הקמת חדרי כושר בארגון out, קידום מודעות לחיים אקטיביים In

רוצים להפעיל את העובדים שלכם ולהניע אותם? הקמת חדר כושר במקום העבודה לא באמת תענה על הרצון הזה. במקום זאת ברק צור, מנכ"ל סוויץ אקטיב מציע לכם דרכים אחרות שימקסמו את הפעלת העובדים ויעשו זאת באופן שלא יעלה לכם יותר

שיתוף

בעבר ניתן היה למצוא בלא מעט ארגונים ומפעלים חדרי כושר שהיו מיועדים לעובדים. אלא שפעמים רבות, חדרי הכושר ההם לא מיצו את עצמם והפכו במהירות מהר לחללים לא מנוצלים. הסיבות שהביאו למצב הזה היו בין השאר:

קידום מודעות לחיים אקטיבייםשעות פעילות מוגבלות בחדרי הכושר, בדרך כלל לפני ואחרי שעות העבודה – המציאות של שעות פעילות מוגבלות בלבד הביאו לכך שעובדים הנמצאים בעיקר בשטח, או עובדים כאלו ששעות השהות שלהם בעבודה גמישות מאד, לא היו נהנים מהשימוש בחדר הכושר. כמו כן עובדים שרצו לוותר על ארוחת צהריים ולבוא להתאמן, לא יכלו כיון שבאותה העת חדר הכושר היה סגור.

מתקן קטן , ציוד מוגבל וחוסר במעטפת של מלתחות ומקלחות – מעטים מאוד הארגונים שמקימים במקום העבודה חדר כושר אמיתי, הכולל סטודיו לחוגים ומעטפת תומכת של מלתחות, מקלחות וכל מה שנלווה לחוויית אימון אמיתית. הסיבה לכך היא שבסוף הארגון מחויב להגדרת עיסוקו. לכן חדר הכושר לעולם לא יתפוס חלל מרכזי והציוד שבו לא יתחרה באמת במגוון שקיים בחדרי כושר מקצועיים.

מכון כושר במקום העבודה

שינויים בעולם הספורט, מעבר מציוד כבד ואימון אינדיבידואלי לאימון "חכם" בקבוצות קטנות –
בעבר חדר כושר שהיה מאובזר במס' מסילות ריצה, אופני כושר ומס' מתקני משקולות היה מספק את רוב הקהל. אולם בשנים האחרונות חלה מהפיכה של ממש בתחום. האימון הפונקציונאלי פרץ חזק לתודעה. במקביל יש פריחה של קבוצות אימון קטנות בתחום הריצה והאופניים בחוץ. חדרי הכושר המתמחים, זיהו את המגמה וגם מציעים אימונים בקבוצות קטנות. שם דמות המדריך הרבה יותר מהותית, מדובר בעלויות גבוהות של כוח אדם ואנשי מקצוע יקרים. מבחינה זו לחדר כושר בתוך ארגון קשה מאוד להתחרות במגמות כאלו, ללא השקעה משמעותית בשינוי החלל, בשדרוג כוח האדם ותפיסת האימון. בשורה התחתונה הם נשארים מאחור.

אז מה כן ניתן לעשות ?

ארגון שרוצה לקדם חיים אקטיביים בתוכו, צריך היום להתמקד בהגדרת המודעות לחיים אקטיביים בקרב העובדים. על הארגון לחשוף את העובדים לטרנדים עכשוויים של שיטות אימון מדליקות. זה יכול להיעשות במסגרת שבועית, חודשית או כחלק מפעילות גיבוש והכרות בין האנשים. היתרון בקיום הפעלות אקטיביות "על הדרך", במסגרת הרמת כוסית, התנעת שנה, ערב חברה וכד' הוא שמדובר בד"כ בסעיפי תקציב "צבועים". הם קיימים בתוכנית השנתית, צריך רק לתת להם את ה"טוויסט" האקטיבי ופתאום בהסתכלות שנתית, יש כבר 4-5 נגיעות אקטיביות. בנוסף, ניתן להקים מס' קבוצות קטנות של עובדים שיתאמנו יחד על בסיס שאלון שיועבר בין עובדי הארגון. כמובן שאלון זה צריך להיות רחב ולא ללכת ישר על הנושאים הרגילים של קבוצת דיאטה, הפסקת עישון ויוגה בחדר הישיבות…

בריאות במקום העבודהלשאול את החבר'ה מה באמת הם רוצים ?

עובדים שליווינו בחברת הייטק בהרצליה התארגנו והתחילו לחתור בקייאקים ימיים. בחברה אחרת עלה הרצון לשולחן פינג פונג ושילבנו מדי כמה שבועות הגעה של מאמן בכיר בענף כדי לתת טיפים. בארגון שלישי הקמנו במרכז החלל המרכזי פיגום קבוע ודקורטיבי עליו ניתן לתלות רצועות TRX, לעלות מתח או סתם לשבת על נדנדה וקצת לנקות את הראש.

אם בנוסף, מדי רבעון תשולב הרצאה טובה בנושא של חיים אקטיביים ובריאים, כבר יש לכם תוכנית שנתית שמקדמת בריאות וספורט בלי השקעה גדולה ובלי הקצאת חללים ורכישת ציוד יקר.

בהצלחה..

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה