ח"כ פרץ וכבל שולפים ציפורניים: "עיני פחדן, דיקטטור והיסטרי"

ח"כ פרץ וכבל שולפים ציפורניים: "עיני פחדן, דיקטטור והיסטרי"

ההכפשות הגיעו על רקע השהיית מועמדותם לראשות ההסתדרות. בוועדה מגיבים בזעם: "ההאשמות כלפיו - לשון הרע"

שיתוף

החלטת ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות לדחות את מועמדותם של חברי הכנסת עמיר פרץ ואיתן כבל לראשות ההסתדרות, בשל מה שהוגדר כ"חשד לפלילים", הרתיחה את השניים שיצאו בהאשמות קשות כלפי היו"ר המכהן עופר עיני. אותם חשדות לפלילים לכאורה, משמעם זיופים בחתימות התמיכה שהגיש כל אחד מהמועמדים.

סוד גלוי הוא שהן פרץ והן כבל יריבים פוליטיים מרים, ועד כה היה חסר רק הגפרור שיצית את מסדרונות הוועד הפועל גם אם בשלט רחוק מתוך משרדי הכנסת.

"היסטרי, פחדן ודיקטטור", לצד "כנראה שיש לו ממה לפחד" היו רק חלק מה"פנינים" ששוגרו כלפי עיני. הבחירות להסתדרות אמורות להתקיים ב-22 במאי, ונכון לעכשיו כלל לא ברור מי יתמודד מולו, אם בכלל. כך או אחרת, כבל ופרץ זומנו לבירור בנושא ביום ראשון הבא. דובר ועדת הבחירות בתגובה: "הניסיון לקשור את פעילות הוועדה לעיני הוא חמור וגובל בלשון הרע".

בוועדת הבחירות ציינו כי הוצגו בפניהם נתונים המעלים חשד, לפיו כשליש מהחתימות של תומכי השניים מזויפות. מבדיקת רשימת החותמים של כבל עלה כי כ-500 איש טענו שכלל לא חתמו. יתרה מזו, 1,257 איש ששמותיהם הוגשו כלל אינם בעלי זכות בחירה. בנוסף, בהצלבת השמות ברשימות של פרץ וכבל נמצא שישנן חתימות כפולות ושמותיהם של אחרים מופיעים יותר מפעמיים או שלוש.

 

"פחדנות לשמה"

מנגד טוען כבל, כי חברי הסתדרות פחדו לחתום עבורו וזאת לאחר שקיבלו איומים טלפוניים. ""זה מטורף. נאמר להם שהשמות יגיעו לעופר עיני. מי שישמע את השיחות שלי עם האנשים, לא יאמין שזה אמיתי. אנשים התחננו שנוריד את השמות שלהם מהרשימות. יש 24 איש שביקשו לבטל את השמות שלהם אחרי שקיבלו שיחת טלפון מההסתדרות. המקום שבו צריך להיות החופש הכי גדול הפך למקום הכי מדוכא. זה חלחל לכל מקומות העבודה. אנשים מתחבאים. יש פחד נורא בהסתדרות. אנשים מבועתים מעופר עיני. תפישת העולם שלו בנויה רק מפחד. מתברר שהגיבור הגדול הזה הוא פחדן קטן. הוא אומר מאחורי הקלעים שאין לו בעיה שאני אתמודד – אבל כל מה שהוא צריך לעשות זה לוותר על תקופת ההכשרה. אני לא נכנס לשאלות המשפטיות של מי צודק או לא. הוא גורם לכך שהביורוקרטיה תהרוס את הדמוקרטיה. עופר עיני איבד כיוון. הוא פועל בהיסטריה".

כבל הוסיף ואמר, "פתאום נחשפת בפניי תמונה מדהימה. יש כאן מעשים קשים וחמורים. אני לא מדבר אפילו על כל ההתנהלות, שנוצרו כללים וחוקים שלא מאפשרים לאף אחד להתמודד מול עופר עיני. הדיקטטורות הכי גרועות יכולות ללמוד ממנו. זו פחדנות לשמה. האיש הזה מת מפחד. לכנסת צריך מאה חתימות בלבד, פה הוא מבקש אלפים. אני לא משווה אותו לפוטין. הוא ליגה בפני עצמה. בסוף זה יקרוס, זה רק עניין של זמן. גם לציבור יימאס. האנשים יעמדו על הרגליים. מתברר שזה כבר הרבה מעבר לעניין של בחירות. הוא לא יכול להמשיך שם".

עו"ד איל אלון, בא כוחו של ח"כ עמיר פרץ בקרב המשפטי מול עיני, ציין ש"כבר מהרגע הראשון התרענו וחזרנו והתרענו כי איננו מתנגדים ואף תומכים בבדיקת רשימת התומכים, אך טענו כי הדרך שבה בחרה ועדת הבחירות של ההסתדרות לבצע את הבדיקה פוגענית, חודרנית ומדיפה ריח של התערבות פוליטית של ועדה מקצועית, האמורה להיות אובייקטיבית". לתפישתו, "בחירות חופשיות הן סם החיים של כל ארגון הרוצה להתקיים ומי שעושה מאמצים למנוע בחירות כנראה שיש לו מה להסתיר וממה לפחד. רשימת התומכים שהגיש ח"כ עמיר פרץ גדולה מהנדרש וההודעה של ועדת הבחירות היא תוצאה ישירה של בדיקה מגמתית שבחרו לבצע. אנו משוכנעים שכשנקבל את מלוא הנתונים יווכח לכול כי אין כל פסול בהתנהלות חברי ההסתדרות שהחליטו בתום לב להביע תמיכתם במועמדותו של ח"כ עמיר פרץ".

 

"ההאשמות – לשון הרע"

עיני עצמו לא התייחס להאשמות נגדו, אבל דובר ועדת הבחירות עופר גולן לא נותר חייב. בשיחה עם חדשות HRus אמר גולן כי "הניסיון לקשור את הוועדה עם מועמד כזה או אחר או לטעון שהיא ועדה מטעם הוא פסול וחמור ולא נשען על כלום וגובל בלשון הרע. מי שימשיך עם זה יצטרך להתמודד עם ההשלכות המשפטיות של זה".

לגופו של עניין ציין הדובר, "לא פסלו אף מועמד. הוועדה השהתה את החלטתה וקראה למועמדים לבוא בפניה ביום ראשון הבא כדי להציג את הנתונים. הם יתבקשו לחוות דעה על מה שהם רואים. המטרה של ההשהיה הזאת היא כדי שלא יצטרכו לפסול".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה