שיתוף

"היו לי חיים מאוד לא קלים. גדלתי לאב אלכוהוליסט ובתור ילד קטן ראיתי הרבה אלימות והרבה דם בתוך הבית. ראיתי מול העיניים את אבא שלי דוקר את אמא שלי. הרבה מאוד אלימות", מספר יוסי עמנואל, המכונה ד"ר חיוך ו'שר החיוך', ומחבר הספר 'לפרוץ את מעגל הכעס והתסכול'. בהרצאתו מספר עמנואל איך הצליח לפרוץ את מעגל העצב והסבל שאפיין את חייו, ואיך הצליח לגרום לעצמו להוולד מחדש הודות לשיטת החיוך הפנימי.

"כילד הייתי מאוד מופלה לרעה. לא חגגו לי ימי הולדת ולא בר מצווה. וחייתי בעולם דמיוני. עד גיל 30 בערך לא הצלחתי להתמיד בשום מקום עבודה אפילו משך שלושה שבועות. לא הצלחתי לייצר לעצמי זוגיות, לא הצלחתי להתפרנס משום עסק. בקיצור כל מה שניסיתי לעשות עלה בתוהו.

"אם כך, איך הגעתי לתואר הנחשק ד"ר חיוך", שואל עמנואל ומספר: "הכול החל לפני כ-12 שנים. ביום בהיר אחד לא יכולתי לקום מהמיטה גילו לי שתי פריצות דיסק חמורות ועקמת בגב. אמרו שאני צרך ניתוח דחוף. אבל היה קול פנימי שאמר לי שחייבת להיות דרך שתאפשר לי לפתור את הבעיה הזאת בכוחות עצמי.

"ניסיתי הכול. וכצעד של יאוש אחרון, הגעתי לתורה עתיקה בשם 'הטאו של החיוך הפנימי'. התורה הזאת מדברת על הזרמת  אנרגיה בעזרת חיוך פנימי. החלטתי לנסות את זה ומאז לא היה יום אחד בחיים שלי שהייתי מושבת או שזה שיבש לי את החיים.

"ברגע שהרגשתי יותר טוב חשתי שעליתי על משהו. והחלטתי לחקור את כוחו של חיוך. מהו סוד כוחו של חיוך פנימי, ואיך אפשר לייצר את זה. כשלא הצלחתי לקום מהמיטה לפני 12.00-13.00 החלטתי שאני שחקן בהצגה והתפקיד שלי הוא להעמיד פנים ובמשך חמש דקות לחייך.

"לאט לאט הבנתי שחיוך מלא. לא חיוך דיילות לא חיוך כדי לעשות רושם. חיוך עם כל שרירי הפנים הכולל את שריר העיניים השפתיים והלחיים – גיליתי שאחרי חמש דקות של העמדת פנים החיוך מעביר פקודה למוח. והמוח מפרש שנעים לו.

"המוח מעביר פקודה לגוף ואתם חשים את זה גם בגוף. מה שסיפרתי לכם זו דרך מוזרה שלא עולה גרוש אחד. לא צריך אף איש מקצוע לבעיה שנקראת 'אין לי חשק לעשות כלום ואני עייף'.

"חוקר אמריקאי שהוא גם מרצה ב'טד' חקר את כוחו של חיוך הריצה למרחקים ארוכים. הוא גילה כי הפעלת שרירי החיוך במשך חמש דקות הגוף מאפשרת להתגבר על כל קושי גופני.

"נניח שכואב לנו הראש או כואבת לנו הרגל, ואנחנו מתמודדים עם קושי מסוים או חוסר שקט. אם תצליחו לזייף חמש דקות של חיוך אמיתי אני מבטיח לכם שלא תצטרכו יותר לזייף.

"במהלך החיים שלי חוויתי דיכאונות קשים. הגעתי לשפל המדרגה עם מצב רוח מאוד שלילי ומחשבות לא טובות. אבל אז גיליתי שבעת החיוך, יש חומר כימי שהמוח משחרר מבלוטת יותרת המוח. החומר הכימי הזה הוא אנדורפינים. אנדורפין הוא הורמון מצב הרוח והוא משפיע עלינו כמו זריקת מורפיום.

"יותר מכך, יש דבר שנקרא 'אורגזמת החיוך'. יש הורמון אחד סודי שבכל פעם שאנחנו מחייכים עם כל שרירי הפנים המוח משחרר את הורמון האהבה: אוקסיטוצין. כמו כן, בעת החיוך פועלים נוירופפטידים שמווסתים את כל הלחצים והחרדות שיש לנו.

"בשלב מסוים בחיי היתה לי בעיה ביצירת תקשורת עם אנשים ומצאתי פתרון. בכל פעם שהעברתי ביקורת על מישהו אחר היא לא התקבלה ואך אחד לא הקשיב.

"ואז עליתי על הרעיון מהפכני. הבטחתי לעצמי שבכל פעם שאני רוצה להעיר ולהעביר מסר למישהו אחר, אני מחייך לעצמי עשר שנות בלב ואז אומר מה שיש לי להגיד. התוצאות היו מפתיעות.

"הדבר האחרון שעולה לנו בראש במצבים של לחץ ובעיות זה לחייך. אנחנו שבויים בתפיסה שצריך סיבה כדי לחייך. הסוד הוא להתייחס לזה כמו אל תוכנית אימונים. ממש ככה. אני פיתחתי דיסק עם שמונה מדיטציות שמהוות מעין 'חדר כושר' למוח. אימון עצמי בחיוך כל יום. ומי שמתחייב לתוכנית אימונים כזאת צפוי לעבור מהפך בחיים שלו".

זהו תקציר הרצאתו של יוסי עמנואל בכנס חשיפת מרצים של פורטל משאבי אנוש HRus.

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

yosibook10.10@gmail.com   |   052-6264419

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה