שיתוף

האם הסתכלת פעם באופן מעמיק על תלוש המשכורת שלך ותהית מהם כל ראשי התיבות והקיצורים, או כיצד ניכוי מסים ספציפיים משפיעים על הרווח הכולל שלך? תלוש המשכורת כולל מידע מהותי וחשוב והוא יכול להיות גם מתסכל עבור עובד שאינו מבין להיכן הכסף שלו הולך.

בעוד שמנהלים רבים עשויים לקבל כמובן מאליו כי העובדים שלהם יודעים לקרוא את תלוש המשכורת ומבינים אותו, סקרים שנערכו בארה"ב גילו כי 42% מהמשיבים מצאו את תלוש המשכורת שלהם מבלבל וקשה לקריאה. יש גם חלוקה דורית ברורה בנושא: בעוד שרק 19% מהמשיבים בסקר מעל גיל 55 מצאו את המשכורת שלהם מבלבלת, מספר זה קפץ ל- 45 אחוז! עבור אלפי עובדים בגילאי 18-29.

כאשר ארגונים מחפשים דרכים חדשות לתמיכה במעורבות העובדים, ממצאים אלו מהווים הזדמנות לצוותי משאבי אנוש ושכר. 45% מהעובדים האמריקאים דיווחו גם כי הם ירגישו שהם מעורבים יותר בעבודתם אם המעסיק שלהם יסייע להם להבין טוב יותר את השפעתם של מסים, ניכויים וחסכונות על הרווחים הכוללים שלהם.

להלן 3 הזדמנויות אותן ארגונים יכולים למנף בתחום המשכורת כדי להגדיל את מעורבות העובדים:

תהליך קליטת עובד חדש

בעוד כל תהליך השכר החדש יכול להיות מכריע, הוא מייצג את ההזדמנות הראשונה של עובדים חדשים לראות מה תהיה בדיוק המשכורת שלהם וכיצד ניכוי מס והפרשות יכולים להשפיע על הרווח הכולל שלהם.

לדוגמה, הטבות רבות בתחום הבריאות ואיכות החיים, כמו גם חסכונות פרישה, הם ניכויים לפני מס. ניצול מלא של תכניות אלו יפחיתו את גובה המס על השכר.לאחר ניכוי המסים, המשכורת משתנה באופן משמעותי.
חשוב בתהליך קליטת עובדים חדשים, לעבור איתם על כל הנושאים הללו בתלוש השכר ולהסביר להם על כל ההורדות, כדי שלא יופתעו בהמשך.

ספר עובדים

כשעובד חדש מגיע לחברה הוא נמצא בסוג של "מערבולת" ואולי הוא לא זוכר את הבחירות שהוא עשה בתהליך הגיוס או את המידע ששותף איתו בשבוע הראשון. מסיבה זו, ספר עובדים או מדריך עובדים אשר רוב הארגונים מנפיקים לכל עובד בפורמט מודפס או דיגיטלי – יכול לשמש משאב נהדר נוסף להבנת תלוש המשכורת.
הספר יכול לכלול גם משאבים חינוכיים כגון: הסבר מקיף על התלוש, ההבדל בין ברוטו, נטו, מסים, ניכויים וכד'. וכן את ראשי תיבות השונים המצוינים בתלוש, כדי שהעובד יוכל להתמודד ביתר קלות עם כל המידע. פרק המשכורת בספר יכול לעזור לעובדים חדשים להבין מהו המידע המוצג בכל סעיף בתלוש. גיליונות עבודה אינפורמטיביים משותפים יכולים להיכלל גם כן במדריך.

אתר אינטרנט פנימי

אתר אינטראנט של החברה יספק גמישות רבה אף יותר מאשר המדריך כדי ללמד את העובדים על תלוש המשכורת שלהם. באתר אינטרא-נט, ארגונים יכולים לספק כלים לשירות עצמי כגון מחשבוני משכורת מקוונים, המאפשרים להזין שינויים צפויים במצב המס או הטבות ולראות את ההשפעה הצפויה על השכר נטו. זה יכול לשמש כמקור מרכזי עבור כל המשכורות וכל המשאבים המשותפים שיהיה נגיש לעובדים.

אתר אינטראנט יכול גם לכלול פורטל מאובטח המאפשר לעובדים שירות עצמי כדי לעדכן את כתובתם, מצב המס שלהם ושינויי ניכוי חדשים. בנוסף להעצמת העובדים בשקיפות, אמון ושליטה על האופן שבו נערך מידע זה, היא גם מבטלת את הצורך במשאבי אנוש או משכורות לבצע שינויים אלה באופן ידני, ומשחררת אותם כדי להתמקד ביוזמות אסטרטגיות גדולות יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה