבה כלשהי, העובדים נרתעים מלספק את הקולות שלהם, זה עלול להיות קשה למנהל להבחין בין אי רצון להתרברב ובין חוסר הישג.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה